Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

packa inför flytt

Vi håller också på att flytta nu.. Men har flyttat massor av gånger så jag vet hur jag skall göra..

Dom saker som jag tycker underlättar massor är att:

- Packa i god tid så värkligen allt är packat och klart när man får nyckeln och det är dags att flytta in.

- Skriv tydligt vilka kartonger som skall vart och även lite vid sidan av vad det är i dartongen.

- Vi gör som så att det som skall till kök och toa/tvättstuga ställs direkt i rätt rum och ALLA andra kartonger ställs i ett av rummen som man kanske inte behöver använda helt direkt. Så ex. inga kartonger i V-rum och sovrum.

- När väll man kommit till den dagen då hela flytten skall gå så tycker jag det underlättar om redan alla kartonger är på plats så det bara är möbler kvar att flytta och dom ställs ju på hyffsat rätt plats direkt.

- När gamla huset är tomt och städat och nyckel överlämnad så har man bara sitt nya att ägna sig åt. Då får man självklart först bort alla kartonger i kök och toa/tvättstuga och sen städa iordning i huset. Sen tar man en efter en kartong från det rum där amn ställde alla kartonger..

Det är iallafall så vi kommer gå tillväga.. För om du placerar ut alla kartonger direkt så kommer det bara vara rörigt och jobbigt..

• Längtandsfull

Missade 2 superbra tips..

- Lägg några kronor på att köpa pappar att slå in porslin och glas i från en flyttfirma.. Då undviker man allt smuts som tidningspappar lämnar efter sig..
    Du slipper diska allt vid uppackning.

- När man väll är på flyttdagen så ta en bunte upphägda kläder och dra en soppsäck över och gör hål i botten på soppsäcken så du får fram krokarna på galjarna.
    Tejpa ihop krokarna så det är lättare att hantera.. häng dom sen rakt in i den nya garderoben och klipp sen upp tejp och sopsäck.. Så slipper du stå och vika allt..
    Du sparar massor av tid..

Svar på tråden packa inför flytt