C060908 skrev 2010-05-07 10:17:09 följande:
Det här med att berätta tidigt tycker jag verkligen är jätte pinsamt men jag vet många som berättar för allt om alla tom pizzeria gubbar och busschafförer. Och detta är faktiskt jätte vanligt..
Jag berättade iofs väldigt tidigt för min klass..jag pluggade när jag blev gravid och hela klassen visste om att vi hade kämpat i flera år för att bli gravida, jag läste på Sahlgrenska..eller intill iaf och sprang på kontroller och undersökningar stup i kvarten pga utredning och det var tal om att vi skulle göra IVF, vilket skulle gjort att jag varit tvungen att ta ledigt (skulle åka till Falun och göra det) plus att vi gjorde en hel del experiment på kroppen (läste dietistprogrammet) och jag ville inte riskera något genom att göra ett träningstest där jag tog ut kroppen till 100% och inte tillförde vätska tex.. diverse underliga matdieter osv osv..
PLUS att jag ville att klassen skulle veta utifall det värsta tänkbara skedde dvs missfall så att de skulle förstå......
Men det var ju ett litet annat scenario, jag hade ju inte ett barn med en annan pappa, ett barn som inte ens var året fyllda när jag blev gravid med en ny som jag bara varit tillsammans med någon månad liksom.....
Känns väldigt mycket bekräftelse faktistk... titta på mig. .jag fixar det, jag har en egen familj....
Undrar hur dessa flickor tänker när det går med på att bli filmade men det är väl som alla andra dockusåpor, de ser sin chans till berömmelse..