Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

de flesta sånna serier tar ju uppehåll över julen..skulle tippa på att det är tillbaka efter helgerna i januari.

• sasssyy

Vet inte varför men som någon annan skrev så har jag lite svårt för hon Inge.. tycker iofs att hon verkar vara lite smart som tänker på skolan först men varför tvättar inte människan håret!??!

Fel fokus.. jag vet.. men det ser ju såååå flottigt och äckligt ut, och jaaa jag vet att håret blir flottigt när man blir gravid, har ju själv varit där, men sitta i tv framför kameror utan att ens försöka göra sig lite fin... man behöver ju inte gå till överdrift... Melissa verkar ju lägga mer tid på smink än att kolla Facebook så det är nog inte facebookandet som tar tid från sonen där...

nää fy vad bitter och elakt det här blev...fy på mig

• sasssyy

men sååå fruktansvärt synd om melissa... som börjat tappa färgen...... omg

• sasssyy

ja stine har inte mycket dötid... hur länge hade hon varit ihop med den här killen?? Några månader om jag inte minns fel.. och redan dags för bebis, hennes första är ju inte stor och där hade hon ju varit ihop med killen ett tag och han försvann ju när hon sa att hon var gravid.. hur vågar hon ?? Och skydd??? Vet hon ens vad det är?? OCH JAA jag vet att inget skydd är 100% men helt seriöst verkade det vara planerat...nu får vi ju höra om det var så i morgon men jag fattar inte......hur tänker hon?? INte alls förmodligen..

• sasssyy

får jag störa mig lite till på INGE?? Som egentligen verkar vara den som tänker efter lite.. hon må ha varit trög vad gällande faderskapet men det visar ju trådar här inne på FL att man inte behöver vara 16-17 för att strula till

MEN hennes styvmor och pappa verkar ju vara ganska hela o rena iaf... inte världens fräckaste utan en viss  "white trash-varning" men verkar ju vara fräscha och byta kläder.... men INGE... att hon har samma byxor på sig KAN bero på fler saker.. dels att det faktiskt är de enda hon kommer i som gravid, som tonåring har man kanske inte lust eller ekonomin att köpa massa mammakläder.. och för det andra kan det ju vara inspelat under samma dag eller 2 dagar tex... det fråntar ändå inte det fakta att hon är ruggigt flottig i håret och man tycker att tex styvmamman (som hon verkar stå nära) kan säga till henne att "nu när tv kommer och spelar in kan du väl tvätta håret så du är lite fin"

MaloStella eller vad hon heter verkar ju ha fått en liten topp i sin intelligenskurva ... det händer ju då och då men hon dalar nog snart och börjar underhålla oss (AJSING nu var jag elak igen)

• sasssyy
    AmandaBrun skrev 2010-05-05 19:25:32 följande:
    Hur har M-S fått en topp menar du???
    jaaa.. jag tyckte allt att en del saker hon sa under sitt storstadsbesök lät riktigt mogna.. som det där med att hon ville visa Tino saker, att det var viktigt att känna till det land man bor (sen att hon hade noll koll är ju en annan femma haha) och det där att hon inte ville att Tino skulle växa upp i en storstad...

FAST sen tänkte jag på vad hon sa när man såg en tjej med rosa hår  "jag skulle aldrig låta min dotter gå klädd som en jävulsdyrkare" eeeeeeeh har de rosa hår och piercingar???? det krävs väl LIIIITE mer för att bli klassad som jävulsdyrkare eller har jag fel`?? *S*

Och sen slår jag vad om att hennes mamma någon gång har sagt "jag skulle aldrig tillåta att min dotter blev mamma som tonåring"....
  • sasssyy
    bara lilla jag skrev 2010-05-06 11:36:26 följande:
    oj har inte läst tråden, men sekvenserna med Inge kan ju vara inspelade under en och samma dag, just de här snuttarna med samma kläder osv.. Men då är väll Ebba blitz äckligare isf som haft samma kläder i alla avsnitten av draknästet :D hahaha nejdå men som sagt det kan vara fotat samma dag.. Reagerade också på mössan, har sett avsnittet nu fick några min över, och absolut en mössa hade ju kunnat vara bra men å andra sidan så kanske det var väldigt varmt... Fast nej mössan på ändå i alla fall en solhatt för det är ju inte så bra för bebisar att vara i solen utan nåt på huvudet.. Så jag håller med..  Blir däremot förbannad på Inge, hur kan man gå runt i 9 månader och vara osäker på vem som är pappan men ändå låta en stackars pojke tro att det är han! och tänk på den andra killen som får veta pang bom att han kanske ska bli pappa om 2 veckor.. Jag förstår inte...
    ang Inge.. jag håller med dig att det kan vara inspelat under samma dag.. dock har man rätt att ha åsikter och hon ser fruktansvärt sunkig ut... å andra sidan hade hon ju en klasskompis som ritat morrhår i ansiktet vet inte om det var bättre *S*

