• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • emmgus
    Barbiegirl skrev 2010-06-08 06:10:56 följande:
    Tvillingpappan kunde ju offrat sig med en skjorta iaf,å kunde pina sig för den stunden som han nu skulle frysa.

Hörde jag fel eller säger dom Stine´s styvmor om Bennos mamma?
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
    Jaaa de sa hon. Reagerade åxå
  • sasssyy

Ang Hannas "Mobilproblem" så tror jag absolut att det kan vara en stor del.. har själv en kompis som är helt uppslukad av sin mobil.. man kan sitta mitt emot henne och prata om något viktigt och rätt vad det är tar hon upp mobilen och börjar skicka mess till någon.. så måste hon sitta o vänta på svaret och svara tillbaka.....en sak om hon får ett mess som hon kollar på lite snabt och kanske ber om ursäkt för att svara på men inte... jag frågade henne en gång om hon var tvungen att välja på att gå osminkad till jobbet en vecka eller vara utan sin mobil en vecka, då sa hon att båda var en omöjlighet.......

Hon skulle inte klara sig sa hon....då undrar man ju hur prioriteringarna är liksom...Jag har sett folk som fullkomligt flippat ut när de insett att de inte får använda sin mobil på flygplanet..samma person reagerade knappt när deras bagage försvann

Jag vet människor som aldrig pratar med någon i riktiga livet.. jag känner ett tvillingpar som aldrig pratar med varandra.. de ligger i varsitt rum och messar till varandra..samma sak i klassrummet... de HAR inget riktigt talspråk trots att de är 16 år, lyckas man få dem att prata så hör man dem inte.. skrämmande...

Ang hon den unga tjejens pojkvän som inte tittar in i kameran.. han är ju blyg stackaren... måste man titta in i kameran för att vara "okej"...jag tycker det känns mer naturligt om man bara är sig själv och inte glor rätt in i kameran faktiskt.. Men både han o tjejen verkar ju vara lite i en rosa värld och inte riktigt förstå vad som händer.. hoppas de lyckas hålla ihop iaf...

• Ts Mamma

Nu har jag äntligen hunnit se gårdagens avsnitt...

HANNAH: Jag förstår till viss del att mobiel är ett "problem" för henne men jag tycke rinte det är en anledning till att ta Cecilya ifrån henne. Hur som helst tycker jag hon växte ännu mer i gårdagens avsnitt, inte minst för att hon helt la bort telefonen, även om jag kan tycka att Mödrahemmet borde uppmuntra henne att ha kontakt med sina vänner - men inte via SMS - annars kommer hon bli väldigt ensam när hon kommer ut igen och jag vet inte om det egentligen är så mycket bättre...

LINE: Jag tror hon har ett redigt humör under den där försynta fasaden. Hon känns som hon har koll på läget, fast hon inte ger sken av det sen tror jag att hon har otroligt mycket stöd hemmifrån och hon känns trygg på något konstigt sätt i sin situation.

Hennes kille tycker jag bara synd om, han är ju inte Pappan till barnet, jag förstår att han inte ville med från början men jag förstår inte varför hon övertalade honom.

TVILLINGMAMMAN: Vad heter hon egentligen???? Minns aldrig...

Kändes aningens patetiskt att skratta under dopet av sina barn och skämta om nattvarden, för att inte tala om karln som kom i T-shirt till sina barns dop. Men hon verkade endå ha fixat allt på ett bra sätt tycker jag. Smart drag att låta de andra ta med sig maten...

STINE: Ja, hon var duktig under förlossningen, det tycker jag verkligen. Stackars liten vad blå han var när han kom ut, men det såg nästan ut som Isabella var lika blå då hon föddes på det de visade från den förlossningen, eller?!

Sen stör jag mig också på speakern som svammlar och pratar i nattmössan....

• pingstlilja
    sasssyy skrev 2010-06-08 09:04:11 följande:
    Ang Hannas "Mobilproblem" så tror jag absolut att det kan vara en stor del.. har själv en kompis som är helt uppslukad av sin mobil.. man kan sitta mitt emot henne och prata om något viktigt och rätt vad det är tar hon upp mobilen och börjar skicka mess till någon.. så måste hon sitta o vänta på svaret och svara tillbaka.....en sak om hon får ett mess som hon kollar på lite snabt och kanske ber om ursäkt för att svara på men inte... jag frågade henne en gång om hon var tvungen att välja på att gå osminkad till jobbet en vecka eller vara utan sin mobil en vecka, då sa hon att båda var en omöjlighet.......

