Inlägg från: mamma hampus |Visa alla inlägg
  • mamma hampus

Unga mödrar Danmark

igen fara hörde du något namn på den lille?..Ser att ni skall ha en liten i september grattis i förskott och har ni tänkt ut några namn? blev lite nyfiken bara.

Ja hoppas att man kan få se tvillingarna komma idag men jag begriper inte att hon kan ta ett bloss medan värkarna och att hon fick ryggmärgsbedövningen.Efter jag hade fått den så mådde jag illa och ville sova en stund och det var ju på kvällen detta och det känns lite konstigt att det är redan 7 år sedan för min del..vad tiden går fort

• mamma hampus

Vad tyckte ni om kvällens avsnitt?

Jag tyckte tvillingarna var söta,blir nästan sugen själv och ha ett tvillingpar i magen men då självklart vill jag leva ihop med barnens pappa.

Tycker det verkar vara en mysig killkompis som Hanna har,och hoppas att det kommer att lösa sig med bedövning för henne.

Skönt för Sine att hon kunde åka i väg på någon slags utbildnings möte en liten egen tid medan sonen och pappa Christian fick en liten stund för sig själva.

Jag regerade lite på Malou stellas läggning visst hon försökte men hennes lillasyster tyckte jag bara gjorde det lite svårare för henne för hon busade ju upp honom hela tiden.Och då är det väl självklart att han springer upp igen han väntar ju på att moster skall leka igen..men det måste vara jobbigt och flytta 5 ggr bara på ett år.

Och vad skall man säga om Melissa nu fick man se henne i sitt korta hår innan hon satte dit löshåret då tyckte jag att hon var fin i sitt korta hår.Och jag håller med om att det var dåligt av henne tanke på dopet att ordna det en vecka innan det riktiga tiden var tanke på att hans sida har hjälp henne med lite småsaker.Sedan är det är det ju upp till Nick hur han vill göra han missar väldigt mycket om han inte träffar Jousha eller hur han stavas...

må så gott så länge kramiz

• mamma hampus

Fy vilka snuskisar det vi har i tråden {#lang_emotions_tongue_out}

Vi måste ju ha lite humor i tråden också,hon var rätt söt hennes lilla tjej i allafall,Hannas lilla tjej pratar jag om nu

Sedan det med att Sine och Christian skulle vara barnvakt åt hennes syskon jag tyckte hon gjorde det mesta hela tiden.Men vad Christian var mallig att han klarade av tvättmaskinen att han var en "mogen man"

Vad det någon som regerade på att Stine(Isabellas mamma) hon sa att hon skulle läsa till omvårdnadsprogrammet och berättar rösten sa något om social eller hörde jag fel.Det berättade om det i allafall när de visade henne klassrummet men sedan när Stine berättade om sig själv då var det rätt igen om omvårdnad,ja hoppas att Kenny jobbar också annars hur skall de ha råd med allt.

Ja kan inte komma på mer att skriva

• mamma hampus

Ja så han kanske hette har för mig något att det var K strunt samma ni vet vilken ja menar du var en snabb på att svara.Kändes som jag han inte skicka i väg mitt inlägg innan du kommentera..

En riktig snabbis {#lang_emotions_laughing}

• mamma hampus
    Supermamman71 skrev 2010-05-21 15:58:50 följande:
    Vill bara tala om att unga mödrar börjar 16:50 på måndag...... Men på tisdag när säsong 10 drar igång är det åter 17:00
    Tackar för informationen
  • mamma hampus

Hejj på er

Ang Maja visst jag håller med om att hon nappen väldigt ofta men tycker inte ni att det ser ut som att hon har en haklapp på sig också hela tiden.Men jag tyckte att leklandet var ett bra ställe och träffas på så barnen kunde leka på.Samt att det gick så bra mellan Martin och Maja det var inte så mycket tjafs mellan tjejerna heller.Men att planera in barn efter andra dejten låter väl tidigt tycker jag.

Sedan när man fick se Lucas ramla i sängen såg så hemskt ut och sedan när iallafall pappan reste sig och gick bort och mamman sitter kvar i köket och bara säger "Låt honom skrika" vad fasen kunde gå riktigt illa ju tanke på hur han landade med nacken och allt ursch jag tyckte att det såg hemskt ut.

Jag gillar som Stine som mamma hon tar hand om båda barnen så bra och den lille Benjamin vad han är lik sin pappa Benno och så mörk och fin.Men Izabella är mycket söt tjej och hon e lik mamma också,minns ett avsnitt när de var på BB innan de gick in till Benjamin och Izabella satt i Stines knä men efter en stund så ville hon till "pappa" och sträkte sig efter Benno det tyckte jag var gulligt sagt av henne.Då kom det en liten aaww från mig i soffan Glad men starkarn har sådan hemsk eksem vet att min son hade sånt någon gång men det var att smörja in med den salvan som dagisfröken hade.Minns inte vad den heter men jag vet vilken hon hade.

Och sedan har vi lilla MS vad skall man säga visst att hon har flyttat några gånger är lite tråkigt samt att hon hoppar av skolan hela tiden.Hoppas att hon kan hitta någon som kan stötta henne förutom hennes mamma då,att hon kan hitta en coah som man kan ha på arbetsförmedlingen..

• mamma hampus

Idag såg ja att de visade gamla avsnitt igen från 2008

men ja såg inte på hela men det var runt kl 14 idag

• mamma hampus
    Elins mamma 2010 skrev 2011-04-20 10:24:12 följande:
    hoppas det kommer hela avsnitt med text, jag är usel på att förstå danska så det är ingen idé att jag tittar...
    Ja e inte heller så bra på danska men det var väl för att locka folk till att det börjar snart..sedan e det idag med ett avsnitt från 2008..e ju inget kul att se gamla avsnitt igen..såg bara lite snabbt igår och jag såg att Malou Stella bad sin mamma byta blöja på Tino för att han hade bajsat och att han ligger ju inte still..Britta sa till henne flera gånger " det är ditt barn,och jag skall börja med maten nu" men vi vet ju hur det slutade med vem som lagade maten i stället för att byta blöja på sitt barn

Jag vet själv att jag bodde hemma men bara i 2 månader och jag bytte blöja de flesta gångerna,mitt barns pappa gick i skolan så han kom på eftermiddagen hem till oss men det var fortfarande ja som gjorde mesta..och det blev ju inte bättre när vi flyttade ihop senare.
  • mamma hampus

Nu har man sett dagens avsnitt..man blir sugen på att tatuera sig igen synd bara att man inte har pengar till det.

Tror ni att de får betala själva eller om programmet ger dem en liten sponsring??

Vad lika malou stella och hennes syster är..men systern är lik mamma mer än  Malou det i är i allafall vad ja tycker

• mamma hampus
    Jasmine Angelina skrev 2011-05-13 12:39:27 följande:
    Har ju missat allt utom de 3 första avsnitten. Sen efter 3 avsnitt bestämde sig min bebis för att komma ut. Nu får jag väl sitta och försöka kolla ikapp mig med liten på armen.
    Ett jätte stort grattis till din lilla kille..hoppas att allt har gått bra
  • mamma hampus

vad glad man blir att när man sätter på kanal 5 så får man se att det har börjat med säsong nr 13 Skrattande riktigt kul.Har inte haft den möjlighet att titta varje dag nu när säsong nr 12 varken på dator eller tv.n men man har tänkt hela tiden på Hannah och det första man får höra och det e att Hannah har fått vårdnaden tillbaka

så nu får jag passa på när jag har dator  kolla alla avsnitt i lugn och ro

någon mer som har längtat?? dum fråga annars

• mamma hampus

Jag skulle inte lämna min barnvagn utanför gymmet,hellre skaffar jag barnvakt en timme medan jag tränar,eller så finns det ju barn och mamma gympa.Jag såg det på det gymmet jag går på i allafall har de börjat med det och det kan nog vara populärt

Svar på tråden Unga mödrar Danmark