• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Vino Tinto

Om jag har tråkigt kan jag kolla och skratta 

• Dallandra
    The Kittycats skrev 2012-02-22 11:07:32 följande:
    Du tar orden ur munnen på mig, jag kände exakt samma sak när jag såg hur han satt där!

Ja usch, det gick  rakt in i hjärtat Gråter Han verkar vara en väldigt snäll och omtänksam person och han vill verkligen inte ge upp hoppet. När han säger att de hoppas att de åtminstone ska få behålla tösen de fem dagar de ska vara kvar på BB gör det verkligen ont i hjärtat på mig Jag tycker det är märkligt att inte soc har meddelat dem innan hur allt ska gå till, hur länge de får ha tösen o.s.v....
  • The Kittycats
    Dallandra skrev 2012-02-22 12:50:00 följande:
    Ja usch, det gick  rakt in i hjärtat Gråter Han verkar vara en väldigt snäll och omtänksam person och han vill verkligen inte ge upp hoppet. När han säger att de hoppas att de åtminstone ska få behålla tösen de fem dagar de ska vara kvar på BB gör det verkligen ont i hjärtat på mig Jag tycker det är märkligt att inte soc har meddelat dem innan hur allt ska gå till, hur länge de får ha tösen o.s.v....
    Precis, det är konstigt att inte Socialtjänsten har meddelat mer exakt när det kommer att omhänderta Rosa. Då hade Dea och R iaf sluppit grubbla över hur länge de kommer att få träffa Rosa, och fundera över när Socialtjänsten kommer att dyka upp på BB.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • zigne
    Dallandra skrev 2012-02-22 12:50:00 följande:
    Ja men man måste komma ihåg att i sådana här fall så är det strikt sekretess och "soc" kan aldrig uttala sig och förklara! Man får alltid bara ena partens syn på saken! Visst kan "soc" göra misstag men jag vägrar tro att de är ondsinta människor som vill skada DL utan det finns med största sannolikhet väldigt goda skäl till att de ev tar hand om barnet. Och DL och pappan kommer säkerligen att få jättemycket stöd och om de är villiga att skicka ut alla inneboende med katter, hundar och burfåglar så kan de få ta hand om sitt barn!!!! De ålades att göra sig av med hund och katt (som båda gjorde sina behov inne resp på en liten uteplats) och när det var gjort så skaffade de sig inneboende med ett helt menageri!!! Den enda person det är viktigt att skydda i detta fall är det ofödda helt oskyldiga barnet!
  • Bellsam

Jag har inte riktigt förstått. Varför ska soc ta Rosa? Vad har man fått reda på i programmet alltså. Missar typ vart tredje avsnitt så jag hängde inte med där :(

• emmgus

De har säkert sina orsaker att ta henne men det gör så ont! Efter dagens avsnitt är jag nära till tårar! Måste ju finnas någon bättre lösning? Mödrahem så alla kan va tillsammans men under uppsikt o hjälp? För bästa borde ju va för de alla att va tillsammans!

• Dallandra
    zigne skrev 2012-02-22 13:00:02 följande:
    Ja men man måste komma ihåg att i sådana här fall så är det strikt sekretess och "soc" kan aldrig uttala sig och förklara! Man får alltid bara ena partens syn på saken! Visst kan "soc" göra misstag men jag vägrar tro att de är ondsinta människor som vill skada DL utan det finns med största sannolikhet väldigt goda skäl till att de ev tar hand om barnet. Och DL och pappan kommer säkerligen att få jättemycket stöd och om de är villiga att skicka ut alla inneboende med katter, hundar och burfåglar så kan de få ta hand om sitt barn!!!! De ålades att göra sig av med hund och katt (som båda gjorde sina behov inne resp på en liten uteplats) och när det var gjort så skaffade de sig inneboende med ett helt menageri!!! Den enda person det är viktigt att skydda i detta fall är det ofödda helt oskyldiga barnet!
    Jag ifrågasätter inte beslutet utan tillvägagångssättet. Att inte DL och Rasmus blivit informerade om när de kommer och omhändertar bebisen o.s.v.  Jag har ingen aning om hur det brukar gå till men soc borde ju ändå ha kunnat tala hur snabbt efter födseln omhändertagandet kommer att ske.
  • xXMaLoXx

Jag tyckte jag läste någonstans att beslutet var taget en vecka innan de delgav Dea och Rasmus. Tycker att de väljer en riktigt märklig tidpunkt att ge beskedet :(

• marla333

inte kul avsnitt igår. fattar inte varför de inte fick behålla dottern på bb? bebisen behöver ju närhet, det måste redan finnas en familj som ska ta hand om rosa?'
    kan hålla med om att det verkade rörigt att de inte visste när soc skulle komma. men de har ju vetat om länge att det låg i luften att de inte skulle få behålla dotter. riktigt märkligt att kompisarna med alla djuren flyttade in... 

• Humlemamma

Men varför kan de inte få bo ihop med dottern på ett familjehem istället?
    Visst soc har säkert sina skäl men det finns många fler olämpliga föräldrar som får behålla sina barn, dessa kan juh få bo tillsammans på hem så märks det juh om de klarat det eller inte.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark