Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

Isanje skrev 2010-05-07 07:25:20 följande:
    Stine ang pappan kan jag förstå det är väl lite 'har han inte brytt sig innan så vf ska hanbry sig nu'
    IOFS men jävligt omoget tänkt oavsett om man är 17, 20 eller 40 att tänka så.. som hon sa "Hon har Benno nu..." vaddå.. han är inte och kommer aldrig att bli hennes riktiga pappa, han kan bli en fadersfigur, men hur länge har de varit ihop liksom.. några månader och han har redan svept in och blivit "pappa" liksom...

Känns väldigt naivt och oigenomtänkt hela den där familjebilden...plus hennes snack om att "vi väntar nummer två"... hur långt är hon gången liksom.. vecka 5 eller?

Såg ni tjejens min, hon som Stine berättade för!??!

Känns inte riktigt stabilt är min åsikt
  • sasssyy
    C060908 skrev 2010-05-07 10:17:09 följande:
    Det här med att berätta tidigt tycker jag verkligen är jätte pinsamt men jag vet många som berättar för allt om alla tom pizzeria gubbar och busschafförer. Och detta är faktiskt jätte vanligt..
    Jag berättade iofs väldigt tidigt för min klass..jag pluggade när jag blev gravid och hela klassen visste om att vi hade kämpat i flera år för att bli gravida, jag läste på Sahlgrenska..eller intill iaf och sprang på kontroller och undersökningar stup i kvarten pga utredning och det var tal om att vi skulle göra IVF, vilket skulle gjort att jag varit tvungen att ta ledigt (skulle åka till Falun och göra det) plus att vi gjorde en hel del experiment på kroppen (läste dietistprogrammet) och jag ville inte riskera något genom att göra ett träningstest där jag tog ut kroppen till 100% och inte tillförde vätska tex.. diverse underliga matdieter osv osv..

PLUS att jag ville att klassen skulle veta utifall det värsta tänkbara skedde dvs missfall så att de skulle förstå......

Men det var ju ett litet annat scenario, jag hade ju inte ett barn med en annan pappa, ett barn som inte ens var året fyllda när jag blev gravid med en ny som jag bara varit tillsammans med någon månad liksom.....

Känns väldigt mycket bekräftelse faktistk... titta på mig. .jag fixar det, jag har en egen familj....

Undrar hur dessa flickor tänker när det går med på att bli filmade men det är väl som alla andra dockusåpor, de ser sin chans till berömmelse..
  • sasssyy
    AmandaBrun skrev 2010-05-07 10:32:54 följande:
    Får dom betalt för att vara med? Nån som vet?
    Det tror jag inte....brukar inte utgå lön vid dockusåpor..kan röra sig om gratisprylar möjligen..
  • sasssyy

På ett vis kan jag förstå Melissa.. för henne är ju utseendet helt uppenbart jätteviktigt, det är hennes sätt att må bra.. men på ett annat vis är det sååå himla tragiskt att en ung människas enda sätt att må bra är att cancersola sig, att råsminka sig och att ha ett slipat yttre..

Att hon inte kan lära sig att må bra på insidan i första hand och DÄRFÖR se bra på utsidan.. men det är ju inte så att hon är unik i detta tänket..

• sasssyy
    AmandaBrun skrev 2010-05-10 10:44:53 följande:
    Alltså...rent spontant så gillar jag henne inte. Bara det faktum att hon inte har några tjejkompisar tycker jag säger väldigt mycket.... Hon försöker räkmacka sig genom livet känns det som och det går ut över hennes stackars son. Om hon nu inte var helt säker på att den där killen ( Jacob ) va rätt för henne så tycker jag inte att hon ska låta hennes son veta om att han finns överhuvudtaget...
    Det är något med henne som känns så osunt.... hon verkar så hal och falsk.. ALLT ska genast bli så bra.. "jag ska bara".. först var det hästar o hundar i överflöd (hästar iaf) och sen såldes dem, sen skulle hon väl börja med avel!?!?!?!? - jag som inte ens är särskilt duktig på hästar fattade direkt att det hela inte var särskilt genomtänkt eller genomräknat...sen var det brevbärare väl??

Hon verkar vara så jääävla entusiastisk de första veckorna på något nytt sen är allt bara skit.. ADHD????

Och detta med en kille, det verkar som om hon mer är ute efter en pappa till pojken än någon som kan platsa i hennes liv och som kan ge och få kärlek... någon som kan "ställa upp" och passa marcus när mammsen säger nej liksom....

