Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

Unga mödrar Danmark

Nu tycker jag ännu mer om Hannah, känns ju som om man precis har fått en väldigt bra förklaring på varför hon är på hemmet, kan inte va helt lätt att ta hand om sin dotter och döende Mamma. känns ju som om man förtår varför hennes Mamma ser så sliten ut oxå, stackars flicka. Hon är grym!

• Ts Mamma
    Isanje skrev 2010-06-02 17:51:27 följande:
    Är hon döende? Va det missade jag. Fan att jag skulle gå på toa!
    Ja, hon hade någon hjärnsjukdom som bryter ner kroppen, för 6½ år sedan hade läkarna sagt att hon hade 5 år kvar att leva, så nu lever hon på lånad tid sa Hannah.

Tycker hon är grym!

Måste ju ha varit mycket det som gjorde att hon hamnade på hemmet.

Hennes kille däremot verkar ju vara aningens eh, pantad? "Det är väl bättre att jag sover bort baksmällan...." Ja, eller hur vore det med Jag stannar hemam eftersom jag inte träffat er på 2 månader....:-O
  • Ts Mamma
    Rocktroll skrev 2010-06-02 17:59:48 följande:
    Jag tror att det är väldigt många som egentligen inte VET dopets innerbörd utan döper för att det är tradition osv. Varför förstår jag inte...som för övrigt inte har döpt dottern.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
    Håller med dig, så är det nog faktiskt. //En till som inte döpt sitt barn...

Sen undrar jag lite hur den Pappan tänker, har nog inte sett han resa sig eller röra tvillingarna ens en gång sen de föddes, typ...

...och de måste se mer på TV än vad min 6 åring gör...:-O
  • Ts Mamma
    xXMaLoXx skrev 2010-06-02 22:53:04 följande:
    Fler av de här mammorna har ju inga fäder till barnen med i bilden, blir det då automatiskt fel med avlastning? Jag bor med pappan till mitt barn och vi delar på bördan, innebär det att jag egentligen inte ville ha barn eftersom jag inte lyfter hela lasset själv?

Sen att svära os v till sitt barn är väl kanske inte så super, men det är småtjejer vi pratar om. När vi talar om Hanna så tycker jag att hon gör ett förhållandevis bra jobb med sin dotter....till skillnad från andra mödrar i serien.

En del i föräldraskapet är väl att man ska kunna be om avlastning när man behöver det, inte bara bita ihop och "visa hela världen att jag minsann kan själv". Meningen med att bo på ett mödrahem är väl att man ska få stöd i att vara mamma, i det långa loppet så ska hon kunna klara livet med ett barn. Men på vägen dit så måste man väl få be om hjälp och stöd. Jag som är 30 plus hade inte heller anat hur tufft det kunde vara att ha smått, men jag kanske tacklar det på ett annat sätt en en 18-åring.
    Jag håller med dig precis, jag har själv undrat hur de tänker på de där hemmen, som om det bara är till för att granska Mammarna eller egentligen ge dem stöd och hjälp, känns ju rätt lönlöst att ha hem åt unga mödrar där de anställda står bakom ryggen och skrattar åt deras misstag...
  • Ts Mamma
    emmgus skrev 2010-06-07 09:56:24 följande:
    Ja jag gillar då inte stine, men men den disskutionen har vi redan haft här i tråden.
    Sen vet man ju bara de dom visar.

Spännande ikväll, undra varför hon riskerar förlora sin dotter?
    Ja, det funderade jag också på när de sa så i Torsdags...

...men å andra sidan säger de ibland rätt konstiga saker bara för att fler ska titta känns det som...
  • Ts Mamma
    livet med barn skrev 2010-06-07 10:08:28 följande:
    vem riskerar att förlora sin dotter?
    ~ William 13/2 ~
    De sa i Torsdags när de visar vad som kommer i nästa avsnitt att Hannah gör det...
  • Ts Mamma
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-07 10:16:48 följande:
    nu är det konstigt bland inläggen igen, några inlägg saknas och två inlägg har nummer 1886.  *förvirrad*
    Bebis i magen - BF 4 september
    Eftersom AnnaKohler avslöjade vad som ska hända och jag citerade det och bad henne återigen låta bli med det så plockades de två inläggen bort, har fått inboxat om det.
  • Ts Mamma
    livet med barn skrev 2010-06-07 10:09:57 följande:
    ah okej =/, jag missade i torsdags, glömmer bort när det går osv hehe =).
    ~ William 13/2 ~
    Jag har det på stående inspelning på boxen... Så kollar jag på det när sambon duschar å ungarna somnat...
  • Ts Mamma
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-07 10:22:36 följande:
    okej, det måste ha gått snabbt, var ju nyss inne och läste i tråden och när jag "kom tillbaka" en stund senare hade det där hänt.

Tur att man slapp spoilers!
    Bebis i magen - BF 4 september
    Mmm, det gick undan, när jag hade skrivit klart hade jag fått meddelandet. tur de så fler slapp se vad som skrevs...Obestämd
  • Ts Mamma
    annakohler skrev 2010-06-07 12:25:59 följande:
    är det någon som vet vad hannah har gjort som har gjort att hon kanske förlorar cecilya?
    Nej, det vet man inte förrän ikväll tidigast eftersom det inte visats än och vet någon endå vad som hänt så ber jag den att låta bli att berätta det!
Svar på tråden Unga mödrar Danmark