Inlägg från: zigne |Visa alla inlägg
  • zigne

Unga mödrar Danmark

När DL gjort sig av med sina husdjur så låter hon vänner flytta in med katter, hundar och fåglar!!! Stackars dessa socialassistenter som ska försöka hjälpa dessa idioter!! Och så hämtar de ut ett paket från socialen med babytillbehör medan de gnäller och kinkar och ska "klara sig själva"!!  Kan aldrig tänka mig (hoppas) att vi i Sverige skulle göra en liknande programserie om socialfall som har eller ska ha barn!! Lilla Maya sög inte på nappen på hela fem minuter och det var för att hon skulle kunna trycka in strips med ketchup!!!!!!!!

• zigne

DL och hennes partner är ute och äter en middag med dyra skaldjur och vin? När de är så fucking "underklass" att soc tycker att de inte kan ta hand om sitt eget barn??? En sådan fasansfull cynism från de som skapar denna programserie. Vart är vi på väg?????

• zigne
    La Lola skrev 2012-02-18 09:09:42 följande:
    De hade ju fått ett presentkort.
    Jo visst! Jättebra. Men av vem? Och kan vederbörande inte tänka sig något som dessa två behöver mer än att sitta och sörpla ostron (eller vad dessa skaldjur kan heta)??Hur många har ätit ostron på restaurang?? vanvett om du inte är rik som ett troll!!! De hade med 100% säkerhet fått detta presentkort av teve som ville skämma ut dessa dumma offer ytterligare (som om detta behövdes). Fy bövelen för denna cynism som bara breder ut sig mer och mer..........................
  • zigne
    marla333 skrev 2012-02-18 22:29:13 följande:
    tyckte väldigt synd om henne med det där rivsåret! kan fortfarande inte förstå hur hon kan bli anmäld på det... 
    Men mest synd om just nu verkar det vara DL. Hon ska föda ett barn som tas ifrån henne direkt!!?? Så fruktansvärt att göra teve av en sådan tragedi! Det vi får se är förstås inte hela sanningen och jag är helt övertygad om att "soc" i Danmark vet vad de gör men att visa dessa helt skyddslösa, lättmanipulerade och kanske tom lätt utvecklingsstörda människor i teve är så cyniskt så jag saknar ord................allt för att tjäna pengar på reklam!!!
    Försök föreställ er en svensk version.................. 
  • zigne
    Dallandra skrev 2012-02-22 10:09:53 följande:
    Jag håller helt och hållet med dig! 

Tack det ger mig hopp om mänskligheten!
  • zigne
    Dallandra skrev 2012-02-22 12:50:00 följande:
    Ja usch, det gick  rakt in i hjärtat Gråter Han verkar vara en väldigt snäll och omtänksam person och han vill verkligen inte ge upp hoppet. När han säger att de hoppas att de åtminstone ska få behålla tösen de fem dagar de ska vara kvar på BB gör det verkligen ont i hjärtat på mig Jag tycker det är märkligt att inte soc har meddelat dem innan hur allt ska gå till, hur länge de får ha tösen o.s.v....
    Ja men man måste komma ihåg att i sådana här fall så är det strikt sekretess och "soc" kan aldrig uttala sig och förklara! Man får alltid bara ena partens syn på saken! Visst kan "soc" göra misstag men jag vägrar tro att de är ondsinta människor som vill skada DL utan det finns med största sannolikhet väldigt goda skäl till att de ev tar hand om barnet. Och DL och pappan kommer säkerligen att få jättemycket stöd och om de är villiga att skicka ut alla inneboende med katter, hundar och burfåglar så kan de få ta hand om sitt barn!!!! De ålades att göra sig av med hund och katt (som båda gjorde sina behov inne resp på en liten uteplats) och när det var gjort så skaffade de sig inneboende med ett helt menageri!!! Den enda person det är viktigt att skydda i detta fall är det ofödda helt oskyldiga barnet!
  • zigne
    Dallandra skrev 2012-02-26 10:58:09 följande:

Imponerad av DL som orkar hålla på med att pumpa ur för att hon så gärna vill ge sitt barn sin mjölk.. De är verkligen engagerade i Rosa och jag hoppas att de ska få träffa henne lite mer i framtiden.

