• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • AmandaBrun
    C060908 skrev 2010-05-07 10:17:09 följande:
    Det här med att berätta tidigt tycker jag verkligen är jätte pinsamt men jag vet många som berättar för allt om alla tom pizzeria gubbar och busschafförer. Och detta är faktiskt jätte vanligt..
    Ja vanligt. Och PINSAMT!
  • sasssyy
    C060908 skrev 2010-05-07 10:17:09 följande:
    Det här med att berätta tidigt tycker jag verkligen är jätte pinsamt men jag vet många som berättar för allt om alla tom pizzeria gubbar och busschafförer. Och detta är faktiskt jätte vanligt..
    Jag berättade iofs väldigt tidigt för min klass..jag pluggade när jag blev gravid och hela klassen visste om att vi hade kämpat i flera år för att bli gravida, jag läste på Sahlgrenska..eller intill iaf och sprang på kontroller och undersökningar stup i kvarten pga utredning och det var tal om att vi skulle göra IVF, vilket skulle gjort att jag varit tvungen att ta ledigt (skulle åka till Falun och göra det) plus att vi gjorde en hel del experiment på kroppen (läste dietistprogrammet) och jag ville inte riskera något genom att göra ett träningstest där jag tog ut kroppen till 100% och inte tillförde vätska tex.. diverse underliga matdieter osv osv..

PLUS att jag ville att klassen skulle veta utifall det värsta tänkbara skedde dvs missfall så att de skulle förstå......

Men det var ju ett litet annat scenario, jag hade ju inte ett barn med en annan pappa, ett barn som inte ens var året fyllda när jag blev gravid med en ny som jag bara varit tillsammans med någon månad liksom.....

Känns väldigt mycket bekräftelse faktistk... titta på mig. .jag fixar det, jag har en egen familj....

Undrar hur dessa flickor tänker när det går med på att bli filmade men det är väl som alla andra dockusåpor, de ser sin chans till berömmelse..
  • sasssyy
    AmandaBrun skrev 2010-05-07 10:32:54 följande:
    Får dom betalt för att vara med? Nån som vet?
    Det tror jag inte....brukar inte utgå lön vid dockusåpor..kan röra sig om gratisprylar möjligen..
  • C060908
    sasssyy skrev 2010-05-07 10:30:21 följande:
    Jag berättade iofs väldigt tidigt för min klass..jag pluggade när jag blev gravid och hela klassen visste om att vi hade kämpat i flera år för att bli gravida, jag läste på Sahlgrenska..eller intill iaf och sprang på kontroller och undersökningar stup i kvarten pga utredning och det var tal om att vi skulle göra IVF, vilket skulle gjort att jag varit tvungen att ta ledigt (skulle åka till Falun och göra det) plus att vi gjorde en hel del experiment på kroppen (läste dietistprogrammet) och jag ville inte riskera något genom att göra ett träningstest där jag tog ut kroppen till 100% och inte tillförde vätska tex.. diverse underliga matdieter osv osv.. PLUS att jag ville att klassen skulle veta utifall det värsta tänkbara skedde dvs missfall så att de skulle förstå......Men det var ju ett litet annat scenario, jag hade ju inte ett barn med en annan pappa, ett barn som inte ens var året fyllda när jag blev gravid med en ny som jag bara varit tillsammans med någon månad liksom..... Känns väldigt mycket bekräftelse faktistk... titta på mig. .jag fixar det, jag har en egen familj....Undrar hur dessa flickor tänker när det går med på att bli filmade men det är väl som alla andra dockusåpor, de ser sin chans till berömmelse..
    Jo men för din klass känns ju lite annorlunda..  Plus att jag kan förstå att om man kämpat länge är det ju klart att man vill berätta för andra. Pizza gubben och busschaffören känns väääldigt onödigt att berätta för om man är i vecka 6.. Och dessa fallen är ju iof kvinnor i 25 årsåldern som blivit gravida på första försöket.. Men som sagt bara jag som är skrockfull och tror att folk inte bryr sig så mkt om att man är gravid:P
  • Dallandra

Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan bry sig så mycket om sitt utseende som Melissa gör när hennes son varit nära döden och ff är sjuk Jag hade skitit i allt sånt och lagt den energin på min son i stället, hade inte tyckt att mitt utseende var det minsta viktigt. Men det är jag det....

Kämpig förlossning Inge fick, tyckte synd om henne när hon bara var 3 cm öppen och redan hade så jädra ont..... Det går ju inte att föreställa sig innan hur dj-la ont det gör att föda barn.

• xXMaLoXx

Jag vet inte om man ska förvänta sig någon större mognad från dessa töser, de är ju trots allt inte särskilt gamla. Så länge de ger sina barn vad de behöver ( jo jag vet..det är lite si och så med det..men så kan det även vara hos en 35-årig mamma^^) så kan det väl kvitta i om fjortisarna i dem lyser igenom emellanåt.

När det gäller Stine så önskar hon säkerligen inget annat än en stabil fadersfigur för sin dotter, även om jag som är över 30 kanske resonerat på ett annat vis än vad hon gör.

• sasssyy

På ett vis kan jag förstå Melissa.. för henne är ju utseendet helt uppenbart jätteviktigt, det är hennes sätt att må bra.. men på ett annat vis är det sååå himla tragiskt att en ung människas enda sätt att må bra är att cancersola sig, att råsminka sig och att ha ett slipat yttre..

Att hon inte kan lära sig att må bra på insidan i första hand och DÄRFÖR se bra på utsidan.. men det är ju inte så att hon är unik i detta tänket..

• MuM2girls

Vill att det ska handla om Camilla och Christian snart, hon var ju gravid igen ju, nyfiken är man iallafall:)

Jag tycker att alla unga mödrar i denna serie är goa, visar bara att ungamödrar kan vara föräldrar och att alla är olika på sina bra sätt:)

• AmandaBrun
    MuM2girls skrev 2010-05-07 13:04:08 följande:
    Vill att det ska handla om Camilla och Christian snart, hon var ju gravid igen ju, nyfiken är man iallafall:) Jag tycker att alla unga mödrar i denna serie är goa, visar bara att ungamödrar kan vara föräldrar och att alla är olika på sina bra sätt:)
    Ja just det! Undrar hur det går där....
Svar på tråden Unga mödrar Danmark