Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

star67 skrev 2010-01-27 12:48:09 följande:
    någon har ett bra tips på en overall som man kan köpa på rea i stl 80 eller 86 han blir 24 månader till nästa vinter??
    Men om han blir två år kan han väl inte ha stl 80 eller på gränsen 86??
  • Hallontårta

Min kille är nu två och och har stl 92, han fyllde i januari och har haft 92 på overallen hela vintern. Det är ju bra att ev kunna ha bra med kläder under också.

• Hallontårta
    star67 skrev 2010-01-27 14:24:45 följande:
    min dotter är 3 år nu och har 92 och jag tror hon kommer att ha den nästa vinter också, men han är lite störe än hon brukade vara. jag tänkte köpa pop eftersom de är bekväma men jag tror finns inte kvar. lindex är lite för hårda så det blir jobbigt till de som så små men ska kolla.
    Jag köpte kappahls byxa och jacka denna vintern, samma modell finns som overall också. Dessa är vattentäta. Sedan hade jag en overall från Åhléns på förskolan. (vanlig i bävernylon, de rear dem nu)
  • Hallontårta
    Xgirl83 skrev 2010-01-27 17:38:15 följande:
    Jag tyckte skaljackorna var lite tråkiga i färgen, det kunde ju komma nåt nytt. Sen tycker jag färgen på den gröna skaljackan ser exakt ut som färgen på vinterjackan, men kanske det är min dator som inte visar färgerna rätt? För nya Mumin-tunikan i grönt hade en lite annan färg i verkligheten än vad det såg ut på min dator. Även WS-fleecen såg trist ut. Tur att jag inte behöver nån skaljacka i år (tror jag).
    Jag tyckte, i affären, att den blå var som overallen men expediten sa att det inte var samma. Dock tyckte jag mycket bättre om denna gröna färgen än vinterklädernas gröna färg! Den är jättesnygg!
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-01-27 20:33:49 följande:
    Ställde en fråga här igår, ställer den igen, hur stor kan en skaljacka vara utan att den blir för stor? köpte 98 till lillen och den är stor, armarna får man vika upp, vilket inte är några problem, men den går nästan ned till knäna. vill ju gärna att han ska kunna ha den även till hösten men den får ju samtidigt inte bli för stor när han ska börja använda den i typ mars/april.
    Hur gammal är han? Nu blir jag orolig att sonen inte kommer växa i sin till sommaren :> Iofs är modellen längre i bak än i fram, så jackan han hade förra året kunde se stor ut bakifrån i början.

På nätet står det att fix-överdragsbyxorna är vattenavvisande, men de är väl vattentäta precis som jackan??
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-01-27 21:29:47 följande:
    Jag vill inte heller att kläder ska vara för stora så de inte kan röra sig, ska testa en storlek mindre på honom, han är 2 år och har i vanliga fall 92 på underdelar och 92 eller 98 på överdelar.
    Samma som vår lillkille. Han blir 2,5 år till sommaren och då tyckte expediten att jag skulle köpa 98 eftersom det var 2-3 år. Det är ju inte roligt om sommaren kommer och han inte kan ha den :>
  • Hallontårta
    Finesse skrev 2010-01-27 21:39:02 följande:
    å jag skulle ha tagit 104 med tanke på hur små storlekar lindex har hon hade 92 på överdragskläderna från fix förra året, å samma på windstoppern.. så 104 satsar jag på i år.
    Men då kanske det inte är så tokigt, han hade 86 förra året, 92 nu.
  • Hallontårta
    AochJsMamma skrev 2010-01-28 19:27:06 följande:
    var på Lindex ensväng, och galen i ytterkläder som jag är, så kunde jag inte låta bli att köpa en blå 3i1 jacka från FIX, den kostade ju bara 210 spänn, o så hängde den där o såg så ensam ut... har dock liiiite ångest. Blev en bikini för 49 spänn (trosa+bh), pyjamas för 60 kr (till sambons skräck ) samt en BH för 60 kr.

Vad är 3i1-jacka? :>
  • Hallontårta
    AochJsMamma skrev 2010-01-28 19:35:17 följande:
    du vet en sån där med löstagbart fleecefoder, FIX vinterjacka.
    Jahaa! Överkurs för mig ;D
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10