0rion skrev 2012-01-27 20:59:15 följande:
ja, det låter som en rimlig förklaring till det hela.
håller med dig där, han verkar vara ett svin av det man sett nu...
om jag vore killen så skulle jag nog mest känna mig sviken.
om jag uppfattat det rätt så var stephanie tillsammans med killen innan olyckan, men att de typ tog slut efter olyckan?! Jag vet ju inte hur hon resonerar. men om min man blev förlamad och allt vad det innebär, skulle jag inte vilja lämna honom på grund av det. men detta tillhör ju egentligen inte hir då det är ett starkt och känsligt ämne.
Nej det är ju verkligen ett svårt ämne....
Inte ens som vuxen är det nog så lätt att veta om man ska fortsätta vara partner med någon som har en så pass svår hjärnskada att han inte kan kommunicera förutom att visa smärta och oro - och dessutom bärs in till duschen på duschbräda. Ett helt liv är långt...och man får avstå från barn om man inte redan har hunnit får några.(även om jag själv har svårt att se att jag skulle lämna min sambo i ett sådant läge)
Och eftersom Stefanie ändå var så pass ung (och omogen som man är som tonåring?) när olyckan skedde, så är det kanske inte konstigt att de inte är tillsammans längre? Jesper, eller vad han heter vill ju inte ens besöka Adrian pga av att han en så svår skada....!
Det är ändå väldigt sorgligt på flera sätt, för Adrian verkar ju vara Stefanies stora kärlek med tanke på att hon har bilder på honom som barn bl.a. Även om nya killen är ett stolpskott, kanske det inte är helt lätt för honom att vara tillsammans med någon som har gjort vardagsrummet till ett "bildspel" över sitt ex...?!
Tror inte att det kommer att hålla i längden.