Inlägg från: LiveHappy |Visa alla inlägg
  • LiveHappy

Unga mödrar Danmark

Tror hennes ex blev så sårad när det tog slut mellan dom att han ville hämnas, genom att inte låta henne få vara med sitt barn. Vilket barnet kommer hata honom för om senare i livet, men så längt tänker han väll inte. Han såg alltid väldigt nere och deppad ut tycker, likaså hon men idag ser hon ut att må mycket bättre!

• LiveHappy
    Ledilnaan skrev 2011-05-19 08:00:33 följande:
    Fick Benjamin blödningar för att Stine skakat honom, eller är all blödning från födseln? Har Stine med andra ord inte skakat honom alls?
    Nej hon hade inte det, det som va "fel" på hans huvud va från födseln. 
  • LiveHappy
    Ledilnaan skrev 2011-05-19 13:58:19 följande:
    Så då måste hon vara friad från alla anklagelser?
    Ah det är hon. Hon satt någ bara inne ett litet tag, fick säkert vårt istället för sin depression. Nu är hon med sin son och dotter igen, vet dock inte om det höll med pappan. Tror tyvärr inte dom kommer va med i programmet mer. :/
  • LiveHappy

Men gud hur stavar jag då? haha 

• LiveHappy
    Livisu skrev 2011-05-21 11:34:02 följande:
    Det är inte kul längre att se UM. De storröker som gravida, gör slut och blir ihop, hoppar av skolan och blir deprimerade. Ger sina barn coca-cola innan de ens fyllt 2 år, bytt bostad ett tiotal gånger och har stökigt hemma (minns bara Kristina & Peter där lille Lucas gick runt i smutstvätt och tallrikar).
    Hur kan vuxna i deras omgivning låta det pågå? Man undrar vart föräldrarna är. Och så dyker de upp så smått... en mamma uppmuntrar sin 17-åriga dotter fria till en kille hon varit tillsammans med i ett halvår... en annan förälder säger upp bekantskapen med sin dotter för att hon ska få ett barn med en turk. Och detta är bara i denna säsong... Jag har sett alla säsonger och den som egentligen bryr sig är ju Malou Stellas mamma, som ändå försöker ställa krav.
    Finns det inga sunda, bra föräldrar med i serien??? Ett var ju "bönderna" June och Christian. Liksom Nadia som var sjuk, hon verkade lugn och stabil men var ju tyvärr sjuk och hade det att brottas med...
    Jag hoppas verkligen inte att detta är verkligheten även för svenska unga mödrar! Jag känner knappt någon. Läst "Micah"s blogg, den där 14-åringen som har barn... och det ger ju inte direkt bekräftelse på min önskan om stabila föräldrar.
    Jag var skötsam och duktig i mina tonår. Visserligen var jag blyg så jag hade väl inte lyckats bli gravid med nån jag knappt känner... Men jag hade förhoppningsvis vare sig rökt under graviditeten eller hoppat mellan förhållanden. Jag hade tagit mitt ansvar, för jag är en sådan person.
    Men i serien tycks bara naiva maskrosbarn finnas. Barn som föder barn. Barn som inte tar ansvar. Sorgligt.
    Du är nog inte ensam om att tycka det där. Men glöm inte att det är TV, de väljer ju ut dom som ger bra tittarsiffror. Så är det ju med allt som går på tv, alla skämmer ut sig och verkar inte ha "alla hästar i stallet". Inte serier eller filmer då,  utan underhållsprogram menar jag nu.
  • LiveHappy
    cammily skrev 2011-05-21 16:48:51 följande:
    jag blev mamma när jag va 17år och känner många unga mammor/pappor. de jag känner och jag själv är inte de minsta lika de i danska, jag vet många av dem som röker och sl slutade när de blev gravida, sen ser jag ofta många "äldre mammor" som röker när de e  gravida. Tror nog att sverige har en helt annan syn på rökning och syn på unga mammor.

sen nått jag inte kan förstå är hur fan de lyckas ha pengar till allt för de ser ju inte ut som om någon av dem jobbar.
    Många av dom jobbar faktiskt eller att en av föräldrarna jobbar.. men sen finns de dom som lever på doc, hannah tex och hon är ju ur fattig. :P
  • LiveHappy

Nä nu missuppfattade jag min sambo, det va ett program som liknade unga mödrar lite fast dom dejtade istället för att va unga mammor... dom som va med i dagens avsnitt hette Sannie och Katrine.. såå dåligt man kan höra ibland.

• LiveHappy

Någon som sett dagens program? Jag blir fan galen på hannahs pojkvän. Han har ju en son med sitt ex, mamman och hans son bor på mödrahemmet eftersom hon har svårt för att ta hand om honom. Så jonas, heter han så?, har ansökt om att få ensam vårdnad av barnet. Men han vill inte ha sin son tillsammans med hannah utan han vill då sätta barnet på ett familjehem. Varför?? Är det då inte bättre att barnet får vara med sin mamma, hon kommer ju säkert växa in i sin mammaroll efter ett tag. Hoppar verkligen inte att det går igenom, för det är ju sjukt så det skriker om det! Hur tänker han?

Svar på tråden Unga mödrar Danmark