Inlägg från: KallaMigFelix |Visa alla inlägg
  • KallaMigFelix

Fast i småbarns träsket

Sen min fru och jag fick vårat första barn för lite mer än ett år sedan har den äktenskapliga samvaron varit minimal. Vi har båda varit trötta både av att jobba och ta hand om den lille.
    Men tiden går och nu börjar det bli ett problem att vi inte riktigt kopplar längre, det mest påtagliga är att vi inte gör tid, skapar tid för varandra när det händer ligger man och kramas framför en film.
    Även sexlivet har blivit lidande vi var för mycket spontana och kunde knulla i hela huset, nu käns det som att det ända stället som man vill göra det på (i sovrummet) är okuperat av barnet.

• Svar på tråden Fast i småbarns träsket
  • KallaMigFelix

Saken är den att vi nu även börjar planera för ett syskon så sängkammar biten måste liksom funka.
    Vår första blev till på första försöket så vi har varit lite bortskämda nu när det inte riktigt funkar så slutar det ofta i något väldig konstlat.
    Har nog aldrig varit så långt från att komma när man måste komma på beställning
    Blir bara så frustrerad över att det inte funkar som det gjorde tidigare, visst jag kan mentalt förstå att det är en stor omställning att bli förälder och att man måste finna nya vägar.
    Men det känns som man är ganska vilse i skogen när man har skavsår på kuken och vet att man måste leverera i morgon med:(

• KallaMigFelix

Var ett tag sen sist men efter en mycket intensiv samvaro period.

Är vi nu på god väg att få tillökning, roligt men också mindre närhet och mycket mer fokus på allt praktiskt. Känns lite som man sluta vara gifta för att ordna allt och sen när man är klar med detta skall man gå tillbaka till sitt äktenskap.
    Är väll inte helt sant men det känns så i bland.
Svar på tråden Fast i småbarns träsket