Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Är det så här dåliga rea på alla lindex affärer??? var innen i 2 st idag och det var det sämsta jag sett, har alltid köpt mycket barnkläder på rea förrut, nu hade de några tråkiga blå enfärgade tröjor, några fula jeans och nån enstaka skjorta. blev så besviken. det var ett snurr ställ pojkläder och ett snurrställ flickställ. Har det varit så i de butiker ni också handlat på?

• sarsparis
    Snorky skrev 2009-12-27 09:28:32 följande:
    De började ju rean redan innan jul så det lär ju vara rätt urplockat nu i mellandagarna, eller??? Att handla vanlig rea på kappahl o lindex är ju inte värt... det ska vara halva reapriset eller kupong man får använda på rean, för annars blir det ju samma pris som med kupong och då kan man ju köpa det redan till ord. pris eftersom det finns kuponger så pass ofta.
    Jag har inte sett till nån rea innan jul, så det är väl såklart olika vad affärer rear ut.
  • sarsparis

Såg att det kommit skaljackjor till affären i går från FIX, nån som har erfarenhet av de, stod att det vara 6000 vattenpelare vilket känns rätt bra. Nån som har erfarenhet? Håller de måttet?

• sarsparis
    mellerud skrev 2010-01-24 20:24:26 följande:
    Vad var det för färg på skaljackorna?????
    Såg bara blåturkos, de hade inte hängt upp dom ännu utan de hängde på en sån häst mitt i butiken, så det kommer väl fler färger, kostade 399:-, har dessutom en rabattkupong på 30% så jag är lite sugen på att köpa en, dock är det tråkigt om de inte håller i kvaliten. PoP är inte värda sitt pris tycker jag, funderar på en diriksson som kostade 400:-, ska klämma lite till i morgon.
  • sarsparis
    AochJsMamma skrev 2010-01-25 20:05:47 följande:
    här (på avenyn, gbg) hade de inte fått in någar skaljackor, var o spanade idag!
    Så olika det kan vara, i torslanda hade de i lördags....har bestämt mig för att köpa en i morgon, är osäker på vilken storlek då de ser stora ut så lillen får nog allt vara med.
  • sarsparis

Efter mycket tvekan köpte jag i dag den gröna skaljackan, de hade grön, blå och röd, valde mellan alla tre och var på väg att ta den röda när gubben ringde och frågade då vad han tyckte och fick till svar..."men i en röd jacka kommer han ju se ut som en tjej....." får se om jag kanske går tillbaka med den gröna och tar en röd iallfall, den var så fin ;)

• sarsparis
    molnen skrev 2010-01-26 12:28:20 följande:
    Har det kommit windstoppers eller vanliga fleecejackor ?????
    Det fanns fleece idag i rött och grönt.
    Mamma och Mor skrev 2010-01-26 12:13:40 följande:
    Ni som köpt skaljackan, hur verkar den vara i storlek?Köpte en åt dottern för drygt ett år sedan och upplevde den då rätt så väl tilltagen i storlek..Berätta gärna vilken storlek ni köpt och vilken storlek era barn har i övriga kläder så har jag lite att jämföra med :)
    Den verkar stor i storleken.  Köpte ändå 98 till min 2 åring, det var inga problem att vika uppärmarna,  prova 86 av misstag, den satt perfekt, provade även 92 som var lite stor, men tog ändå 98 då jag vill att han ska kunna ha den även till hösten och kunna ha en fleece under. Han har i vanliga fall 92 men kan även ha 98 i vissa tröjor.

Dessvärre är kamerakabeln ute på vift.....en liten ung herre har gömt den nånstans och vill inte tala om vart{#lang_emotions_wink} så jag kan tyvärr inte lägga ut bilder. men den gröna är inte lika grön som pops utan lite mattare i färgen. Den röda är klarröd och den blå är nästa blåturkos. jättefina alla tre..... 
  • sarsparis
    Mamma och Mor skrev 2010-01-26 13:17:25 följande:
    Hm, stor i storleken säger du... då kanske jag inte bör ta större än storlek 104 till dottern som i dagsläget är ca 95 cm lång och har 98/104 på de flesta andra kläderna? Hon är tre år gammal och då växer de ju inte så hemskt fort längre.
    Kanske inte, min son som är 2 är ca 92 lång. sen beror det ju också på hur länge du vill att hon ska kunna använda den. egentligen är det allra enklaste att prova....
  • sarsparis

Hur mycket förstor kan en skaljacka vara egentligen? Gubben tycker att fixjackan i 98 jag köpte idag till 2 åringen är på tok för stor. visst den är stor, ärmanar får man vika upp ett varv, och den är rätt lång också, den går inte ned till knäna men nästan så, vi vill ju att han ska kunna ha den även till hösten och med en fleece under, men nu blir jag så osäker. han kommer väl inte börja använda den förrän om 1 ½ mån kan jag tänka mig.

• sarsparis
    AochJsMamma skrev 2010-01-27 18:08:00 följande:
    Idag kom min mamma hit med den gröna skaljackan och jag blev faktiskt besviken..den är ju rätt intetsägande grön, blek liksom...hade trott att den skulle vara mer som den äldre POP gröna! Får se om jag behåller eller ej..den är ju himlans billig...
    Jag har kommit fram till att jag gillar den gröna bättre än pops som jag nästan tycker blir illgrön......
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10