Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Unga mödrar Danmark

Angående Melissa - vi får inte glömma att vi just nu bara har hennes syn på saken... och är man lessen och besviken och även ung så kan det bli många fel på rad fast man inte tänker sig det...

Vi har inte hört hans story i det hela.. det är som bekant inte ens fel att två träter....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nyfiken gul
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-17 21:09:39 följande:
    jag har några frågor, ni kanske vet.. Träffar Camillas ex Oliver nåt?undrar också om ni vet nåt mer om det där med att kommunen ska övervaka Hanne när hennes bebis har kommit, hur har de fått veta nåt om hennes häftiga humör eller vad de kallade det? känner ni till bakgrunden om det?
    som vi diskuterat här tidigare om andra mammors liv och socialens inblandning så har nog Hanna haft soc ögon på sig redan tidigare. Och då allra helst eftersom hon då har en diagnos som behöver kollas upp och som påverkar hennes liv.
    Hon är ju inte ensam som sagt var i serien om att ha soc iblandat så det gäller väl för henne samma som för övriga att hon av olika orsaker redan tidigare är känd hos myndigheterna och som då har koll på henne.

och är man ung mamma (omyndig) så blir man väl automatiskt indragen i soc vad jag har förstått.
  • Nyfiken gul
    marla333 skrev 2010-05-18 17:42:14 följande:
    Var själv hos BM idag och pratade om förlossningen. Man får bebisen upp direkt på magen när den kommit, blodig och kladdig =P I danmark verkar de tvätta av den och så? Tycker det verkar lite konstigt att hon inte fick se pojken när den kom. Eller flickan heller...
    fast tvillingfödsel är precis sådär.. jag var med när min kompis fick sina flickor och det var inte tal om att hon skulle få dom på magen utan ett läkarteam tittade på dom först sen fick hon dom hos sig.

och att ha ett barn i famnen medans man krystar nästa verkar ju inte helt praktiskt genomförbart...
  • Nyfiken gul
    Isanje skrev 2010-05-23 18:41:41 följande:
    Barnbidraget får man automatiskt månaden efter barnet fötts väl?
    barnbidraget i Danmark kommer så vitt jag vet bara varje kvartal. Det togs upp i samband med något inslag om Malou-Stella då hon var pank.
  • Nyfiken gul

men visst har dom lustgas i Danmark?

Har vi inte sett flera tjejer i UM som använt sig av det??

om inte - vad är det då dom sugit i sig i masken dom haft?

• Nyfiken gul

oj vad det rör på sig i serien!! Två riktiga feelgood-avsnitt, Inge till trots...

Jag tror ändå att Inge har fått någon slags uppvaknande nu i och med bråket hemmavid. Det verkar som att ett litet ljus har tänts inom henne. Hoppas det går bra för henne, och får hon komma till ett mödrahem kan det bli räddningen. Jag har själv varit på ett sånt hem så jag vet att det kan vara den biten man behöver.

Hanna är min hjältinna!!! Åh vad jag gillar henne! Och vad jag skrattade när dottern kissade... mohahaha!!!  Hon gör verkligen allt för dottern... och så söt är hon också den lilla.

Vad glad jag blev av att se katarina glad igen. Vilket liv det blev i hennes ögon igen.. Me like!!

• Nyfiken gul

Jag tycker också Inges styvmamma gör ett bra jobb och jag håller faktiskt med henne när hon satt och skällde på Inge - hon själv säger ju inget om varken det ena eller det andra så hur fasen ska hon då kunna veta hur hon ska göra och förhålla sig till dottern? då är det ganska givet att man till sist bara kliver in och tar över när det tar 100 år för Inge att reagera..

jag hade gärna velat veta hur det gick för henne att bo hos sin kompis i dom där fyra dagarna... det hade varit väldigt intressant.

Jag är väldigt försiktig med att diskutera eventuella handikapp hos folk (har själv asberger) - men jag reagerar otroligt starkt på att Inge är så nollställd till allting. Jag känner bara rent instiktivt att nånting inte är som det ska med henne och nej, allting går inte att bortförklara med hennes ålder, förlossningsdepp och att det är första barnet... NÅN slags reaktion borde man få över sitt eget barn men jag tycker det är skitläskigt att se henne så nollställd och bortkommen...

Se skillnaden bara på Hanna som är ung och väldigt naiv men hon ser och hör sin dotter precis som man ska göra och vet vilket jobb det är med barn. Det har hon fattat redan från början... Inges dotter är några månader nu och har fortfarande inte fattat vad hon ska göra med henne....

• Nyfiken gul
    sasssyy skrev 2010-05-25 08:27:05 följande:
    ....Inge känns så distanserad och....konstig.. jag är också försiktig med att "ställa diagnoser" men när jag väl ser något som tydligt pekar på något så brukar jag säga det.. och det gör jag nu.. NÅGOT stämmer inte med Inge och det är det där blanka i blicken och nollställdheten som fanns där redan INNAN hon födde.
    mm precis... jag blir lite skrämd av att hon inte förstår det mest enkla.. att barnet skriker för att det är hungrigt tex...

vad trodde hon egentligen om små barn? att dom ligger i sin säng och bara växer utan att matas och bytas? - den åsikten tycks hon ju tyvärr ha när man hör hennes resonemang genom avsnitten .

och bara det här att hon resonerar om att hon vill gå ut och träffa kompisar osv.. javisst det går ju utan större bekymmer - men dottern då? var tänkte hon ha henne i allt det? man kan inte precis sticka hemifrån spontant kl 22 och titta på film hos en kompis 2 mil bort... dottern lär ju antingen vara med eller ha barnvakt...
  • Nyfiken gul
    livet med barn skrev 2010-05-25 08:53:32 följande:
    jag tycker hanna och inge borde byta, det borde komma en sån där soc tant till Inge istället, Hanna tar ju mer hand om sin dotter än Inge gjort sammanlagt med sin vad man fått se. Var det sista avsnittet igår för säsongen? =(
    ny säsong börjar ikväll!
  • Nyfiken gul

spekern i programmet talade klart och tydligt om att hon flyttade hem till en kompis MED dottern.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark