Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

Unga mödrar Danmark

0rion skrev 2012-01-27 13:04:30 följande:
    jag tror att hon blev tillsammans med honom för att hon sökte tröst. Sen att hon blev med barn, kan ha varit något hon ville bli för att hon "trodde" att det skulle bli lättare att gå igenom krisen.
    Hon är inte den första personen som tar drastiska beslut när något drastiskt hänt.
    Håller med.

Sedan sa ju Stephanie att hon 1 år tidigare hade fått höra att det skulle vara rätt omöjligt för henne att bli gravid, så de kanske inte skyddade sig alls, eller iaf slarvigt?
    I henens fall kan jag ändå förstå lite att hon vill behålla barnet. Men är så typiskt att då hon blir gravid med ett riktigt stolpskott, som tydligen ändå har bra spermier iaf....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    0rion skrev 2012-01-27 20:59:15 följande:
    ja, det låter som en rimlig förklaring till det hela.
    håller med dig där, han verkar vara ett svin av det man sett nu...
    om jag vore killen så skulle jag nog mest känna mig sviken.
    om jag uppfattat det rätt så var stephanie tillsammans med killen innan olyckan, men att de typ tog slut efter olyckan?! Jag vet ju inte hur hon resonerar. men om min man blev förlamad och allt vad det innebär, skulle jag inte vilja lämna honom på grund av det. men detta tillhör ju egentligen inte hir då det är ett starkt och känsligt ämne.
    Nej det är ju verkligen ett svårt ämne....
    Inte ens som vuxen är det nog så lätt att veta om man ska fortsätta vara partner med någon som har en så pass svår hjärnskada att han inte kan kommunicera förutom att visa smärta och oro - och dessutom bärs in till duschen på duschbräda. Ett helt liv är långt...och man får avstå från barn om man inte redan har hunnit får några.(även om jag själv har svårt att se att jag skulle lämna min sambo i ett sådant läge)

Och eftersom Stefanie ändå var så pass ung (och omogen som man är som tonåring?) när olyckan skedde,  så är det kanske inte konstigt att de inte är tillsammans längre? Jesper, eller vad han heter vill ju inte ens besöka Adrian pga av att han en så svår skada....!

Det är ändå väldigt sorgligt på flera sätt, för Adrian verkar ju vara Stefanies stora kärlek med tanke på att hon har bilder på honom som barn bl.a. Även om nya killen är ett stolpskott, kanske det inte är helt lätt för honom att vara tillsammans med någon som har gjort vardagsrummet till ett "bildspel" över sitt ex...?!
    Tror inte att det kommer att hålla i längden.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Dallandra skrev 2012-02-08 15:52:44 följande:
    Jag tycker det är beklämmande att Dea-Louise och hennes sambo, de ska ha barn och kan knappt ta hand om sig själva, inga pengar har de heller, hur ska de ha råd med blöjor och allt annat till bebisen? Lägenheten ser ff för jäklig ut och jag tycker inte det står rätt till när man kan bo med gamla matrester som det kryper i och katt och hundavföring på golvet
    Ja, det är verkligen tragiskt! Och det vore än mer tragiskt om ett barn ska behöva växa upp i det äckliga hemmet... De hade ju inte ens råd med alla räkningar den här månaden, och mitt intryck var att de ofta skjuter upp räkningar till månaden efter. Så hur ska de då ha råd med ett barn?!
    Det känns som att de är svagbegåvade eller något liknande? Tillräckligt begåvade för att vilja ha det " som alla andra" med hem och familj, men de räcker inte till för att kunna sköta ett hem (och ev. en familj?).
    Någonting är det ju iaf som inte stämmer, för jag tror nog att de allra flesta människor inte skulle vilja visa upp ett så skitigt och ohygieniskt hem i TV.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Förstår inte heller hur det kan vara så svårt  att inte spoila...?
    Finns ju en egen tråd för spoilers.

Står tydligt i TS:
    " Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html "

Och D-L har då inte fött på kanal5.play! I sista avsnittet de var med i var det 3½ månad till D-L ska föda, och hon och Rasmus planerar att köpa saker till kommande bebisen  nästa månad.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    marla333 skrev 2012-02-09 10:23:32 följande:
    haha, kul att de den nya paret med sonen lucas. då pappan kom hem och såg att det var smulor i soffan. lite kontrast till D-L och hennes kille och hur de har det hemma...
    Ha ha, ja det är man inte van att se i UM
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    zigne skrev 2012-02-09 06:11:22 följande:
    Christina som har Markus och Malou Stella har så märkligt uttryckslösa ansikten!!! Fler än jag som tycker så?
    Christina verkar prata lite märkligt, typ rör på läpparna men stänger samtidigt igen munnen med tänderna mot varandra.
    MS verkar nästan vara botoxad, trots sina unga år  

Från det ena till det andra, tycker jag att MS har växt som mamma genom åren. Hon var otroligt omogen när hon fick Tino, men hon var väl också bland de allra yngsta när hon fick barn. Jag tycker faktiskt att MS som nu är 18 år är något mer mogen, än Christina (med Maja) som är 20 år och nu är gravid igen efter att ha varit ihop med pojkvännen efter 2½ månad...
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    zigne skrev 2012-02-09 13:34:12 följande:
    Ja men hur moget är det av MS att köpa en bröstoperation för försäkringspengarna? Vore mognare om hon satte undan dem på ett konto till grabbens uppväxt.
    Som jag förstår det så spenderar hon ju inte alla försäkringspengarna på brösten. Men visst, jag skulle nog inte ha gjort likadant...
    Men jag tycker ändå att MS har mognat en hel del sedan början, plus att hon fortf är bland de yngsta mödrarna. Det är det jag menar med att Christina som är 2 år äldre, är lika omogen som någon som är yngre.

Jag jämför inte MS med mig själv, eller någon annan mamma jag känner i verkligheten. Jag jämför henne med sig själv och de andra mödrarna i serien.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    marla333 skrev 2012-02-09 14:38:29 följande:
    hennes mamma kan nog inte ha tillåtit att hon lägger alla pengar på en operation, så det måste ha varit en större summa hon fick.  
    Jo precis, vad kostar en bröstoperation - typ 40´eller? Och hon borde ju fått mer, med tanke på att allt hon och Tino ägde brann upp.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    zigne skrev 2012-02-10 06:41:44 följande:
    Apropå deras djur! Tyckte att D-L sa att katten var rumsren?? Hon måste menat att den bara gör sina behov i ett och samma rum? På golvet!!!
    Det är så grymt äckligt att jag nästan hulkar.... Kräks
    Tänk vad de drar med ut under fötterna, när de först har varit i kattens rum och sedan går runt i resten av lägenheten! Även om de inte trampar direkt i bajs och kisspölar, så finns det ju kvar rester av smuts och bakterier. Och gravida ska ju helst inte ens skotta en kattlåda....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Elins mamma 2010 skrev 2012-02-13 13:21:09 följande:
    Oj vad mycket pengar natasha nikita la på dopet! Jag tyckte synd om henne när hon sprang runt och stressade.

Vad fruktansvärt det måste vara att ens barn tas ifrån en! Men jag antar att soc har grund för sitt beslut? Vad tycker ni andra om det där med Hanna? Utan att spoila tack ;)
    Ja stackarn, hon verkade känna en del komplex gentemot välutbildade släktingar och allt var det var.

Känslomässigt lider jag med Hanna när hon gråter, jag har själv en dotter i samma ålder. Men föräldraskap handlar ju om mer än att älska sitt barn.... Och av vad man har sett när det gäller ex. Maks så verkar Hanna rätt omogen, impulsiv och blir arg fort och rätt ofta omotiverat. Men det är ju svårt att säga om det är så pass illa att det påverkar Cecilaya på ett negativt sätt, vi ser ju en så liten del av deras liv. 

Men troligtvis är det väl ett riktigt beslut, med tanke på att det redan finns många iblandade i familjen; avlastningsfamiljen och stödperson. Så det bör ju finnas tillräckligt med insyn för att Soc. ska "ha på fötter" för ett omhändertagande. Det är ju en sista utväg, och eftersom Hanna vägrar att åka till mödrahem igen (visst sa hon väl det för något avsnitt sedan?) så kanske det inte finns så många frivilliga insatser kvar att sätta in eftersom hon då redan har stödperson och avlastningsfamilj dessutom? Alternativen kanske har tagit slut?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden Unga mödrar Danmark