Fällde en lite tår i fredags när Hannah nattade Cicelaya (eller hur det stavas??)  för kanske sista gången på länge....

Att de tar DL:s barn kan väl verka begripligt även om DL och partnern verkar ha genomgått en total förvandling och blivit helylle!!!!?? Fattar inte varför "Ciselaya" ska omhändertas!! Någon som fattar?. 
  • zigne
    Snösparv skrev 2012-02-27 11:11:21 följande:
    Man blir ju fundersam över dessa omhändertaganden, men det måste ju vara så att det finns mer bakom än vad de säger i programmen. Just eftersom de inte säger så mycket i programmet. Ang Cecylaya (vi måste kolla upp stavningen, hehe) så säger ju alla king henne, tex dagmamman att hon verkar otrygg? Var det inte så de sa i ett avsnitt förra veckan?
    Väldigt konstigt är det!! Sekretessen är ju förstås stenhård från myndigheter men föräldrarna ger ju inte heller någon förklaring. Hoppas i alla fall att vi aldrig får ett liknande program i Sverige med svenska unga mammor som slåss ur ett extremt underläge och är sorgliga förlorare. Så cyniskt så man vill gråta. 
  • zigne
    Selaine skrev 2012-02-28 18:54:56 följande:
    Såg nyss s12 e30 när Cecilya gråter när hon blir påklädd och Hannah brister ut i gråt och undrar om det ser dåligt ut att hon har med sig dottern, varpå Cecilya omedelbart slutar gråta och istället betraktar sin mamma, utforskande, klokt, stillsamt. Hon verkar klok, den lilla flickan.
    Tyvärr har hon nog sett sina föräldrar bråka för mycket, och det kanske är fullt normalt för henne, om man får spekulera, att reagera på andras känslor och sätta sina egna åt sidan. Hannah blir ju väldigt högljudd vid gräl och det kan bara inte undgått den lilla flickan.
    Gjorde precis samma reflektion som du. Den lilla flickan tystnar och tittar så förundrat på sin gråtande mamma. Nu fick hon ju behålla Cecilya och man får hoppas att någon kan förklara för henne att man som mamma måste kunna behärska sig inför sitt lilla barn. 
  • zigne
    xXMaLoXx skrev 2012-02-29 07:33:34 följande:
    Sanning med modifikation. Ett barn måste få se och uppleva alla känslor. Sen får man ju inte skrika och bete sig hur som helst. Men det kan bli riktigt fel om de aldrig får se sina föräldrar arga eller ledsna. Det är känslor precis på samma vis som glädje. Det man får vara noga med är att ta bort all skuld från barnet.
    Jo det är sant. Man är ju människa med känslor men jag tror man ska hålla lite god min inför riktigt små barn. Min mamma (tvåbarnsmor vid 19) har alltid varit en dramaqueen och skrikit och gråtit och smällt i dörrar! (Som tonåring smällde jag aldrig i en dörr för hon hann alltid före).......och hela mitt liv så långt tillbaka jag kan minnas så har jag lidit och tyckt så synd om mamma!!!!
  • zigne
    Humlemamma skrev 2012-02-29 08:25:55 följande:
    Fast kunna behärska sig inför sina barn, alltså jag har gråtit inför mina, min äldsta son med autism förstår ingenting o bryr sig inte men min dotter på 3,5 år är jätteförstående att jag blir ledsen så hon kramar mig o frågar varför jag är ledsen, de måste lära sig att vuxna som deras föräldrar med kan bli ledsna, vi är inga stålmänniskor bara för att vi är föräldrar.
    Jo jag har gråtit inför mina barn också. Barn måste självklart kunna se att livet inte alltid är en dans på rosor.  Och att få en tröstande kram från en liten unge är ju underbart. Men man vet ju liksom var gränsen går! Man berättar inte storgråtande för sin femåring att pappa har varit otrogen!! (sån mamma har jag haft)
  • zigne
    xXMaLoXx skrev 2012-03-01 12:13:57 följande:
    Zigne: Det var därför jag skrev "med modifikation" ;). Plus att man måste vara tydlig med att det aldrig är barnets fel. Min son kan bli bekymrad om jag varit ledsen, men jag förklarar för honom att det inte är hans fel och att han gör mig glad. Har jag varit arg på honom så pratar vi alltid om det, har jag varit arg på någon annan så förklaras det också. Man kan ju inte stänga av känsloregistret för att man har barn, och ska inte heller. De måste ju få uppleva och konfronteras med känslorna om de ska ha chansen att lära sig hantera dem. Sen behöver man väl inte bli hysterisk och smälla i dörrar^^
    Jo absolut. Nu är ju du en klok och insiktsfull mamma och du vet självklart var gränsen går och du kan förklara för ditt barn att det inte är hans fel att du gråter. Men tänk alla barn som har (ursäkta uttrycket) egoistiska idioter till föräldrar som aldrig en enda gång kan se något ur barnets synvinkel. Jag är rädd att det finns många sådana tyvärr!!
  • zigne
    Dallandra skrev 2012-03-01 18:40:50 följande:
    zigne
     Jag har aldrig ifrågasatt soc beslut att omhänderta Rosa. MEN det utesluter väl inte att jag känner med dem och hoppas att de får träffa henne mer i framtiden?? Även fast jag inte tycker att de borde ha Rosa boende hos sig.
    Det verkar som om DL och partnern har förändrats totalt!!! På några veckor. Nu sitter de i en välstädad lägenhet UTAN djur och ser allmänt fromma ut. 
  • zigne
    pluvdo skrev 2012-03-04 00:52:29 följande:
    Orkar inte läsa igenom tråden och såg bara slutet på säsong 12. Varför fick inte Dea-Louise (?) och Rasmus ha kvar Rosa egentligen?
    Det får vi nog aldrig veta?? Men i början när vi fick möta gravida D-L och pojkvännen så satt de hela dagarna och spelade dataspel medan katten sket på golvet och hunden fick rasta sig själv på uteplatsen (som var sprängfylld med hundskit). Men när man såg dem senast så satt de och såg ut som herr och fru "perfekt" i en välstädad lägenhet!! Har de genomgått en total personlighetsförändring? Har tevekanalen sponsrat en "total makeover"? för att öka intresset hos tittarna och få sälja mer reklam? Jag lutar åt det sistnämnda och hoppas att lilla Rosa får stanna i fosterhemmet. Ränderna går nämligen aldrig ur och om man fått lite "polityr" så sitter den trots allt bara på ytan..........
  • zigne
    Jennie med ie skrev 2012-03-04 12:29:41 följande:
    Jag misstänker att det inte bara är ordningssinnet i hemmet som är problemet med DL och Rasmus... men såna grejer får vi som tittare inte insyn i och det finns anledning att ifrågasätta produktionens val att ha med det paret ö h t.
    Ja man kan verkligen ifrågasätta parets medverkan i denna reklamsponsrade kanal!! Man gör cyniskt "bra teve" av ett par som helt självklart och tydligt inte har alla hästar i stallet. Men Soc har ju alltid stenhård sekretess och ingen (aldrig någonsin) från den sidan kommer att uttala sig. 
  • zigne
    pluvdo skrev 2012-03-04 12:24:55 följande:
    Men tänk om det är så att de faktiskt ordnat upp sitt liv? Lägenheten och så.

