xXMaLoXx skrev 2010-06-02 22:53:04 följande:
Fler av de här mammorna har ju inga fäder till barnen med i bilden, blir det då automatiskt fel med avlastning? Jag bor med pappan till mitt barn och vi delar på bördan, innebär det att jag egentligen inte ville ha barn eftersom jag inte lyfter hela lasset själv?
Sen att svära os v till sitt barn är väl kanske inte så super, men det är småtjejer vi pratar om. När vi talar om Hanna så tycker jag att hon gör ett förhållandevis bra jobb med sin dotter....till skillnad från andra mödrar i serien.
En del i föräldraskapet är väl att man ska kunna be om avlastning när man behöver det, inte bara bita ihop och "visa hela världen att jag minsann kan själv". Meningen med att bo på ett mödrahem är väl att man ska få stöd i att vara mamma, i det långa loppet så ska hon kunna klara livet med ett barn. Men på vägen dit så måste man väl få be om hjälp och stöd. Jag som är 30 plus hade inte heller anat hur tufft det kunde vara att ha smått, men jag kanske tacklar det på ett annat sätt en en 18-åring.
Jag håller med dig precis, jag har själv undrat hur de tänker på de där hemmen, som om det bara är till för att granska Mammarna eller egentligen ge dem stöd och hjälp, känns ju rätt lönlöst att ha hem åt unga mödrar där de anställda står bakom ryggen och skrattar åt deras misstag...