Hon skulle inte klara sig sa hon....då undrar man ju hur prioriteringarna är liksom...Jag har sett folk som fullkomligt flippat ut när de insett att de inte får använda sin mobil på flygplanet..samma person reagerade knappt när deras bagage försvann

Jag vet människor som aldrig pratar med någon i riktiga livet.. jag känner ett tvillingpar som aldrig pratar med varandra.. de ligger i varsitt rum och messar till varandra..samma sak i klassrummet... de HAR inget riktigt talspråk trots att de är 16 år, lyckas man få dem att prata så hör man dem inte.. skrämmande...

Ang hon den unga tjejens pojkvän som inte tittar in i kameran.. han är ju blyg stackaren... måste man titta in i kameran för att vara "okej"...jag tycker det känns mer naturligt om man bara är sig själv och inte glor rätt in i kameran faktiskt.. Men både han o tjejen verkar ju vara lite i en rosa värld och inte riktigt förstå vad som händer.. hoppas de lyckas hålla ihop iaf...
    Det var ju Hannas egna besluta att inte använda mobilen längre. Men faktiskt har jag också reagerat på att hon ALLTID har den i handen. Sms:ar eller pratar i den.

Dessutom vet man inte vad strålningen från mobilen gör det stackars lilla bebishuvudet. Det är ju trots allt där hon har mobilen när hon sms:ar.
  • mrsjonte

Men jag blev lite fundersam när de sa att Hannas bebis fick ligga o gråta på lekmattan.....när har det skadat ett barn?!
    Visst hon pillar kanske lite väl mycket med sin mobil.....men det kan ju inte vara en orsak att ta ett barn från sin mamma.

• Ts Mamma
    mrsjonte skrev 2010-06-08 09:28:03 följande:
    Men jag blev lite fundersam när de sa att Hannas bebis fick ligga o gråta på lekmattan.....när har det skadat ett barn?!
    Visst hon pillar kanske lite väl mycket med sin mobil.....men det kan ju inte vara en orsak att ta ett barn från sin mamma.
    Det håller jag med om reagerade också på det, samt när hon berättade att de hade klagat på att hon fixade håret en kväll.

Sen när blev det förbjudet att fixa sitt hår för att man fått barn??

Jag var ensamstående när min dotter föddes och enligt deras kriterier så skulle hon ha blivit omhändertagen för det hände att jag satt och sket när hon tröttnade på golvet och inte kunde ta upp henne på två sekunder eller att jag stod i duschen när hon vaknade och torkade mig och klädde på mig  innan jag tog upp henne och det verkar ju helt livsfarligt enligt dem....
  • pingstlilja
    mrsjonte skrev 2010-06-08 09:28:03 följande:
    Mobilen var ju bara en del av problemet, det sa hon själv. Jag antar att så många personer som var med på mötet har kommit fram till ett bra beslut för barnet.

Hon sa ju dessutom att alla hennes kompisar o pojkvän tar en del av henne.
    När jag fick barn fick man lägga allt annat bakom sig i några månader innan man kom "ifatt" sig själv.
  • pingstlilja
    Ts Mamma skrev 2010-06-08 09:32:45 följande:
    Det håller jag med om reagerade också på det, samt när hon berättade att de hade klagat på att hon fixade håret en kväll.

Sen när blev det förbjudet att fixa sitt hår för att man fått barn??

Jag var ensamstående när min dotter föddes och enligt deras kriterier så skulle hon ha blivit omhändertagen för det hände att jag satt och sket när hon tröttnade på golvet och inte kunde ta upp henne på två sekunder eller att jag stod i duschen när hon vaknade och torkade mig och klädde på mig  innan jag tog upp henne och det verkar ju helt livsfarligt enligt dem....
    Fast vi vet ju inte vad hon gjorde med sitt hår. Hon kanske klippte sig o färgade håret och det tog en himla lång tid o struntade i barnet. Vi vet ju inte. Vi hör ju bara hennes historia.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark