• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • sasssyy

Sen är det ju så att MS mamma har TAGIT ansvaret... MS är ung mamma och vet kanske inte alltid hur hon ska tackla saker... mamman har klart och tydligt inte låtit MS försöka på egen hand utan har tagit över och gjort på sitt vis... vilket gjort MS till "handikappad" i sitt föräldraskap.

Tycker som någon sa att MS visar en mognad nu och försöker stå på egna ben och sköta sig själv men med en mamma som hänger i hasorna hela tiden är det svårt..eller har ni glömt när mamman varit o plastikopererat sig hur dåååålig hon var och krävde att MS skulle vara där och laga mat åt henne. herregud hon hade inte gjort en hjärtoperation utan en ansiktslyftning och hon var rätt så duktig på att skuldbelägga MS för att hon inte kom direkt....

Jag menar.. det är en mamma som är väldigt lik min mamma...klarar sig inte själv men räknar med att hon ska vara familjens överhuvud. Att hon lägger sig i och tar över Tinos uppfostran är nog minst lika mycket för att hon själv inte ska bli lämnad ensam.

• Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-11 10:05:54 följande:
    Sen är det ju så att MS mamma har TAGIT ansvaret... MS är ung mamma och vet kanske inte alltid hur hon ska tackla saker... mamman har klart och tydligt inte låtit MS försöka på egen hand utan har tagit över och gjort på sitt vis... vilket gjort MS till "handikappad" i sitt föräldraskap. Tycker som någon sa att MS visar en mognad nu och försöker stå på egna ben och sköta sig själv men med en mamma som hänger i hasorna hela tiden är det svårt..eller har ni glömt när mamman varit o plastikopererat sig hur dåååålig hon var och krävde att MS skulle vara där och laga mat åt henne. herregud hon hade inte gjort en hjärtoperation utan en ansiktslyftning och hon var rätt så duktig på att skuldbelägga MS för att hon inte kom direkt.... Jag menar.. det är en mamma som är väldigt lik min mamma...klarar sig inte själv men räknar med att hon ska vara familjens överhuvud. Att hon lägger sig i och tar över Tinos uppfostran är nog minst lika mycket för att hon själv inte ska bli lämnad ensam.
    Ja men det är ju det jag menade att mormorn istället för att ta över skulle stått på avstånd och hjälpt och gett råd när Stella ber henne om det,inte köra över Stella när hon försöker själv. Tror det var därför Stella ville flytta,någon som kärringen absolut inte ville. Tror du har rätt i att hon vill inte stå där själv,och bo själv.
  • AmandaBrun
    sasssyy skrev 2010-05-11 10:05:54 följande:
    Sen är det ju så att MS mamma har TAGIT ansvaret... MS är ung mamma och vet kanske inte alltid hur hon ska tackla saker... mamman har klart och tydligt inte låtit MS försöka på egen hand utan har tagit över och gjort på sitt vis... vilket gjort MS till "handikappad" i sitt föräldraskap. Tycker som någon sa att MS visar en mognad nu och försöker stå på egna ben och sköta sig själv men med en mamma som hänger i hasorna hela tiden är det svårt..eller har ni glömt när mamman varit o plastikopererat sig hur dåååålig hon var och krävde att MS skulle vara där och laga mat åt henne. herregud hon hade inte gjort en hjärtoperation utan en ansiktslyftning och hon var rätt så duktig på att skuldbelägga MS för att hon inte kom direkt.... Jag menar.. det är en mamma som är väldigt lik min mamma...klarar sig inte själv men räknar med att hon ska vara familjens överhuvud. Att hon lägger sig i och tar över Tinos uppfostran är nog minst lika mycket för att hon själv inte ska bli lämnad ensam.
    Ja M-S lät ju sin mamma ta ansvaret då hon tyckte att det här med barn va halvkul egentligen. Då borde kanske Mormor varit hård och sagt NEJ du ska ta hand om ditt eget barn, men jag kan på ett sätt också förstå att hon gick in och tog hand om Tino...

Jag tycker det är svårt att egentligen skylla på bara en av dem i denna situation.
  • jj81

Nu har ju inte jag sett de nya avsnitten och vet inte hur Stella är nu men i de gamla avsnittet fick jag den känslan att ibland skulle hon ta ansvar och bestämma och ibland när det inte passade lämpade hon över på mamman och då fick hon göra som hon ville.

