Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

Unga mödrar Danmark

mrsjonte skrev 2010-06-08 09:28:03 följande:
    Men jag blev lite fundersam när de sa att Hannas bebis fick ligga o gråta på lekmattan.....när har det skadat ett barn?!
    Visst hon pillar kanske lite väl mycket med sin mobil.....men det kan ju inte vara en orsak att ta ett barn från sin mamma.
    Det håller jag med om reagerade också på det, samt när hon berättade att de hade klagat på att hon fixade håret en kväll.

Sen när blev det förbjudet att fixa sitt hår för att man fått barn??

Jag var ensamstående när min dotter föddes och enligt deras kriterier så skulle hon ha blivit omhändertagen för det hände att jag satt och sket när hon tröttnade på golvet och inte kunde ta upp henne på två sekunder eller att jag stod i duschen när hon vaknade och torkade mig och klädde på mig  innan jag tog upp henne och det verkar ju helt livsfarligt enligt dem....
  • Ts Mamma
    pingstlilja skrev 2010-06-08 09:38:59 följande:
    Fast vi vet ju inte vad hon gjorde med sitt hår. Hon kanske klippte sig o färgade håret och det tog en himla lång tid o struntade i barnet. Vi vet ju inte. Vi hör ju bara hennes historia.
    Det är sant, men då kan man vända på det, vilken Mamma har inte rätt att få sitt hår fixat och kan då lämna sitt barn till någon som hjälper till under tiden?

Är det verkligen rätt att stå och titta på istället för att hon ska våga be om hjälp om det nu vore så, för då tycker jag inte det handlar om att se till vad som är bäst för barnet från mödrahemmets sida om de bara står och väntar på misstag. Hade hon varit hemma så hade antagligen henens Mamma hjälpt till att passa Cecilya, hade hon haft en sambo hade denne hjälpt till, hade hon varit 35 hade hon antagligen inte blivit ifrågsatt för sitt val, jag tycker det är tragiskt...
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-08 09:39:52 följande:
    Tvillingmamman har det vanliga UM-namnet Kristina...
    Bebis i magen - BF 4 september
    Åh, de e därför jag inte kommer ihåg det, ALLA heter ju det...
  • Ts Mamma
    pingstlilja skrev 2010-06-08 09:51:22 följande:
    Fast hade jag varit på ett sådant hem skulle jag nog inte lämnat min dotter för att fixa håret utan vänta till jag kom hem.
    Kan jämnföra med mig själv som låg 3 månader på sjukhuset med lillen. Jag valde att fixa håret när jag kom hem istället för att göra det på Ronald MacDonalds.
    Man väljer ju sina tidpunkter för sådana saker. Hon är ju dock under loop.
    Kom även ihåg hur hon bar sig åt när hon hade satt sig ner för att äta middag o bebisen låg ute ivagnen. Hon vaknade precisi när Hanna skulle börja äta. Då kläckte hon ur sig någon korkad kommentar. I mina ögon säger o gör hon ganska korkade saker.
    Visst men jag kan förstå henen, till viss del.

Är man ensamstående har man inte den naturliga avlastningen som man har när man är gift eller sambo, man blir alltid den som blir avbruten mitt i maten, och äta måste man ju vare sig man har barn eller ej.

Hon ska lära sig att vara en bra Mamma på hemmet, det är ju vad hemmet går ut på, hur ska hon kunna det om hon inte tillåts göra normala saker med normalt stöd och stöttning???
  • Ts Mamma
    pingstlilja skrev 2010-06-08 10:06:22 följande:
    jag har sambo men han är tyvärr inte såofta hemma. Jobbar borta. Så visst jag vet men aldrig skulle jag låta lillen ligga bara för att jag ska få mat i mig utan då tar jag upp honom i famnen.

Visst har min också  fått ligga o skrika om jag står i duschen eller sitter på toa precis som du skrev innan men med Hanna får jag liksom ingen reaktion ifrån.Hon verkar tycka allt är skit.  Det är kanske det som stör mig mest.

Till Hannas försvar reagerade också på att hon ville gärna göra allt som stod i hennes makt, stödfamilj osv men de hade sakt nej. Varför??? Det var där jag undrade om det var så illa med Hanna att de inte erbjud detta. Jag menar att med de flesta föräldrar där soc är inblandad erbjuds ju en massa åtgärder innan. (vet ej hur det är i danmark)
    Det måste vara en massa som ligger bakom som vi inte vet om..
    Klart att det är en massa som vi inte vet som ligger bakom, jag som har bott i Danmark vet att Soc där inte är uppbyggt på samma sätt som i Sverige, Danmark må vara vårt grannland men det skulel lika gärna kunna ligga på andra sidan klotet med tanke på¨hur metaliteten, samhället etc är där jämfört med här...

