• Mosaik

Lätt dataspel till 5-åring

Jag tänkte höra med er om ni sitter inne med några superbra dataspel till era barn.
    Vi skulle vilja köpa ett lätthanterligt och bra till sonen.
    Det behöver kunna spelas med hjälp av 1-2 knappar, kanske nån mer, jag vet inte.
    Musfunktionen är för svår.
    Det får gärna innehålla tecken, det får gärna vara ett lärspel men även nått helt simpelt som han bara kan spela.

Tacksam för tips av alla dess slag.

God Jul på er

*stolt mamma*
  • Svar på tråden Lätt dataspel till 5-åring
  • Colapolarn
    Pinje skrev 2009-12-03 12:09:33 följande:
    Hmm ... undrar om Stargirl har läst tråden ....
    Nä, hon har nog missat vart tråden ligger. Det kan vara lätt hänt.
  • Stargirl
    Colapolarn skrev 2009-12-03 12:16:24 följande:
    Nä, hon har nog missat vart tråden ligger. Det kan vara lätt hänt.
    Jag missade......sorry. Såg bara rubriken....inte meningen!

Det finns enkla TV spel som säljs av de stora leksaks kedjorna. Det är en konsoll med olika spel som ska vara väldigt enkla med få och logiska knappar på kontrollen. Inte så dyra heller. Ngn som minns vad de heter`. De brukar finnas med i julkatalogerna som kommer nu.
  • Colapolarn

Stargirl: Kanske v.tech eller v.smile. Sistnämnda ska lillan här få till jul, det kanske kan vara något för ts ja! Jag vet ju inte hur det funkar, men ska vara enklare för de lite mindre barnen. Lillan här som ska få det är snart fyra år.

• Stargirl
    Colapolarn skrev 2009-12-03 15:56:32 följande:
    Stargirl: Kanske v.tech eller v.smile. Sistnämnda ska lillan här få till jul, det kanske kan vara något för ts ja! Jag vet ju inte hur det funkar, men ska vara enklare för de lite mindre barnen. Lillan här som ska få det är snart fyra år.
    Vtech heter det nog. Sonen brukade spela det hos en kompis då han var runt 3 år. Det var lite svårt då men helt klart anpassat för mindre barn, kompisen var runt 4 år. Så det passar säkert för TS.
  • Mosaik

Stargirl: Är det de där som brukar stå uppställda i leksaksaffärn? Oranga eller nån annan färgglad färg?
    Har kollat på dom nån gång, kommer dock inte ihåg hur spelet var men det vore kanske nått faktiskt.
    Tack för förslaget.

*stolt mamma*
  • Stargirl
    William o Ronjas mamma skrev 2009-12-03 16:10:31 följande:
    Stargirl: Är det de där som brukar stå uppställda i leksaksaffärn? Oranga eller nån annan färgglad färg?Har kollat på dom nån gång, kommer dock inte ihåg hur spelet var men det vore kanske nått faktiskt.Tack för förslaget.
    Ja precis. Orange var den jag sett men jag tror det finns även andra färger. Sorry igen....inte meningen att förska "skryta" i inlägget innan- Jag såg inte var inlägget låg.
  • Mosaik

Ingen fara, lätt att missa.
    Men hm, man blir lite på sin vakt bara, senast igår fick jag höra att "barn blir bara så dumma som man gör dem" tydligen

Tack för allas era tips, den där burksidan var ju värkligen kanon!
    Tack

*stolt mamma*
  • anne h

här har sonen spelat Kalle Kunskaps Lekstugan i flera år, nu förskola plus första klass (de är svåra..)

Han gillar annars att spela WII samt Playstation2 med EyeToy (det gillar hans mor också att han gör.. för då rör han på sig hela tiden!)

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mosaik

Vart köper man kalle kunskap, lekstugan?

Kanske blir till att sattsa på ett Wii trotts allt.
    Ska googla lite priser o sånt

Tack

*stolt mamma*
  • anne h
    William o Ronjas mamma skrev 2009-12-03 18:12:05 följande:
    Vart köper man kalle kunskap, lekstugan?
    ICA Maxi, leksaksaffärer, ÖB, GeKås, COOP Forum.. den finns lite överallt.
  • anne h
    William o Ronjas mamma skrev 2009-12-03 19:04:48 följande:
    Jaha är det ett så vanligt spel
    japp. -och mkt billigt i dag

MAX har haft det i sin MAXBox några gånger också
  • Mosaik

Å, den värkade ju jättesmart. Har ni den?
    Den kanske skulle funka för Wille, kan man få den utskriven?

Tack igen

*stolt mamma*
  • kaffemamma

Japp, vi har fått en sån mus av arbetsterapeuten.

Ang V-tech, som brukar finnaspå tex BR uppställt med Nalle Puh & Lejonkungenspel så köpte vi sån till sonen. Han älskar Lejonkungen så vi trodde att detta skulle kunna vara något. Han fattar hur man tex ska hoppa, och att man ska hoppa på blommorna, men han ser ingen poäng med det hela och tycker inte att det var kul. Så det var ingen bra investering för oss i alla fall.

• anne h
    William o Ronjas mamma skrev 2009-12-03 19:56:30 följande:
    Å, den värkade ju jättesmart. Har ni den?Den kanske skulle funka för Wille, kan man få den utskriven?Tack igen
    vi har den musen hemma, dags att lämna tillbaka den tror jag då sonen numer mest kör med vanlig mus både hemma och i skolan.

Den var jättebra i början när han inte klarade att hålla handen still när han skulle dubbelklicka (missar ganska ofta nu också, men det är bara att försöka igen.. )
Svar på tråden Lätt dataspel till 5-åring