Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

star67 skrev 2010-01-28 21:45:19 följande:
    vad brukar ni köpa?? en som jobbade på vår dagis sa att fodrad galon kläder + regn kläder räcker, hon sa att man kan använda de hela tiden och när det är jätte kallt man kan ha flecce set under.
    Men om barnen har vattentäta kläder vad ska de med galon till då?
  • Hallontårta
    solstraalen skrev 2010-01-28 21:47:25 följande:
    Ja alltså, på barnens dagis har dom överdragsbyxor och galonbyxor. Men galonbyxorna använder dagis ytterst sällan. Fix överdragsbyxa har räckt, den står emot mkt. MEN om vi ska ut å hoppa i gigantiska vattenpölar så tar vi galonkläder på istället. Har faktist inte prövat om fixbrallerna klarar det. =)
    Det gör de
  • Hallontårta
    solstraalen skrev 2010-01-28 21:55:32 följande:
    Åhå, du har testat? Jag ska erkänna, jag har inte vågat. HAHA =) Men om du säger att de funkar så ska jag pröva i vår =) Vet du hur länge fix har sålt sina? Köpte ett par fix på tradera nu å de ser ut att kunna vara 1år äldre än de 1½år gamla jag har hemma.
    Sonen hade fixjacka och byxa hela förra sommaren och här i Borås regnar det ofta och mycket! Vi råkade hamna i ett ösregn på djurparken och glömt regnskydd hemma, fick ändå hem en glad och torr son. Sedan har han väl inte suttit i vattenpölar men hoppat i dem. :) Han är bara två så jag har ingen koll på hur länge de har sålt dem, dessa köpte jag förra våren.
  • Hallontårta

Nu provade jag fix-jackan på sonen igen. Visst ser den lång ut bakifrån, den är ju gjord så, men i fram tycker inte jag den är så jättelång. (han har några månader på sig att växa i den) ;) Försökte ta bild, så är batteriet slut! Jag kan inte hålla med om att jackan är blek-grön, jag tycker den är klar och fin! Jag behåller nog 98:an och hoppas att grabben växer till sig lite. Har beställt fix-byxona och Lindex egna överdragsbyxor på nätet. :)

• Hallontårta
    Hummelina skrev 2010-01-31 13:04:38 följande:
    Hur gammal är din son? Köpte en 98 till min tjej som blir 2 år i april. Den helt klart stor nu men vill att hon ska kunna ha den vår och höst.
    Han fyllde två i januari. Enl. Lindex tabell är ju 98 för barn mellan 2-3 år, så den borde ju passa då.

Elliegbg: Tack för påminnelsen, ska sätta batteriet på laddning. ;)

Idag var jag och tittade efter FIX jeans, men ingen av våra butiker har stl 98 på dem. :( Sååå fina jeans! Har ni sett dem i webshopen? Jag har inte handlat där på ett tag så jag kanske har missat dem. (kostar 199 kr, med blå resår i midjan)
  • Hallontårta
    winters skrev 2010-01-31 15:16:26 följande:
    Fyndade en FIX-overall i Lerum, halva reapriset och sedan kupongen med 30 % på det, nöjd! :) Där fanns en del ytterkläder till barn o baby på rea i går iaf.
    Här är det ingen rea alls på overallerna! Jag som går in och kikar titt som tätt nu för att inte missa om de kommer på rea :>
  • Hallontårta
    winters skrev 2010-01-31 15:34:40 följande:
    Det verkade som att de nyss plockat fram det, de väntar väl gärna in i det sista nu när vintern ska hålla i sig...
    Okej, jag får vara på hugget de närmsta veckorna kanske ;)
  • Hallontårta
    j00hanna skrev 2010-02-06 19:14:04 följande:
    Var och bytte FIX skaljackan från storlek 104 till 98 idag, 98 var också stoooor på min snart 2åriga son som är ca. 94 cm lång. De måste ju vara stora i storlek :-O
    Jag köpte 98 till vår son, tänkte att han växer i den. Nu blev jag fundersam och mätte honom. Han är 86 cm?! Är det kort för att vara en tvååring?!
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-02-07 10:52:59 följande:
    Alla barn är olika, jag får alltid höra att jag har en stor 2 åring :)
    Tack för ditt svar

Hur är det med ärmarna? I fram känns inte jackan speciellt stor på honom, men i bak hänger det ner till knäna. :> Det lutar åt att jag kanske ska byta till stl 92, om det finns kvar.. Lindex tabell har stämt bra hittills om jag drar över 2 månader/stl.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10