Unga mödrar Danmark
"Du vill att jag ska städa JÄMT"
Nej, men kallar hon 30 min per dag för "jämt"? Hon kan ju inte ha lyft ett finger på veckor...
Att Hannah inte ville ha dottern fler dagar hos avlastningsfamiljen, sa hon berodde på att C hade längtat hem efter 3-4 dagar. Men vi får ju inte se allt.
Jag tyckte jag läste någonstans att beslutet var taget en vecka innan de delgav Dea och Rasmus. Tycker att de väljer en riktigt märklig tidpunkt att ge beskedet :(
Det verkade ju som att hon hade haft kontakt med läkaren innan, eftersom hon lät så "tjenis" med honom när hon kallade honom vid namn. Det kan hända att detta med andningsproblematiken har kollats upp tidigare, men att det inte framgår av programet. Som det lät så har han haft det stadigt ett tag, så jag misstänker att barnsköterskorna säkerligen har varit med om det te x.
Zigne: Det var därför jag skrev "med modifikation" ;). Plus att man måste vara tydlig med att det aldrig är barnets fel. Min son kan bli bekymrad om jag varit ledsen, men jag förklarar för honom att det inte är hans fel och att han gör mig glad. Har jag varit arg på honom så pratar vi alltid om det, har jag varit arg på någon annan så förklaras det också. Man kan ju inte stänga av känsloregistret för att man har barn, och ska inte heller. De måste ju få uppleva och konfronteras med känslorna om de ska ha chansen att lära sig hantera dem. Sen behöver man väl inte bli hysterisk och smälla i dörrar^^