• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Helennnna
    Lia85 skrev 2009-12-08 21:52:29 följande:
    Inte avskräckte det mig iaf. Vet inte hur många dagar jag varit mamma (8 år, 5 månader och 2 dagar ) Inte ångrat mig en sekund. Måste man avskräcka? Föräldraskap är inget hemskt. Däremot kan man prata med de som är unga och PLANERAR barn om vad det handlar om och vilka konsekvenserna blir. Som oplanerat gravid 15-åring matas man med så mkt negativt att för mig tog det all den glädje jag borde fått känna som gravid. På slutet viskade jag till min mamma att jag faktiskt längtade efter bebisen. Så förbjudet kändes det.Nej, avskräcka tycker inte jag man ska. Snarare informera om hur livet förändras och vad det är som gäller (typ ingen reklamationsrätt what so ever )
    Håller med till hundra. Tycker inte heller man ska avskräcka, för att vara mamma är Underbart.. även om det är Tufft! Mer info i skolan om föräldraskap osv.. Jag kommer ha flera pratstunder med mina barn om allt som har med att vara "ung mamma" att göra. Kommer som du säger inte avskräcka men informera om allt till tusen.
  • FabulousMom
    Arentorpbebis skrev 2009-12-08 18:47:35 följande:
    haha tyckte de var så kul när june å hennes karl satt å åt =)tänkte ha nu sitter de å äter middag.... men så va de skinksmörgås å nån gurkskiva =)E de vanligt i danmark att man äte smörgås med kniv å gaffel?Har nog aldrig sett nån äta så om de inte är varma mackor förståss =)
    Japp, i Danmark äter man alltid macka med kniv och gaffel, i alla fall i min släkt och alla jag sett
  • sasssyy
    FabulousMom skrev 2009-12-08 22:06:52 följande:
    Japp, i Danmark äter man alltid macka med kniv och gaffel, i alla fall i min släkt och alla jag sett
    japp våra grannar på landet är danskar och där äts det frukost (lunch alltså) och middag med kniv och gaffel.. och smörgåsar är vanligt förekommande i båda måltiderna.. OFTA fast de brukar iaf ha lite mer "matigt" pålägg än bara skinka och gurka. Både pannbiff och lax har förekommit och massor med "kladd" typ remoulad och sånt.
  • EnyaS

Jag märkte nu att jag fick det och låta lite konstigt när jag skrev "1 dag av föräldraskap". Jag menar att det är tufft att ha barn, iallafall dom första veckorna, men det har absolut inte avskräckt mig.
    Men som sagt, det är rätt tufft i börja och om man inte är medveten om detta och provar på så tror jag att man blir överaskad!
    Håller med er om att man inte ska avskräcka, för alla gör vi ju våra val utifrån oss själva, och vill man ha barn när man är 15 så får man skaffa barn när man är 15.
    Även om jag skulle vilja att mina barn iallafall ska gå ut gymnasiet innan dom skaffar barn. Men som sagt, det är upp till dom.

• Dallandra

Vad kul det var att se June, hon har ju ändrat sig helt! Kände inte igen henne först, hon verkar må så mycket bättre nu

MS Kan väl ändå kosta på sig ett litet leende när hon söker praktikplats, hon ger ett oengagerat och trist intryck. Fattar inte heller varför hon släpar med Tino, det kan ju ge intryck att hon inte har någon som kan passa honom utan att hon måste ha med sig honom överallt.... Drog lite på munnen för något avsnitt sedan när hennes mamma sa att hennes starka sida är hennes personlighet Av det man ser på tv verkar hon bara trulig, bortskämd och lat!

• Barbiegirl
    Dallandra skrev 2009-12-09 09:36:02 följande:
    Vad kul det var att se June, hon har ju ändrat sig helt! Kände inte igen henne först, hon verkar må så mycket bättre nu MS Kan väl ändå kosta på sig ett litet leende när hon söker praktikplats, hon ger ett oengagerat och trist intryck. Fattar inte heller varför hon släpar med Tino, det kan ju ge intryck att hon inte har någon som kan passa honom utan att hon måste ha med sig honom överallt.... Drog lite på munnen för något avsnitt sedan när hennes mamma sa att hennes starka sida är hennes personlighet Av det man ser på tv verkar hon bara trulig, bortskämd och lat!
    Hehe ja reagerade också på det när mamman sa att hennes starka sida är hennes personlighet,då kan det inte vara mkt till stark sida där,kommer bli kul å se sedan om hon nu får en praktikplats,hur hon sköter den.
  • sasssyy

jag -som visserligen inte drivit gym men väl butik- har tagit emot massor av folk som sökt jobb, extrajobb och praktik.. och jag kan lätt säga att någon som släpar med sig sitt barn (för att bevisa vaddå sa hon??) vid en ansökning sorterar jag bort, för den personen vet inte hur man prioriterar.

Jag HAR faktiskt anställt en som hade med sig sitt barn, men hon inledde med en ursäkt eftersom dagmamman var sjuk och hennes mamma som vanligtvis alltid ställde upp var på en resa. Vi tog en snabb intervju sen fick hon komma tillbaka utan barn och sen fick hon jobbet. INte för att hon bevisade att hon hade barn utan för att hon passade helt enkelt.

Hon hade inte koll på ansökan.. inget foto förberett, inget leende och en utstrålning i klass med en jutesäck... Förstår inte varför hon släpade med sig pojken, varför hon inte var fokuserad, hon verkade ju så... ointresserad.

• C060908
    AmandaBrun skrev 2009-12-09 13:05:07 följande:
    Jag kommer missa programmet idag Krama mig...
    littlemommy.blogg.se/ la upp bild på min mage nu haha får se vad jag får för kommentarer.. Ska kanske tillägas också att min mage verkligen blev HELT förstörd
  • AmandaBrun
    C060908 skrev 2009-12-09 13:40:31 följande:
    littlemommy.blogg.se/ la upp bild på min mage nu haha får se vad jag får för kommentarer.. Ska kanske tillägas också att min mage verkligen blev HELT förstörd
    Härlig magge! Dom flesta kom när du skulle kläcka eller? Smög dom sig på?
Svar på tråden Unga mödrar Danmark