Inlägg från: annakohler |Visa alla inlägg
  • annakohler

Unga mödrar Danmark

jag menar inte att frågan jag vill ha hjälp med är riktad emot dig så ta inte åt dig så

• annakohler
    Mamma och Mor skrev 2010-06-15 13:10:13 följande:
    Har följt tråden ett tag men inte gjort några inlägg, men nu kommer det ett till slutDrömmer
    Katherina, vilken livssorg att förlora en son på det sätt hon nu gjort - men det är nog väldigt svårt att sätta sig in i en sådan situation så där är svårt att säga så mycket.
    Malou Stella.... o herre min je.. Men, nog är hennes mor också lite "medskyldig" genom att inte ställa hårdare krav hos sin dotters beteende. Jag tänker curlingförälder om henne.
    Stine verkar inte må bra, kanske är hon väldigt ensam? Kan inte minnas att jag sett något avsnitt där hon har haft vänner kring sig. Kanhända att hon försöker få en identitet genom att må dåligt - men det är knappast medvetet från hennes sida om det är så.
    Natacha, den nya karaktären i serien. Känns väldigt ung och inte så mogen i sitt resonemang. Dock, måste jag nästa försvara henne lite, för det dyker ofta upp trådar på FL om önskan om ett visst kön och där möts det av många förstående inlägg och "ryggdunkar". Hon uttrycker en tydlig önskan om en dotter, men förhoppningsvis inte så extrem som det visar sig i tv.
    Hoppas Hanna nu får behålla sin dotter, jag tycker hon verkar väldigt mån om sitt barn
    Hannah fick behålla sin dottter Cecilya
  • annakohler
    sasssyy skrev 2010-06-15 13:17:21 följande:
    enligt tv-serien fick hon stanna på mödrahemmet ett tag till..... för vidare stöd och utredning alltså.....inga spoilers nu va...mer än så vet vi inte
    det var inget med spoilers dem sa ju att hon fick behålla henne i serien förra veckan och att hon skulle stanna på mödrahemmet och att dem ska börja leta eget boende till henne...
  • annakohler

angående Malou stellas mamma tycker att hon ska ansöka om gemensam vårdnad om tino så är i alla fall han trygg

• annakohler
    mamma hampus skrev 2010-06-15 13:58:05 följande:
    Hejj på er

Ang Maja visst jag håller med om att hon nappen väldigt ofta men tycker inte ni att det ser ut som att hon har en haklapp på sig också hela tiden.Men jag tyckte att leklandet var ett bra ställe och träffas på så barnen kunde leka på.Samt att det gick så bra mellan Martin och Maja det var inte så mycket tjafs mellan tjejerna heller.Men att planera in barn efter andra dejten låter väl tidigt tycker jag.

Sedan när man fick se Lucas ramla i sängen såg så hemskt ut och sedan när iallafall pappan reste sig och gick bort och mamman sitter kvar i köket och bara säger "Låt honom skrika" vad fasen kunde gå riktigt illa ju tanke på hur han landade med nacken och allt ursch jag tyckte att det såg hemskt ut.

Jag gillar som Stine som mamma hon tar hand om båda barnen så bra och den lille Benjamin vad han är lik sin pappa Benno och så mörk och fin.Men Izabella är mycket söt tjej och hon e lik mamma också,minns ett avsnitt när de var på BB innan de gick in till Benjamin och Izabella satt i Stines knä men efter en stund så ville hon till "pappa" och sträkte sig efter Benno det tyckte jag var gulligt sagt av henne.Då kom det en liten aaww från mig i soffan Glad men starkarn har sådan hemsk eksem vet att min son hade sånt någon gång men det var att smörja in med den salvan som dagisfröken hade.Minns inte vad den heter men jag vet vilken hon hade.

Och sedan har vi lilla MS vad skall man säga visst att hon har flyttat några gånger är lite tråkigt samt att hon hoppar av skolan hela tiden.Hoppas att hon kan hitta någon som kan stötta henne förutom hennes mamma då,att hon kan hitta en coah som man kan ha på arbetsförmedlingen..
    kan det vara Mildison krämen heter för paketet såg ut som min sons
  • annakohler
    hysteria skrev 2010-06-15 14:40:42 följande:
    Min pojk dreglade jättemycket tills han blev 2 hade också haklapp/skarfs.  Men hon har ju napp hela tiden och då kanske man dreglar mer. Hade det varit min dejt som pratade om barn efter ett par veckor så hade jag sprungit illa kvickt.
    Min son hade napp ständigt o han dreglade som vete fan hahaha......
    nu har vart nappfri i 3 nätter nu sen dess dreglar han inte längre så det kan ha något samband med att hon har nappen som gör att hon dreglar
  • annakohler
    hysteria skrev 2010-06-15 14:45:19 följande:
    Hon flyttade men förhållandet sprack (suprise) Så hon flyttade tillbaka in hos sitt ex men sen gjorde dom slut och mamma Britta hyr ett stort hus till hela familjen
    ärligt talat så tror jag att mamma Britta får ha henne lång tid framöver eftersom hon har hyrt huset till hela familjen
  • annakohler
    Arentorpbebis skrev 2010-06-15 16:35:04 följande:
    nej tack!
    det är ingen spoilers handlar om stines depression
Svar på tråden Unga mödrar Danmark