Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Fast i småbarns träsket

Har verkligen varit djuuupt nere i småbarnsträsket, så jag förstår hur du känner. Har en sambo som absolut inte ville ligga då jag var gravid så då fick jag lösa det på "egen hand". Blev tyvärr väldigt skadad av min förlossning och har haft jätte ont, så sex har verkligen inte funnits i tanken på jätte länge. Men i höstas då barnet fyllde två så börajde vi båda känna att vi kunde slappna av mera. Alla hushålls sysslor hann man med under dagen och barnet sov gott om kvällarna. Så den där tiden för varandra kom naturligt. Nu är barnet 2 år och 2½ månad och vi kan inte hålla oss ifrån varandra. Det känns verkligen jätte bra.

Mitt tips är att ge det den tid det behöver. Och försök att hjälpa varandra till ett "vanligt" liv igen. Dela på alla sysslor och vakna nätter. Och framför allt visa att ni älskar varandra villkorslöst. En kram och en komplimang kan leda långt! Tillslut kanske ni ligger i soffan några gånger i veckan och har sex.....

• Anonym (Lisa)
    redneck girl skrev 2010-01-28 15:28:58 följande:
    det blir vad man gör det till anser jag.vill man ha ett småbarns träsk så hamnar man där med.ni har bara varit mamma och pappa,då hamnar man där.man ska inte glömma varandra på vägen...
    ja, fast det är ju svårt att få till det då det gör ont efter en förlossning..... så det beror ju på...
  • Anonym (Lisa)
    redneck girl skrev 2010-01-28 15:34:35 följande:
    ja om man har haft en svår förlossning med många stygn kan det vara svårt.men annars....man kan alltid ge och få oral sex och ta på varandra osv.många tror att det är slut för att de får barn...
    tanken på oralsex fanns tyvärr inte heller för oss. ..... man blir inte särskilt sugen på något sex överhuvudtaget så man har ont mellan benen i typ 10 månader.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (svårt) skrev 2010-01-28 15:39:24 följande:
    Vi får aldrig till det för vi får inte vara ifred. Och när väl barnen sover så är vi för trötta. Planerar varje dag men det blir inget. Sex varannan månad är ofta för oss.
    för oss var det så att när vi väl fick en stund över så ville vi hellre vila oss bara. sex känndes liksom så långt bort och omständigt....
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (svårt) skrev 2010-01-28 16:05:30 följande:
    Vad vi gör som inte hinner ha sex... Båda jobbar skift, bor trångt i en trea med fyra barn varav två är tvillingar på 1 år som delar sovrum med oss, ett av barnen är så stort så hon lägger sig senare eller är vaken sent och på mornarna så är tvillingarna vakna. Stora barnet har ett handikapp som gör att hon inte kan passa sina mindre syskon som rör sig mycket. Har inga barnvakter. Kan någon sno ihop det så vi kan ha sex så är jag tacksam.
    Jösses, förstår verkligen att orken tryter. Men se det såhär. Om ni lyckats skaffa barn i tre omgångar så hittar ni förmodligen tillbaka så småningom! Sex är ju verkligen inte allt här i livet!!!
  • Anonym (Lisa)

Vi har en unge som sover jätte bra, bor i stort hus ute på landet.....men vi hade inte tid eller ork för det. Jag tror att det är just småbarnsträsket oavsett.

Svar på tråden Fast i småbarns träsket