Men om hon nu vill uppfostra Tino själv och på sitt sätt så ska självklart mamman backa.

• C060908

Ohhhhh vad löjlig jag tycker att Stine är... Snacka om att överdriva.. "Den timmen jag och Isabella är ensama är den längsta timmen på hela dagen" snacka om att gnälla... Nej jag gillade henne mer som ensamstående när hon klarade allt, nu har hon blivit mesig.

• livet med barn

tycker MS var duktig igår som inte gav upp när hon skulle få tino att sova i sitt rum i sin säng.

~ William 13/2 ~
  • C060908
    livet med barn skrev 2010-05-11 12:14:44 följande:
    tycker MS var duktig igår som inte gav upp när hon skulle få tino att sova i sitt rum i sin säng.
    Håller med dig! Jag tycker inte att hon gjorde något fel. Jag tycker hon har mognat riktigt ordentligt.. Sen en sak till vi ska tänka på är ju att hon faktiskt är ensamstående. Stine har ju Benno som hjälper henne 24/7...
  • Dallandra

Lider verkligen med Stine, vet hur det är att kräkas och må illa och ha en liten att ta hand om!! Dock var ju jag tvungen att ta mig ur sängen, byta blöja, fixa med mat trots att kräket ofta stog mig upp i halsen. Min mamma kunde inte vara här jämt och maken jobbade så jag tycket nog att Stine kan ta sig ur soffan den timmen hon är själv.... men som sagt, jag förstår henne samtidigt. Men jag undrar var det spya som runnit på soffan och ner på golvet som de zoomade in??!! DET hade jag tagit mig i kragen och torkat upp.
    På henne låter det som att hon och Benno varit i hop i några år och inte i några månader. Har lite svårt att förstå att de räknar honom som tösens pappa efter så kort tid....

Hoppas att Melissas lilla son är frisk, stackars liten, gör ont i mammahjärtat att se honom så sjuk
    Såg att ni diskuterat vagnen, jag gillar den inte. Den ser hård och opraktisk ut, finn te.x ingen korg att lägga saker i, räknar inte säcken som finns, den får det inte plats så mycket i. Men det var ju fin färg och det var väl viktigast

Gött att se Camilla igen!!

• Dallandra
    2barnsmamma 2011 skrev 2010-05-11 09:54:39 följande:
    Jag tycker det var jobbigt att se hur Stella nattade Tino igår :p La honom i sin säng, sen sa godnatt och stängde igen dörren hårt efter sig utan att bry sig i att han skrek :( Skulle aldrig kunna göra nå sånt... Vi har tom tagit bort dörren till vår sons rum, vill absolut inte stänga in honom... Klart pojken känner sig instängd då han först ska ner i en spjälsäng och sen bli instängd på sitt rum i nästan ett mörkt rum... Usch! Dessutom kunde han klättra ur spjälsängen själv och då är det väl ändå dags att byta till en växasäng? Farligt då dom klättrar så... Tycker hon börde lägga upp bra nattrutiner istället :) Sitta bredvid och läsa en saga... om bilar kanske ;) och göra nattningen "mysig" istället för att tvinga honom att sova och stänga in honom på sitt rum...Btw. älskar jag "Unga mödrar" :) Borde finnas det i Sverige med!! Härlig tråd, första gången jag är in här...
    Fast så har vi har vi alltid gjort, inte stängt dörren hårt men låtit dem somna själva i mörkt rum med stängd dörr. Inte har de känt sig instängda Vi har aldrig haft några problem med nattningen. Sedan så är det ju skillnad på skrik och skrik, tror inte Tino skrek för att han var ledsen utan för att han inte fick sin vilja igenom.
    Håller dock med om att det är dags för henne att byta säng!
  • Isanje
    C060908 skrev 2010-05-11 12:00:31 följande:
    Ohhhhh vad löjlig jag tycker att Stine är... Snacka om att överdriva.. "Den timmen jag och Isabella är ensama är den längsta timmen på hela dagen" snacka om att gnälla... Nej jag gillade henne mer som ensamstående när hon klarade allt, nu har hon blivit mesig.
    Jag tycker också hon va löjlig,först tycker jag synd om henne,men sen ringde hon sin mamma och bad henne komma och byta blöja för det kunde hom inte göra? sen när Benno kom hem så hade jag minsann inte varit så illa idag,hon hade ju inte spytt eller nått
Svar på tråden Unga mödrar Danmark