Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

Unga mödrar Danmark

Cecilaya är så söööööööööt! Kyss Undrar om hon brås på sin pappa någonting?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    0rion skrev 2012-02-13 21:20:11 följande:
    jag tycker hon är väldigt lik sin mamma.
    Jo, fast en mycket sötare version. De har samma drag, men är ändå inte...lika.... Svårt att förklara...
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Dallandra skrev 2012-02-22 10:14:12 följande:

Jag blev verkligen berörd i går när man fick se hur ledsna DL och Rasmus var Jag tvivlar inte på att soc fattat rätt beslut men som förälder förstår man hur fruktansvärt det måste vara för dem. När Rasmus satt och höll den lilla bebisskon i handen grät jag en liten tår för man såg hur ont det gjode i honom att tvingas lämna i från sig Rosa Gråter

Du tar orden ur munnen på mig, jag kände exakt samma sak när jag såg hur han satt där!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Dallandra skrev 2012-02-22 12:50:00 följande:
    Ja usch, det gick  rakt in i hjärtat Gråter Han verkar vara en väldigt snäll och omtänksam person och han vill verkligen inte ge upp hoppet. När han säger att de hoppas att de åtminstone ska få behålla tösen de fem dagar de ska vara kvar på BB gör det verkligen ont i hjärtat på mig Jag tycker det är märkligt att inte soc har meddelat dem innan hur allt ska gå till, hur länge de får ha tösen o.s.v....
    Precis, det är konstigt att inte Socialtjänsten har meddelat mer exakt när det kommer att omhänderta Rosa. Då hade Dea och R iaf sluppit grubbla över hur länge de kommer att få träffa Rosa, och fundera över när Socialtjänsten kommer att dyka upp på BB.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Blir ingen text på Play, och då fattar jag nada.... Någon annan som har samma problem med Play?

♥ Skruttan född 100715, BF 130620
  • The Kittycats

Elinpelin84: Nej i datorn.

fluu: Jaså, konstigt.... Har jag aldrig behövt förut. Då får jag kolla upp det.

• The Kittycats
    fluu skrev 2013-04-02 21:09:11 följande:
    Nanna verkar så mysig och förståndig.

Angående Lines dröm om ett rengbågsbarn så känns det lite som att hon mest är ute efter att "frälsa" världen.
    Håller med. Frågan är om hon kommer att fullfölja det. Av vad jag ser i serien så verkar hon mer ha mycket planer, men det händer inte lika mycket. Tänker bl.a på att hon är politiskt aktiv? skulle bli socialrådgivare....
  • The Kittycats
    Jennie med ie skrev 2013-04-03 20:28:27 följande:
    Jag har inte sett dagens avsnitt men såg gårdagens, och det hedrar Nanna att hon än så länge, till skillnad från de andra, inte bara klankar ner på Ditlev när de gjort slut. Förståligt är om man är sårad och ledsen och arg, men vill man att man ska kunna ha en bra relation för barnets bästa, om inte nu så i framtiden, så är det inte direkt en lysande metod att bara snacka ner den andre föräldern i TV.
    Ja hon verkar vara väldigt förstående och tålmodig.
  • The Kittycats
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-04-04 16:15:59 följande:
    men va fan har Sös gjort med sina ögonbryn???

I övrigt.. Nana är väldigt mogen och insiktsfull.. och stark....förstår inte riktigt hur den där Ditlev funkar. Min man är också funktionshindrad..han är helförlamad från naveln och nedåt men han kan vara pappa åt vår bebis och nog visste han att det skulle bli jobbigt att bli pappa.....han blev också pappa första gången vid 40 ..lustigt..

Och hon..socialrådgivaren som helt plötsligt ska bli förskolelärare..hon skulle ju bli personlig tränare och kostrådgivare också??? Har för mig att jag tom sett någon hemsida där hon ger kostråd... får för mig att hon inte klarar av att avsluta saker och bara har en massa högtflygande planer. Gillade henne skitmycket i början men nu känns hon bara som någon som pratar o pratar en massa 

Håller med! Precis vad jag skrev igår.
    Topcom skrev 2013-04-04 18:18:08 följande:
    Det är gamla tonårsproblem som har bitit henne i rumpan, men tycker det ger en orättvis bild om vem hon är(alla fall verkar vara) idag. De andra fallen har känts mer befogade faktiskt
    Jag har inte heller sett dagens avsnitt än, men jag tycker att Nanna nu framstår som lugn och förståndig med sunt förnuft. Så jag blir rätt förvånad!
  • The Kittycats
    fluu skrev 2013-04-10 20:05:18 följande:
    Känns som att allt Line gör är ett politiskt statement...

Allt från önskan om ett rengbågsbarn till att visa upp i TV att hon bara äter ekologiskt.

Men på vissa sätt gillar jag henne ändå,hon verkar vara en bra mamma.
    Jag får samma känsla, mycket av det hon gör känns utstuderat eller kanske konstlat

Nej jag tror absolut inte att hon är en dålig mamma. Det är nog mer på den nivån att jag aldrig skulle kunna vara vän med henne om jag träffade henne i verkligheten, men det säger ju kanske inte så mycket eftersom det finns rätt många i världen jag inte är vän med
  • The Kittycats
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-04-15 21:48:03 följande:
    Ehum, ursäkta, nu missade jag visst nåt?
    Nej ingenting alls!
  • The Kittycats
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-04-22 15:50:33 följande:
    helt ärligt...bo på hotell varannan vecka?? Hur mycket pengar får man i studiemedel i Danmark??? och varför sitter barnen fullt påklädda vid frukostbordet.......?????????????? vem tror att hon hoppar av även denna utbildning?
    Funderade också på varför de satt fullt påklädda och åt frukost...Kanske ett billigt och kallt hotell?
    Låter iaf väldigt dyrt att bo på hotell varannan vecka, så nej det känns inte hållbart i längden.
  • The Kittycats
    Jennie med ie skrev 2013-04-22 20:17:02 följande:

Jag har faktiskt tänkt några gånger "undrar vad han får i utbyte, hmm...." lite fult sådär. Jag vet, det är dumt. Han kanske helt enkelt gillar ungar men har inga egna, t ex?
    Jag har funderat på samma sak, men sedan tänker jag att det bara är mina fördomar... men....
  • The Kittycats

Jag tycker att mamman i familjen med 5 barn ser alkoholskadad ut, dvs att hennes mamma missbrukat alkohol när hon låg i magen. Det kan ju ge många olika sorters problem, och i så fall är det ju inte konstigt om hon framstår som "dysfunktionell" och då kanske man inte heller väljer den bästa mannen....

Svar på tråden Unga mödrar Danmark