• KallaMigFelix

Fast i småbarns träsket

Sen min fru och jag fick vårat första barn för lite mer än ett år sedan har den äktenskapliga samvaron varit minimal. Vi har båda varit trötta både av att jobba och ta hand om den lille.
    Men tiden går och nu börjar det bli ett problem att vi inte riktigt kopplar längre, det mest påtagliga är att vi inte gör tid, skapar tid för varandra när det händer ligger man och kramas framför en film.
    Även sexlivet har blivit lidande vi var för mycket spontana och kunde knulla i hela huset, nu käns det som att det ända stället som man vill göra det på (i sovrummet) är okuperat av barnet.

• Svar på tråden Fast i småbarns träsket
  • Anonym (jo jag vet...)

Det är nog ganska vanligt om man snackar runt med andra småbarnsföräldrar. Svårt att hitta ork, tid, slappna av, rädd att ändå inte hinna färdigt... Ammar man som jag gör är man inte heller lika törstig på allmän närhet, är man dessutom trött infinner inte så mycket törst på det som klassas som mer än allmän närhet från sin man heller Har mest haft törst efter att få vara lite i fred och det främjar ju inte själva förhållandet som sådant precis.

Nu har jag ju också insett att så får det inte fortsätta utan man måste hålla uppe lusten till varandra, lust föder lust och även om man bestämmer sig för att mysa till det då man inte känner sig lika het som förr brukar det ju sluta riktigt riktigt bra ändå. det jag vill komma till att det är ett typiskt problem som kräver sin kvinna och man, det löser inte sig själv utan man får helt enkelt bestämma sig. Nu kör vi, minst en gång i veckan ska vi: stänga av all elektronik, nuppa, ge varann massage, bara få ligga och mysa eller vad som helst. börja uppvakta, ge komplimanger, förekomma varandra med saker som behöver göras i hemmet osv. allt hänger ihop och man får kanske inse att det inte kommer vara riktigt som förr på några år, men det kan bli bra ändå!

• tony69

Strunt i att kramas sätt på en porrfilm och ha hård sex så ska du se att det löser sig. "Svensson" jiddrar om en massa mys och gos i soffan, men ett rejält knull gör både din sambo och du mer gott än att ligga i mjukisbyxor och kramas.

• Anonym (jo jag vet...)

jag hade slängt ut min sambo med huvudet före om han kom med en porrfilm, men är det just action du vill ha är väl att bli utslängd dramatiskt nog...

• tony69

Sån torrboll kan du inte vara. Själv går du säker och fantiserar om andra killar och flörtar säkert lite. Men din kille ska avguda dig annars gör du slut. Det handlar om att du har komplex och dålig självkänsla, så är det alltid är kvinnor har problem med porr. Ta tag i dina problem innan de blir värre.

• KallaMigFelix

Saken är den att vi nu även börjar planera för ett syskon så sängkammar biten måste liksom funka.
    Vår första blev till på första försöket så vi har varit lite bortskämda nu när det inte riktigt funkar så slutar det ofta i något väldig konstlat.
    Har nog aldrig varit så långt från att komma när man måste komma på beställning
    Blir bara så frustrerad över att det inte funkar som det gjorde tidigare, visst jag kan mentalt förstå att det är en stor omställning att bli förälder och att man måste finna nya vägar.
    Men det känns som man är ganska vilse i skogen när man har skavsår på kuken och vet att man måste leverera i morgon med:(

• KallaMigFelix

Var ett tag sen sist men efter en mycket intensiv samvaro period.

Är vi nu på god väg att få tillökning, roligt men också mindre närhet och mycket mer fokus på allt praktiskt. Känns lite som man sluta vara gifta för att ordna allt och sen när man är klar med detta skall man gå tillbaka till sitt äktenskap.
    Är väll inte helt sant men det känns så i bland.
  • davidian

Sexlivet kommer inte av sig själv längre.
    Det blir lite som att börja om från början
    Du/ni får ta och jobba på det helt enkelt.
    Det är jobbigt att vara förälder. och ingenting är gratis

• Anonym (avslappning)

Mitt tips är att om ni har badkar så ta ett avslappnade bad tillsammans, låt fokus vara på ena personen ena gången och den andre nästa gång. Samliv kan vara svårt att få liv i men genom kontakt och "förförelse" kan det mesta väckas till liv. När badturen är över så kan man alltid fortsätta i soffan( om nu barnet oxå sover i sovrummet och man inte vill roa sig där inne).

Ett bad kan man ta även när man är lite trött (i stället för tv när liten har somnat) och behöver inte leda till samliv men kan öka oddsen för lust.. =)

// Tips från en icke ständigt "samlivs" sugen gravid.

• Anonym (Lisa)

Har verkligen varit djuuupt nere i småbarnsträsket, så jag förstår hur du känner. Har en sambo som absolut inte ville ligga då jag var gravid så då fick jag lösa det på "egen hand". Blev tyvärr väldigt skadad av min förlossning och har haft jätte ont, så sex har verkligen inte funnits i tanken på jätte länge. Men i höstas då barnet fyllde två så börajde vi båda känna att vi kunde slappna av mera. Alla hushålls sysslor hann man med under dagen och barnet sov gott om kvällarna. Så den där tiden för varandra kom naturligt. Nu är barnet 2 år och 2½ månad och vi kan inte hålla oss ifrån varandra. Det känns verkligen jätte bra.

Mitt tips är att ge det den tid det behöver. Och försök att hjälpa varandra till ett "vanligt" liv igen. Dela på alla sysslor och vakna nätter. Och framför allt visa att ni älskar varandra villkorslöst. En kram och en komplimang kan leda långt! Tillslut kanske ni ligger i soffan några gånger i veckan och har sex.....

• redneck girl

det blir vad man gör det till anser jag.vill man ha ett småbarns träsk så hamnar man där med.ni har bara varit mamma och pappa,då hamnar man där.man ska inte glömma varandra på vägen...

Svar på tråden Fast i småbarns träsket