Jag var jättedålig på att hålla iordning innan jag fick barn. Och satt och spelade datorspel jättemycket (nu bara en stund på kvällen när sonen somnat). Jag hade ju inte hund- och kattskit överallt, men det var ändå... stökigt, liksom. Men nu är min lägenhet välstädad och jag dammsuger minst tre gånger i veckan. Jag kunde göra en helomvändning när jag fick barn, varför skulle inte de kunna göra det då?
    Ja visst kan man förändras! Det gör vi alla när vi får barn då hela livet ju förändras. Men när det gäller D-L och hennes partner så känns det lite falskt. Särskilt med tanke på att de ju inte ens fått ta hem sitt barn!!! Jag är uppvuxen i en svinstia hos unga omogna föräldrar och har fått betala dyrt hela livet och fått simma motströms. 
    Barnet ska skyddas till varje pris och jag hoppas lilla Rosa hamnar hos någon som kan se till hennes bästa. 
  • zigne
    mypys skrev 2012-03-04 12:48:40 följande:
    Ja det hoppas jag med. Men det verkar tyvärr som att det kommer bli en dragkamp kring lilla Rosa, föräldrarna släpper ju inte taget..
    Det får de så lov att göra. Nu vinklar ju teve förstås det och man ska tycka synd om D-L och idioten till pojkvän. De kunde ju inte ens ta hand om sina djur. Hundstackarn fick rasta sig själv på bakgården och katten sket på golvet! Jag tycker de förutom att bli fråntagna sitt barn borde anmälas för djurplågeri och förbjudas att ha husdjur i framtiden.
  • zigne
    Jennie med ie skrev 2012-03-11 09:23:59 följande:
    Vi får ju såklart bara se en liten del av allt som händer och sägs och kan såklart bara bilda oss en uppfattning utifrån det som syns. Just därför borde sådär stora och allvarliga saker ö h t inte vara med i programmet. När det gäller DL och Rasmus måste de som gör serien nästan ha vetat att nåt var på G innan deras medverkan ens började och de borde ö h t inte tagits med. Och när det gäller de andra borde de lyfts ur programmet när den uppenbara risken för omhändertagande började visa sig. Dels för de inblandades integritets skull, och dels för att förtroendet för de sociala myndigheterna redan är så skadat och uppfattningen att soc typ tar barn från sina föräldrar utan grund titt som tätt späs på här...

