Inlägg från: hysteria |Visa alla inlägg
  • hysteria

Unga mödrar Danmark

emmgus skrev 2010-06-14 11:30:52 följande:
    Tråkigt bara, jag menar dottern förtjänar ju hennes uppmärksamhet precis lika mkt som sonen, o får hon inte den så lär ju knappast utveckligen eller allt annat heller gå fortare.
    Undra om den frånvarande pappan är likadan? Favoriserar Tobias mer?
    Säkerligen..
    Jag blir så ledsen när man ser den lilla flickan sitta ensam i babysittern i varenda avsnitt..Pappan verkar skita lika mycket i båda så han är ju rättvis iaf :/
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • hysteria
    längtan09 skrev 2010-06-14 12:24:34 följande:
    Men det måste ju vara vinklat väl? För dom enda gångerna jag ser flickan sitta själv är när hon byter blöja på sonen eller så. Sonen sitter nog också själv, om det inte är så att flickan haft samma blöja sen hon föddes.

Men jag vet inte, det är nog jobbigt att få tid till två barn i samma ålder och sen som ni säger så kanske hon inte knytit an till dottern.
    Mamma sedan juni 2009
    Jag hoppas verkligen det är vinklat, annars tycker jag det är riktigt synd om barnen.
  • hysteria

Nu skiter jag i era ätstörningar för jag fick ta igen gårdagens avsnitt på 5play.

Natascha, VILKEN stjärna alltså. Helt otroligt att man kan bli så pantad och ERKÄNNA det på tv.. Undrar om hon verkligen menar det med att hon kommer fortsätta tills hon får en flicka?!

Blir så ledsen när Katherina pratar om Mikas.. Men jag tror att hon gör det hon tror är bäst. Lätt att dömma när man aldrig (tack o lov) har varit i situationen.

• hysteria
    Anonyhm skrev 2010-06-15 12:22:05 följande:
    Samma här. Det är inte en ätstörning. Det är ytterst normalt att tappa aptiten i perioder när saker är jobbiga eller vid stora omställningar i livet. 
    Åh då behöver jag en omställning i livet så jag bli redo för beach 2010 :)
    Men allvar verkar inte Stine lite gnällig över allt?
  • hysteria
    Anonyhm skrev 2010-06-15 12:29:38 följande:
    Hahaha :´) Jo hon är lite gnällig. Men samtidigt tycker jag om henne. Hon är snäll och faktiskt en av de mammor jag tycker verkar vara bäst i serien. Hon bryr sig verkligen om sina barn och tänker på hur de har det  och känner.  Hon är liksom hästlängder före Majas mamma och den där michelle som bara verkar tänka på när de ska bli befruktade igen för att hålla fast en karl.. 
    Ja jag gillar också henne för att hon verkar vara en fantastisk mamma och ha en genuint intresse för sina barn men lite gnällig är hon allt, det är ju alltid nånting. Men jag är likadan så vem är jag att dömma :P
  • hysteria
    kilowatt skrev 2010-06-15 12:50:39 följande:
    Ny i tråden men jag kan inte hålla mig, jag tycker det inte finns något mer vidrigt än människor som är besatta av att få ett visst kön, som Natasha. Tycker det är helt okej att önska sig ett kön, men hon blev ju inte ens glad när dom sa att barnet såg friskt och välskapt ut. Min sambo önskade sig en dotter, det visade sig att det är en kille i min mage när vi gjorde RUL. Hur han reagerade? Han grinade utan hejd. Av lycka alltså. Könet ska inte spela någon roll, även om jag tycker det är okej att önska. Men hon "...jag kan inte ens tänka mig att det är en kille där inne." Blä.
    Fattar inte att hon inte skäms, Och att hon kommer fortsätta tills hon får en flicka, Var ska hon göra av pojkarna då? Blev däremot impad av vilken ordning dom hade hemma det är inte så vanligt bland de unga mödrarna :) Hoppas hon får en flicka så märker hon snart att det inte är så stor skillnad på känslorna.Och sen slipper hon sätta massa oönskade pojkar till världen
  • hysteria
    Dallandra skrev 2010-06-15 14:32:47 följande:
    Jag har också tänkt på att det ser ut som att Maja har haklapp på sig hela tiden, undra varför Mina töser har bara haft det som bebisar när de hållit på att tänder och säcklat mycket....
    Min pojk dreglade jättemycket tills han blev 2 hade också haklapp/skarfs.  Men hon har ju napp hela tiden och då kanske man dreglar mer. Hade det varit min dejt som pratade om barn efter ett par veckor så hade jag sprungit illa kvickt.
  • hysteria
    mjuik skrev 2010-06-15 14:43:10 följande:
    Jag har missat rätt många avsnitt och orkar bara kolla igen de senaste. Men sist jag såg skulle Malou-Stella flytta till Köpenhamn. Vad hände med det?
    Gjorde hon inte det eller har hon flyttat tillbaka igen?
    Hon verkade bo med sin mamma nu igen?
    Hon flyttade men förhållandet sprack (suprise) Så hon flyttade tillbaka in hos sitt ex men sen gjorde dom slut och mamma Britta hyr ett stort hus till hela familjen
  • hysteria
    tweenies skrev 2010-06-15 23:16:50 följande:
    Visst jag gillar inte heller Natascha, hon verkar inte göra något annat än röka, trots sin son brevid och en stackars bebis i magen och dittan och dattan. Men jag tycker även synd om henne, sonen har ju inte den minsta respekt för henne, han ignonerar henne totalt, det kan inte vara lätt.  Fast med hennes tankebana om en flicka så bör hon inte ha barn överhuvudtaget, hon såg inte det minsta lycklig ut på ultraljudet eftersom hon var så orolig att det skulle vara en pojke, och ennu surare vart hon när det inte gick att se kön. En annan sken ju som solen när man fick se barnen på ultraljud, det enda man vill höra var ju att barnet var friskt och välskapt, sen att man fick veta könet var ju bara en bonus. Och Flickor är inte lugnare än pojkar, enligt min värld är det tvärtom :P.

Finner inga ord för Majas mamma, hur fan tänker hon?

Jag gillar Stine men börjar tröttna på "det är så synd om mig". Men hon är en klar favorit. Jag saknar Camilla och benjamin? Hon som hade 3 pojkar och så gärna ville ha en flicka.

Hannah pratade om att hon och bebisen ska få en egen lägenhet eftersom kommunen inte vill att hon ska bo med mamman av risk att mamman tar över ansvaret. Men MS då? Hon är ju mer storesyster än mamma till Tino. Hon borde verkligen få en egen lägenhet.
    Fast M-S har ju haft egen lägenhet men klarar inte av det, hon har ju redan flyttat 9 (?) gånger med Tino. Tror hon skulle behöva lite stöd i sin mammaroll istället för en mormor  som tar över HELA tiden.
  • hysteria

Såg precis gårdagens avsnitt och hur jävla dum i huvudet får man vara? Christina alltså.
    Jag finner inga ord.

Jesper är så gullig så jag sitter och lipar när han pratar om bebisen. Jag tycker att båda han och Line verkar ganska mogna och blir säkert bra föräldar. 

Natasja och killen verkar ju kanske inte riktigt tänkt igenom sitt liv när dom skaffar ett barn till trots att dom säger att dom kommer göra slut om dom inte får sina ensamma helgen. Ska det kommande barnet med vara hos stödfamilj?

Svar på tråden Unga mödrar Danmark