• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • C060908

Oh vad jag blir impad av Inge och hennes underbara styvmor. Man ser verkligen hur hon lider med Inge.. Man ser verkligen vilket fantastiskt band dom har mellan varandra.. Melissa den tjejen förånar ju inte alls längre... Stine känns bara mer och mer korkad för varje program som går, förlåt men det tycker jag...

• Lia85

Jag gillar alla tjejerna på sitt eget viss. Tycker ingen är så megakorkad som typ alla var de första säsongerna. Dessa kan ju tänka!

Sen huruvida det är supersmart att ta med sjuklingen in i sloriet går ju såklart att diskutera, MEN hon är helt ensam och har suttit isolerad i en månad och antagligen mått rätt pissigt själv. Då kanske man får ha lite förståelse för att hon, när han ändå är så pass frisk att han faktiskt kan vara ute bland folk, gör någor för sig själv.

Inge verkar kanon på alla sätt! Ingen miss universum kanske, men en mysig tjej som har alla förutsättningar för att bli en kanonmamma....och vem vill inte tacka och hälsa hem under förlossningen?

Stine är go, lite naiv kanske, men inte megablåst....En bra mamma iaf.

• plingplong

Melissa lät faktiskt ganska "normal" i början av avsnittet när hon satt och pratade om sonen och hans sjukdom...men hon tog ju priset när hon tog med sig ungen in i solariet...!

Stine och Benno påminner lite om barn som leker "mamma, pappa, barn"...och tycker hon har lite dålig inställning när det gäller Isabellas pappa, visst han har inte velat ha med henne att göra, men på Stine låter det som att hon inte vill att han ska ha någon kontakt med Isabella, det är ju Benno som är hennes pappa nu ungefär.

Inge var jätteduktig under förlossningen tycker jag! Men shit vilka blåsvarta läppar bebisen hade!

• emmgus

Tycker som ni andra.
    Men jag tycker Melissa verkar bra om man bortser från solariet osv.

Ja lilla bebisen som kom va verkligen blå.
    Usch hade själv fått painik om inte min varit rosa o börjat skrika direkt

• Isanje
    plingplong skrev 2010-05-06 23:28:35 följande:
    Melissa lät faktiskt ganska "normal" i början av avsnittet när hon satt och pratade om sonen och hans sjukdom...men hon tog ju priset när hon tog med sig ungen in i solariet...! Stine och Benno påminner lite om barn som leker "mamma, pappa, barn"...och tycker hon har lite dålig inställning när det gäller Isabellas pappa, visst han har inte velat ha med henne att göra, men på Stine låter det som att hon inte vill att han ska ha någon kontakt med Isabella, det är ju Benno som är hennes pappa nu ungefär. Inge var jätteduktig under förlossningen tycker jag! Men shit vilka blåsvarta läppar bebisen hade!
    Stine ang pappan kan jag förstå det är väl lite 'har han inte brytt sig innan så vf ska hanbry sig nu'
  • sasssyy
    Isanje skrev 2010-05-07 07:25:20 följande:
    Stine ang pappan kan jag förstå det är väl lite 'har han inte brytt sig innan så vf ska hanbry sig nu'
    IOFS men jävligt omoget tänkt oavsett om man är 17, 20 eller 40 att tänka så.. som hon sa "Hon har Benno nu..." vaddå.. han är inte och kommer aldrig att bli hennes riktiga pappa, han kan bli en fadersfigur, men hur länge har de varit ihop liksom.. några månader och han har redan svept in och blivit "pappa" liksom...

Känns väldigt naivt och oigenomtänkt hela den där familjebilden...plus hennes snack om att "vi väntar nummer två"... hur långt är hon gången liksom.. vecka 5 eller?

Såg ni tjejens min, hon som Stine berättade för!??!

Känns inte riktigt stabilt är min åsikt
  • AmandaBrun
    sasssyy skrev 2010-05-07 07:39:48 följande:
    IOFS men jävligt omoget tänkt oavsett om man är 17, 20 eller 40 att tänka så.. som hon sa "Hon har Benno nu..." vaddå.. han är inte och kommer aldrig att bli hennes riktiga pappa, han kan bli en fadersfigur, men hur länge har de varit ihop liksom.. några månader och han har redan svept in och blivit "pappa" liksom... Känns väldigt naivt och oigenomtänkt hela den där familjebilden...plus hennes snack om att "vi väntar nummer två"... hur långt är hon gången liksom.. vecka 5 eller? Såg ni tjejens min, hon som Stine berättade för!??! Känns inte riktigt stabilt är min åsikt
    Ja tjejjen som hon berättade för hade ju inte direkt bett om att få veta det. Och sånt slänger man inte bara ut åt höger o vänster till random folks. PINSAAAMT

Tror ni att det kan ha varit för att Stine vill att Isabellas pappa ska få reda på att hon väntar en liten med en annan.

Alltså om inte Stine och Benno håller ihop nu....ja....suck
  • Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-07 07:39:48 följande:
    IOFS men jävligt omoget tänkt oavsett om man är 17, 20 eller 40 att tänka så.. som hon sa "Hon har Benno nu..." vaddå.. han är inte och kommer aldrig att bli hennes riktiga pappa, han kan bli en fadersfigur, men hur länge har de varit ihop liksom.. några månader och han har redan svept in och blivit "pappa" liksom... Känns väldigt naivt och oigenomtänkt hela den där familjebilden...plus hennes snack om att "vi väntar nummer två"... hur långt är hon gången liksom.. vecka 5 eller? Såg ni tjejens min, hon som Stine berättade för!??! Känns inte riktigt stabilt är min åsikt
    Jo det där men att hon har Benno nu det har ju inte med Isabellas bio pappa att göra. Tycker synd om lilltjejen faktiskt.

O sen att gå o berätta till alla som lyssnar att man är med barn låter ju lite.....uppmärksamhetssökande.
  • Lia85

Jag kan fullt ut förstå Stine! Vill han ha kontakt me sin dotter (vilket han för Isabellas skull verkligen borde, iaf lite) så finns det andra tillfällen. Är så less på pappor som utåt sett ska vara "bra pappa" och visa upp för vänner, men som egentligen inte bryr sig.

Vill han ha kontakt med sin dotter så kan kan han kontakta Stine i lugn och ro och diskutera hur, inte framför alla hans vänner som dessutom fryst ut henne. Komma och leka pappa efter ett år liksom, nej, då kräver det lite mer struktur och förbereldese för alla parter för att det ska bli bra för Isabella.

Sen tror jag Amandabrun har en poäng i att hon säkert vill att han ska få reda på att hon har en "ny" liten familj och att hon klarar sig utan honom. Supermoget? Kanske inte, men n ganska normal reaktion i den situationen. Det är svårt att hantera alla känslor på ett helt genomtänkt sätt 100% av tiden. Det är lätt att dömma framför tvn, men det är en annan sak att leva med det.

• C060908
    AmandaBrun skrev 2010-05-07 07:42:31 följande:
    Ja tjejjen som hon berättade för hade ju inte direkt bett om att få veta det. Och sånt slänger man inte bara ut åt höger o vänster till random folks. PINSAAAMTTror ni att det kan ha varit för att Stine vill att Isabellas pappa ska få reda på att hon väntar en liten med en annan.Alltså om inte Stine och Benno håller ihop nu....ja....suck
    Det här med att berätta tidigt tycker jag verkligen är jätte pinsamt men jag vet många som berättar för allt om alla tom pizzeria gubbar och busschafförer. Och detta är faktiskt jätte vanligt..
Svar på tråden Unga mödrar Danmark