• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • xXMaLoXx
    Humlemamma skrev 2012-02-23 10:05:42 följande:
    Men varför kan de inte få bo ihop med dottern på ett familjehem istället?
    Visst soc har säkert sina skäl men det finns många fler olämpliga föräldrar som får behålla sina barn, dessa kan juh få bo tillsammans på hem så märks det juh om de klarat det eller inte.
    Ja alltså, jag kan inte se något som egentigen indikerar ett sådant drastiskt beslut som att ta barnet så nära inpå en förlossning. Det känns inte helt ok....

Jag tycker dessutom att Rasmus agerar helt jävla fenomenalt efter de fått beskedet, och det måste väl tyda på att han iaf har något däruppe i kontoret som kan sättas i arbete. De har brister, men jag tror faktiskt inte att det är så illa ställt att de inte fattar något alls.

Man nämner att barn är ombytliga och oförutsägbara, ja...det stämmer. Men nu har vi ju faktiskt sett prov på att de inte blir helt handfallna av något så drastiskt som det besked man gav något dygn innan förlossning. Jag anser att man bör ta sig tid att se hur de faktiskt agerar och interagerar med ett barn.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Humlemamma

Jo men precis o de gjorde sig juh av med hund o katt osv o städade, ändå kom beslutet.
    O jo han reagerar juh helt normalt på beslutet så tappad bakom ett bord e han inte.
    De vet juh inget om hur de är med barnet, de borde få en ärlig chans att ta hand om sitt barn o då under övervakning som på ett föräldrahem.

• xXMaLoXx
    Humlemamma skrev 2012-02-23 10:32:11 följande:
    Jo men precis o de gjorde sig juh av med hund o katt osv o städade, ändå kom beslutet.
    O jo han reagerar juh helt normalt på beslutet så tappad bakom ett bord e han inte.
    De vet juh inget om hur de är med barnet, de borde få en ärlig chans att ta hand om sitt barn o då under övervakning som på ett föräldrahem.
    Jo, även om det inte var upp till kraven...men sådant går också att jobba på. Som sagt, han agerade helt rationellt efter beskedet, vilket borde innebära att han faktiskt har ett förnuft. Jag kan säga att jag inte är så säker på att jag hade kunnat vara så "klar" efter ett sånt besked, jag hade nog kunnat bli tossig och fatta en del knasiga beslut i min sorg.

Det jag menar är att han visat reaktion på en krissituation, och den var inte på något sätt fel. Så vad är det då som egentligen säger, att han skulle vara helt handfallen med ett barn? Med stöd, en tid på föräldrahem...för att utreda ordentligt. Det är en annan situation när barnet väl kommit, mot innan. Barnet kan vara det som får dem att förstå, och se VAD allt arbete är för.
  • Humlemamma

Helt rätt!
    Usch kändes riktigt illa att se avsnittet imorse, knöt sig ordentligt i magen.
    Har själv 3 barn o mitt 4:e i magen så man vet jug vilken resa o lycka det är att få barn o att då se nån krossas sådär är hemskt.

• xXMaLoXx
    Bellsam skrev 2012-02-23 11:49:30 följande:
    Har han något handikapp eller något? Tänkte på vad ni skriver.
    Han har ju gått i skolor, som riktat sig till människor med någon form av begåvningshandikapp. Jag tror dock inte att det är oöverkomligt stort så att säga, mer att han kanske har lite längre startsträcka än "normalt". Han tillhör nog den gruppen, som har ett hyfsat lindrigt handikapp isf.
  • Dallandra

Jag har precis sett gårdagens avsnitt och det är tungt att se deras förtvivlan Gråter  Rasmus har verkligen visat sig vara en klippa vid kriser. Jag tror att soc beslut är väl grundat men det känns lite hårt att ta Rosa så tätt inpå förlossningen.....

• Mayflower

Har fböljt serien till och från sedan den började sändas, mer nu på sista tiden. Tycker också att gårdagens program var jobbigt att se.

Men för att bara vädra en annan fråga:

Är det bara jag som är känslig, eller ser inte Natasha Nikita (stavning?) lite "slapp" och vårdslös i hur hon handskas med Remi?

• 0rion
    Mayflower skrev 2012-02-23 12:43:30 följande:
    Har fböljt serien till och från sedan den började sändas, mer nu på sista tiden. Tycker också att gårdagens program var jobbigt att se.

Men för att bara vädra en annan fråga:

Är det bara jag som är känslig, eller ser inte Natasha Nikita (stavning?) lite "slapp" och vårdslös i hur hon handskas med Remi?
    håller med där. fast å andra sidan, när jag ser bilder på mig själv hållandes min dotter när hon var liten så tänker jag "men gud, så illa jag håller henne!"
  • Gsson

Jag är så splittrad i mina känslor ang DL och Rasmus. Soc har ju varit på dem hur länge som helst ang den sanitära olägenheten hemma hos dem. Såg ni hur det såg ut när de var hemma för att hämta mer grejer? Lika jävla stökigt som alltid.

Rasmus sade ang beslutet att han skulle göra allt i sin makt för att få behålla Rosa. Men de har ju redan bevisat att de inte kan hålla hemmet i skick. Soc har ju verkligen försökt få dem att förstå hur de ser på saken genom att på en skala mellan 1-10 ranka deras hem som 3, medan DL och Rasmus tyckte 8. Kan man inte rycka upp sig och hålla rent när man vet att barnet står på spel?

Sen fick jag nyss barn själv och förstår deras känslor ang omhändertagandet. Skulle för allt i världen inte kunna ens tänka mig att bli av med mitt barn. Det var jobbigt att dom lyfte honom till bordet bredvid för att väga och mäta efter typ 2 timmar... Det måste vara otroligt jobbigt att kämpa sig igenom en förlossning när man vet att belöningen (

Svar på tråden Unga mödrar Danmark