Jag tycker tillskillnad från dig att Cecilya aldrig skriker eller är ledsen egentligen, hon verkar alltid hålla i henne eller sitta brevid henne.
  • Ts Mamma
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-08 10:36:03 följande:
    Ikväll skulle det handla om den där mamman som har en dotter som heter maja (heter inte hon också Kristina??) jag tycker hon är tristare än de andra, varför vet jag inte... vad tycker ni?
    Bebis i magen - BF 4 september
    Håller med, hon känns skit tråkig, ingen action där inte....
  • Ts Mamma
    Stargirl skrev 2010-06-08 13:06:59 följande:
    Ja, det är aldrig ok. Men jag menar bara att det är trost allt en tonåring som redan har svårt att ta ansvar. Det är väl inte så oväntat att hon bränner pengarna på strunt.
    Jag tycker också att det är konstigt att hon fick pengarna i en klump. Men det är väl just därför hon riskerar att bli av med sitt barn /bland annat/ för att hon inte är kapabel till att förstår konsekvenserna av vad hon gör....
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Fast det var väl just det hon gjorde för det hände första månaden som hon "brännde" pengarna, sen tänkte hon ju till och drog smarta slutsatser enligt mig, ge vilken 17-åring som helst som inte haft en inkomst förr 11.000:- i handen och se vad de går till...

...inte alal som lär sig på misstaget heller som hon ju faktiskt verkar ha gjort.
  • Ts Mamma
    Limba skrev 2010-06-08 13:13:37 följande:
    Men bor man på ett Mödrahem så ska man väl inte bara utredas man ska väl få hjälp också, hur man sköter ett barn, ett hem, sin ekonmi osv.....Var vad jag trodde i alla fall.
    Precis så resonerar jag också men det känns mer som om de står och studerar dem i ett i väntan på att de ska göra något "fel" så de kan ta barnen ifrån dem istället för att förklara, stötta och hjälpa dem när de inte riktigt vet vad de ska göra eller borde göra...
  • Ts Mamma
    BillyX skrev 2010-06-08 14:05:30 följande:
    Fast de måste ju först se vad föräldrarna behöver hjälp med innan de ger hjälp? Om andra bara rycker in och ställer allt tillrätta kan man ju inte få en rättvis bild av föräldrarnas brister? Tyvärr blir det ju mycket utredning men jag tror det är det bästa, inte att man går in och hjälper och berättar hur hon ska göra, innan hon försökt själv.
    Absolut, jag håller med dig på så vis att de inte ska gå in och ta över men vad hände med dialogen?? Som det är verkar det ju knappt som om Hannah törs be om hjälp för då är det fel etc och det tyckerjag är fel!
  • Ts Mamma
    Barbiegirl skrev 2010-06-09 11:37:00 följande:
    Min farbror är tatuerare å nej,han tar inte fram typsnitt i word utan skissar själv.
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
    Är han?? Vart?? Jag vill, jag vill!!!

Är han bra??

Bor han i närheten??

• Ts Mamma
    Pillarbox skrev 2010-06-09 11:39:07 följande:
    MS kan ju inte ha någon ro i kroppen. Hon flyttar hitan och ditan. Och lat som fanken är hon också.. Socialen borde ju reagera, de har så många andra kontroller på de unga mammorna. 9 flyttar på 1½ år är inte hälsosamt
    Håller med, tillskillnad från Hannah så är det rätt uppenbart att hon har några små problem i sin roll som Mamma...

...samma sak med Inge men de verklar de blunda för...
  • Ts Mamma
    Barbiegirl skrev 2010-06-09 11:43:27 följande:
    Hehe.. han har sin studio i göteborg,å ja han är bra,men inte får man rabatt eller så av honom,inte ens släkten =(
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
    De gör inget, bara han e bra...
  • Ts Mamma
    Barbiegirl skrev 2010-06-09 15:22:16 följande:
    Jodå där finns ju många typsnitt å välja mellan,men hon själv verkade inte riktigt ha planerat hur det skulle se ut eg med typsnittet,fast de flesta tatuerarew skissar ju fram själva ur ens egna ord,hur man beskriver hur man vill ha det,de är ju rätt så vana vid det där..men det var ju bra att hon själv blev nöjd iaf,det är ju trots allt hon som ska ha den..

Haha,ja jag har funderat själv på många gånger om man själv var med i serien hur folk hade påpekat massa fel ja gjorde,det är lite som man letar fel å så filmar ju de "felen" också.

(idag hade jag nog gjort något "fel",ja var själv hemma med lillan å hon var i babygymmet å ja verkligen behövde gå på toa,å då började hon gallskrika... )(om ja hade haft ett filmteam här så hade de nog filmat det lite mer drastiskt,eller hur det stavas, än vad det eg var)
    Nääää!!!?? Du hade blivit av med henne om du hade bott i Danmark och haft ett filömteam efter dig....

Eller i alla fall hamnat på ett Mödrahem....
  • Ts Mamma
    Pollygrip skrev 2010-06-09 18:44:44 följande:
    har inte skrivit så mycket innan...men om man har ont om pengar så man inte kan betala hyran då köper man väl inte chips?
    Sen tror jag att Jacob reagerade som han gjorde var att han är rädd för att förlora ett barn till.
    Felicia 070301 Alva 090606
    Jag tänkte så först jag med men sen kom jag på att i Danmark äter man inte chips som godis utan till maten...

Jag tror oxå att Jacob blev arg/rädd/ledsen för att han är rädd att något ska gå fgel men jag tycker endå att Rebecca var otroligt nonchalant och egotrippad när de pratade. Hon visste vart han stod och endå drog hon in sonen i det hela, det tyckte jag var tragiskt att se och gjorde att jag ställde mig mer på Jacobs sida än Rebeccas...

Bianca; Ja, vad ska man säga?! Naiv? Dum, korkad? Allt eller bara helt lost, uppväxt i en bubbla någonstans?? Hon har ju INGEN verkligehtesuppfattning den människan!! Jag stör mig nog mer på henen än Kristina med dottern Maja nu tror jag...

Å så va det Kristina, kul att dejten gick bra, han verkar ju vettig och kors i taket hade han ju prickat in alla hennes kriterier, typ... Man kan ju alltid hoppas att det blir något och att det håller, om inte annat för att hon ska bli lite roligare att se på...

Christina med tvillingarna tycker jag bara synd om, hennes kilel e ju helt lost, han och Bianca i samma rum skulel nog bli ett rum fyllt av sågspån...
  • Ts Mamma
    aLttjolajban skrev 2010-06-09 19:05:14 följande:
    jag lider med tjejen.hur fan kan man försöka tvinga sin fru till abort!?
    vill jakob inte ha barn så får han banne mig skydda sig.uselt att han ställer orimliga krav på sin fru som har genomgått flera jobbiga missfall!
    han borde växa upp och bete sig som en vuxen
    Fast jag vet inte - det är väl inte bara hans uppgift att skydda sig?

Hon har ju inte ensamt gått igenom missfallen - han har ju också gjort det och han har förlorat en dotter lika mycket som hon har - är man inte överense så skaffar man i min värld inte barn och hon visste ju vart han stod innan verkar det som med tanke på något hon sa i början av programmet, minns inte exakt nu, men nått om att det kom väldigt olägligt i och med utbildningen.

Jag tycker det är fel att tvinga någon till abort - men det är lika fel att bli gravid mot någons vilj ai min värld...
  • Ts Mamma
    Anemia skrev 2010-06-10 18:05:19 följande:

Vad säger ni om tvillingmamma och Peter? Hon vill ju ha sex, och han vill ju dra över alla mammor i UM!

Kristina (mayas mamma) och tvillingpappan skulle ju se "snygga" ut ihop.. de kan säkert få rabatt på acneprodukter.

känner mig riktigt evil nu!*hehe*

• Ts Mamma

Texten hängde inte med här heller...

Majas Mamam berättade att Majas pappa vid tre tillfällen tidigare försökt få ensamvårdnad om Maja, utan att ha träffat henne, myndigheternahade då gått på Kristinas linje och nekat honom det.

De har försökt göra upp en umgänges plan där han skulle träffa Maja varje sönad i en månad, första söndagen kom han en timma och satt i soffan, ignorerade helt Maja och sen dök han inte upp mer.

Han hade också försökt kidnappa Maja vid ett tillfälle, då hade Kristina fått tag i en fot på Maja och hotat med att döda honom om han tog henne, de hade släppt henen och dragit.

Nu hade han hört av sig igen och sagt att han sökt ensamvårdan igen och hon var orolig för vad myndigheterna skulle komma fram till men trodde inte de skulle låta honom få det denna gång heller. Hon trodde att han sökte det enbart för att "straffa" henne, inte egentligen för att han ville ha henne eller med henne att göra.

Så på sätt och vis kan man väl förstå hennes agg mot honom...

Svar på tråden Unga mödrar Danmark