Ang faderskapet... det finns "vuxna" som agerat så också.. finns flera trådar här på FL om tjejer som är nära förlossning men in i det sista förnekar och hoppas att någon annan är pappan än den som rent biologiskt är far och jag kan förstå att man som 16-17 så gärna vill att den man är ihop med ska vara pappan, det är ju det mest logiska och det bästa.... och i sin hormonella obalans och allt vad det innebär att bli tonårsmamma är jag inte förvånad över att det blivit som det blivit med faderskapet även om det är sorgligt och tragiskt för de inblandade.

OCH mössa på huvudet... det var ju något man fick ibankat redan på BVC även om det är sol för de kan bränna sig och bli för varma och jag har tom nästan alltid mössa /keps/hatt på min son varje dag än.. och han är 5.5 men jag kanske överdriver lite för att han är rödhårig och väldigt ljus i hyn också
  • sasssyy

Jag måste säga att Melissa gör mig irriterad..... hon drar med sig sonen in i solariet!?!?!?!? Hur sunt är det.. och så toppar hon med att hon vill se "normal" ut.. inte fan är den solbrännan normal?!?! Hon har ju aldrig sett så sund o fin ut som hon gjorde straxt efter förlossningen, utan allt det där sminket och när solbrännan hunnit lägga sig lite... ser ju fan inte klok ut ..ursäkta mig men jag begriper inte cancersolande kombinerat med bortnoppade och sedan ditritade ögonbryn och superblonderat hår.

Jag förstår hennes tanke att om hon gör något som gör att hon mår bra så blir hon bättre mamma.. men helt seriöst... solarie är ju en ganska känd bakteriehärd....jösses

• sasssyy

Jag måste säga att jag blev impad av Inge... MYCKET.. själv hade jag bara ganska milda värkar från kl 23- 06.30 med mer än 5 min emellan.... sen small det till vid 7 och jag fick FYRA krystvärkar och trodde jag var döende...jag var likadan efter 10-15 min som Inge var efter 12!!!!!! jävlar vilken kvinna.....

Och hennes styvmamma tycker jag var helt suverän, hade önskat att jag hade haft en kvinna som hon med på min förlossning...Hoppas Inges mamma fattar vad hon missade när hon slängde ut tösen....Kan förstå att man blir besviken när ens dotter blir gravid i tonåren, men HUR kan man slänga ut henne och bli så arg att hon inte kan bo kvar?!?!

Jag tror att INge kommer klara det galant med den stöttningen.. men hennes pappa var ju lätt manisk i sin coachning för att få igång värkarna... ha ha... tur att hon såg det från den posivita sidan och skrattade sig igenom det, jag hade varit skogstokig.

• sasssyy

Jag väste till läkaren att söva mig eller att slå mig med något hårt i huvudet efter min första krystvärk... det var en CHOCK att det gjorde så ont.. eller mer att det gjorde ont på det viset.. jag hade INGEN smärtstillning (varför kan vi ta vid ett annat tillfälle) och jag hade INGEN aning om vad jag skulle göra och jag var ändå 31 år när jag födde barn.....

Jag trodde helt enkelt inte att jag skulle klara det..... jag BAD om att få bli sövd o snittad vilket är chockerande för mig så här i efterhand.....men jag var panikslagen så jag är grymt impad av Inge.. precis som jag är över min kusin som låg i 56 fucking timmar i krystvärkar.... 56 timmar liksom... efter 48 sövde de henne för att hon skulle få vila.... vad fan utsätter man en människa för sånt för med våra moderna medicinska framsteg?!?!? Och hennes bebis var stor också 5 kg...

Att INges var blå i huvudet behöver inte betyda något.. min lillkille var lite blålila också... med knalloranget hår.. såg lite småkul ut faktiskt

Svar på tråden Unga mödrar Danmark