Men, samhällsansvar är ju inte TVs starka sida
    Man kan ju undra vad som driver folk att vara med i teve-program där de framställs som IDIOTER!! Vi har ju tex svenska Lyxfällan! Folk sitter och grinar och visar upp sig i all sin skam och erkänner att de har skulder på 850000 fast de inte ens äger sin lägenhet. Och så får de stå på ett loppis och sälja iväg sina futtiga ägodelar för en spottstyver. Minns särskilt en tjock tjej som snörvlande och grinande erkände att hon brukade tröstäta på kvällarna och det gick mycket pengar dit! Varför är man med? Jag skrev och frågade TV3 om deltagarna fick betalt och om det verkligen var på riktigt och då svarade de att det var på riktigt och att ingen fick betalt!!! Men man funderar ju ändå om det är sant.
  • zigne
    Jennie med ie skrev 2012-03-12 08:10:36 följande:
    Förvarningar hade de uppenbarligen fått, men det slutgiltiga beslutet kan ju ha dragit ut in i det sista... Sen verkar de båda lida av nån form av utvecklingsstörning och hur pass de ö h t förstår de budskap de ges kan vi ju inte veta. Ö h t så ser vi som sagt bara en liten del av allt, glöm inte det, hade vi varit insatta i hela ärendet hade det kanske inte alls verkat så konstigt.
    Nej jag är helt övertygad om att det var rätt att omhänderta barnet. Även om de röjt undan och städat och sitter och ser ut som "herr och fru Perfekt" (sist de var med) så är det ju bara yta. 
  • zigne
    Elins mamma 2010 skrev 2012-03-13 22:08:34 följande:
    Lite skumt att skicka ut dopinbjudningar för ett barn som inte är fött än, med en ultraljudsbild...

Hon den där tjejen som är tillsammans med Nikki, var det nån mer än jag som reagerade på den där fotograferingen för skivomslaget? Sexigt poserande tjejer runt påklädda killar som skulle se coola ut. Jämställt ? Nä inte direkt...
    JA inte bara det!! Varför blanda in detta i serien överhuvudtaget. Att göra reklam för sin musik och nya skiva hör väl hemma i ett annat forum?? Och jag missade att någon skickat ut dop-inbjudningar innan barnet fötts!!! Med ultraljudsbild? hahahahahaha  
Svar på tråden Unga mödrar Danmark