Inlägg från: Dallandra |Visa alla inlägg
  • Dallandra

Unga mödrar Danmark

Jag blev verkligen berörd i går när man fick se hur ledsna DL och Rasmus var Jag tvivlar inte på att soc fattat rätt beslut men som förälder förstår man hur fruktansvärt det måste vara för dem. När Rasmus satt och höll den lilla bebisskon i handen grät jag en liten tår för man såg hur ont det gjode i honom att tvingas lämna i från sig Rosa Gråter

• Dallandra
    The Kittycats skrev 2012-02-22 11:07:32 följande:
    Du tar orden ur munnen på mig, jag kände exakt samma sak när jag såg hur han satt där!

Ja usch, det gick  rakt in i hjärtat Gråter Han verkar vara en väldigt snäll och omtänksam person och han vill verkligen inte ge upp hoppet. När han säger att de hoppas att de åtminstone ska få behålla tösen de fem dagar de ska vara kvar på BB gör det verkligen ont i hjärtat på mig Jag tycker det är märkligt att inte soc har meddelat dem innan hur allt ska gå till, hur länge de får ha tösen o.s.v....
  • Dallandra
    zigne skrev 2012-02-22 13:00:02 följande:
    Ja men man måste komma ihåg att i sådana här fall så är det strikt sekretess och "soc" kan aldrig uttala sig och förklara! Man får alltid bara ena partens syn på saken! Visst kan "soc" göra misstag men jag vägrar tro att de är ondsinta människor som vill skada DL utan det finns med största sannolikhet väldigt goda skäl till att de ev tar hand om barnet. Och DL och pappan kommer säkerligen att få jättemycket stöd och om de är villiga att skicka ut alla inneboende med katter, hundar och burfåglar så kan de få ta hand om sitt barn!!!! De ålades att göra sig av med hund och katt (som båda gjorde sina behov inne resp på en liten uteplats) och när det var gjort så skaffade de sig inneboende med ett helt menageri!!! Den enda person det är viktigt att skydda i detta fall är det ofödda helt oskyldiga barnet!
    Jag ifrågasätter inte beslutet utan tillvägagångssättet. Att inte DL och Rasmus blivit informerade om när de kommer och omhändertar bebisen o.s.v.  Jag har ingen aning om hur det brukar gå till men soc borde ju ändå ha kunnat tala hur snabbt efter födseln omhändertagandet kommer att ske.
  • Dallandra

Jag har precis sett gårdagens avsnitt och det är tungt att se deras förtvivlan Gråter  Rasmus har verkligen visat sig vara en klippa vid kriser. Jag tror att soc beslut är väl grundat men det känns lite hårt att ta Rosa så tätt inpå förlossningen.....

• Dallandra

Imponerad av DL som orkar hålla på med att pumpa ur för att hon så gärna vill ge sitt barn sin mjölk.. De är verkligen engagerade i Rosa och jag hoppas att de ska få träffa henne lite mer i framtiden.

Fällde en lite tår i fredags när Hannah nattade Cicelaya (eller hur det stavas??)  för kanske sista gången på länge....

• Dallandra

zigne
     Jag har aldrig ifrågasatt soc beslut att omhänderta Rosa. MEN det utesluter väl inte att jag känner med dem och hoppas att de får träffa henne mer i framtiden?? Även fast jag inte tycker att de borde ha Rosa boende hos sig.

• Dallandra

Ja det kändes verkligen som sista gången MS var med.... får nog vara ärlig och säga att jag inte kommer sakna henne alltför mycket....

• Dallandra

När jag såg AS stå och sminka sig för att åka till förlossnignen kunde jag inte annat än att skaka på huvudet och himla med ögonen sedan blev det ännu värre när hon var tvungen att åka från förlossningen, med värkar,  för att hämta smink och platttång

• Dallandra

Fattar inte hur man tänker när man skickar ut dopinbjudningar innan barnet ens är fött, dessutom med en ultraljudsbild på Hur kul är den bilden att se när bebisen är född....

Jag tycker det var starkt av NN att visa sig i baddräkt när hon har såna komplex.

Det är synd att en del av de unga mammorna spökar ut sig med massor av smink, löshår och smycken till förbannelse.....

• Dallandra

Jag tycker också att NN såg fin ut i baddräkten som förövrigt var riktigt snygg. Snygg frisyr hon hade i gårdagens avsnitt, passar henne verkligen! Jag dömer henne inte för att hon fuskar med dieten, det är en kamp och det kan ta lite tid innan man kommer in i det helt. 

• Dallandra

Min tanke var att hon först diskar upp allt och sedan sköljer det.... det får man ju hoppas i alla fall

• Dallandra

Jag blev också förvånad över att höra hur Christian betett sig Jag blev ledsen när Camilla berättade hur misslyckad hon känner sig, som ett fiasko

Kul att se Nadia igen Men det gör verkligen ont i mig när hon berättar hur hon kämpar mot sin sjukdom    

• Dallandra

Jag reagerade också på att hon lämnade bebisen i vagnen, inget jag skulle ha gjort.... Undrar hur mycket kamera teamet går in och styr handlingen, som tjejen som gör i ordning barnkammaren, sätter namn på dörren och köper kläder när hon bara är i fjärde månaden.... Klädköpet är kanske en sak men ordna allt i barnkammaren känns lite väl tidigt

• Dallandra
    Heligakossan skrev 2013-03-12 16:20:59 följande:
    tycker att UM mest handlat om att tjejerna är missnöjda med sina kroppar och håller på med träning och dieter än så länge Obestämd

Precis vad jag också tänkt...... trist
Svar på tråden Unga mödrar Danmark