• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Jasmine Angelina
    mamma hampus skrev 2011-05-13 12:48:28 följande:
    Ett jätte stort grattis till din lilla kille..hoppas att allt har gått bra
    Jodå allt har gått bra, vi är fortfarande på sjukhus då han var 6 veckor för tidig. Men annars är allting bra.
    Min älskade pojke William kom till världen 2011-04-28
  • Elins mamma 2010
    Jasmine Angelina skrev 2011-05-13 18:19:42 följande:
    Jodå allt har gått bra, vi är fortfarande på sjukhus då han var 6 veckor för tidig. Men annars är allting bra.
    grattis! Han hade bråttom ut, ville väl inte missa så mycket av sommaren

Kul att se hur Katarina har det. Tyckte synd om Hannah, vad otäckt att få en sån där grej inopererad i huvudet!
  • Livisu
    Elins mamma 2010 skrev 2011-05-14 00:15:15 följande:
    grattis! Han hade bråttom ut, ville väl inte missa så mycket av sommaren

Kul att se hur Katarina har det. Tyckte synd om Hannah, vad otäckt att få en sån där grej inopererad i huvudet!
    Jag vill försöka förstå... men jag kan inte förstå Katarinas val ang. Mikas... Hur hon kan avstå från sitt eget barn... Rent logiskt kan jag förstå att man kan få en depression och stöta sitt barn ifrån sig. Men känslomässigt kan jag inte förstå och ej heller acceptera.
  • Elins mamma 2010
    Livisu skrev 2011-05-14 13:20:43 följande:
    Jag vill försöka förstå... men jag kan inte förstå Katarinas val ang. Mikas... Hur hon kan avstå från sitt eget barn... Rent logiskt kan jag förstå att man kan få en depression och stöta sitt barn ifrån sig. Men känslomässigt kan jag inte förstå och ej heller acceptera.
    Men ett tag försökte hon ju få kontakt med honom, vad hände med det? Varför bestämde hon sig för att ge upp honom på nytt? Nån som vet?
  • LiveHappy
    Elins mamma 2010 skrev 2011-05-14 14:25:28 följande:
    Men ett tag försökte hon ju få kontakt med honom, vad hände med det? Varför bestämde hon sig för att ge upp honom på nytt? Nån som vet?
    När hon "vaknade upp" från sin förlossningsdepression så gjorde hon allt för att få tillbaka sin son, hon kämpade riktigt hårt men hennes ex vägrade låta henne få vårdnad av sitt barn. Han verkade ju konstigt, han ville väll inte ha med henne att göra för att hon dumpade honom?. Efter några månader gav hon upp och nu har det gått så länge så hon ser inte honom som sin son men kommer alltid att minnas honom.
  • LiveHappy

Tror hennes ex blev så sårad när det tog slut mellan dom att han ville hämnas, genom att inte låta henne få vara med sitt barn. Vilket barnet kommer hata honom för om senare i livet, men så längt tänker han väll inte. Han såg alltid väldigt nere och deppad ut tycker, likaså hon men idag ser hon ut att må mycket bättre!

• Livisu

Men det har ju bara gått två år (när det spelades in)! Det är inte försent att reparera relationen, åtminstone inte för att få till något slags umgänge.

• Elins mamma 2010
    Livisu skrev 2011-05-15 00:52:30 följande:
    Men det har ju bara gått två år (när det spelades in)! Det är inte försent att reparera relationen, åtminstone inte för att få till något slags umgänge.
    Det har du rätt i men det har hon väl inga planer på? Verkar inte så iaf.
  • BeautifulPink

Men hon hade väl inga moderskänslor kvar för Mikas och att det var därför hon bestämt sig för att bryta. Jag kan ändå inte förstå hur ens moderskänslor kan försvinna så.

~*Neo 090516*~
  • Elins mamma 2010
    BeautifulPink skrev 2011-05-15 11:02:37 följande:
    Men hon hade väl inga moderskänslor kvar för Mikas och att det var därför hon bestämt sig för att bryta. Jag kan ändå inte förstå hur ens moderskänslor kan försvinna så.
    Nej det kan inte jag heller förstå...
Svar på tråden Unga mödrar Danmark