Och att gå till hypnoterapi istället för att plugga inför ett prov.. borde hon inte tänkt lite och gått till terapin lite tidigare???

Jag kan inte sätta fingret på det.. ... Men hon känns inte helt 100...
  • sasssyy

MalouStella är ju som hon är pga sin mor helt klart... att i ena andetaget sitta o säga att hon tycker att MS ska ta mer ansvar över sin son och bestämma mer... och i nästa andetag sitta o stoppa i pojken kakor trots att mamman dvs MS är tämligen klar med att hon inte vill att han ska äta kakor...

"När vi ska bort kan vi inte äta något och då är jag lite snäll" typ.. jävla mormorkärring..

• sasssyy
    SweetNilam skrev 2010-05-10 17:31:50 följande:
    Ojoj, snacka om att kasta ur sig diagnoser. Men det kanske bara är jag som inte tycker om att klassifiera folk. Ursäkta, men jag tycker inte att man "antar" sådant, även om personerna väljer att hängas ut. Där går iaf min gräns Sen så gick hon inte på hypnosterapi för att slippa plugga. Hon gick dit för att bota sin rädsla att prata inför folk på prov, så detta var ett muntligt eng prov. Mycket sund inställning att resonera som så att behöva ta in andra tips och råd. I mina ögon verkar hon sund och frisk, men hon har nog inte haft dte så lät i livet och hon vill mycket för Marcus, så mycket att hon har svårt att hitta sig själv. Just med tanke på att hon "hackat runt" på så många utbildningar och jobb.. och hon är inte ens 21? eller vad är hon? Hon försöker iaf och hellre testa på massa olika än ingenting alls. Erfarenhet får hon iaf. Hoppas hon lyckas med examen nu iaf. Många verkar tampas med den...
    Hon sa själv att hon borde sitta hemma o plugga glosor dagen före provet men valde istället att gå i terapi...

och nej det är ingen diagnos utan en frågeställning om det kan vara så.. och det är för fasen min åsikt..tycker inte alls att hon verkar sund utan väldigt falsk och osund, det är en yta som inte känns riktigt stabil. HOn är 22 så vitt jag har förstått
  • sasssyy
    Orion87 skrev 2010-05-10 17:35:39 följande:
    såg ut som att camilla gått upp mycket mer i vikt, visst det kan man väl förstå när hon är gravid men ändå, hon borde ju fått en dietist eller nåt under grav.
    jo men hon gick väl hos en i början iaf??

För hon gick ju o gymmade för att gå ner i vikt... hon var ju inte direkt smal före graviditeten men inte jättefet heller... hon skulle ju vakta på vikten så det nästan var sjukligt ett tag.. tycker det är bättre att hon går upp ordentligt nu ser inte ut att vara någon risk för barnet, så illa är det inte
  • sasssyy
    marla333 skrev 2010-05-10 17:41:35 följande:
    Nån mer än jag som undrar lite över hur de klarar sig ekonomiskt? Många bor själva med sitt barn utan någon sambo som står för hälften. Men har även hört att danmark är det bästa landet att vara ensamstående i. 
    Socialbidragen i Danmark är mycket högre än här i Sverige....

Sen tycker jag iofs att man kan leva ganska gott på socialbidrag även här i Sverige med lite planering men det var inte ämnet....

Jag hörde att det är nästan det dubbla mot i Sverige (vet inte hur mycket sanning det låg i det) men om man ser till vad JAG hade i socialbidrag med en hyra på 4500 och en son bara halva månaden (varannan vecka boende) så fick jag ut runt 12.000 varje månad och då var barnbidrag och sånt inkluderat i det... sen fick jag lite mer de månader jag fick elräkning... och dubbla det så blir det ju en hel del.. men inte fasen vet jag om det är sanning, låter väldigt mycket...men man vet ju aldrig
  • sasssyy
    AmandaBrun skrev 2010-05-10 17:44:14 följande:
    Klaga på M-S. Hon gör faktiskt så gott hon kan!
    jag måste säga att JAG blir impad  impad av henne i detta.. jag vet hur det var med min son när han skulle vänjas med egen säng.. herrejävlar vad jag slet och det var många många sånna kvällar här hemma och flera av dem gav vi upp... exet gick direkt o hämtade pojken för att vi skulle få sova... så jag tycker hon är duktig...
Svar på tråden Unga mödrar Danmark