• KallaMigFelix

Fast i småbarns träsket

Sen min fru och jag fick vårat första barn för lite mer än ett år sedan har den äktenskapliga samvaron varit minimal. Vi har båda varit trötta både av att jobba och ta hand om den lille.
    Men tiden går och nu börjar det bli ett problem att vi inte riktigt kopplar längre, det mest påtagliga är att vi inte gör tid, skapar tid för varandra när det händer ligger man och kramas framför en film.
    Även sexlivet har blivit lidande vi var för mycket spontana och kunde knulla i hela huset, nu käns det som att det ända stället som man vill göra det på (i sovrummet) är okuperat av barnet.

• Svar på tråden Fast i småbarns träsket
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Lisa) skrev 2010-01-28 16:02:56 följande:
    för oss var det så att när vi väl fick en stund över så ville vi hellre vila oss bara. sex känndes liksom så långt bort och omständigt....
    Ja exakt så har vi det. När vi väl har 5 min för oss själva så är det så mycket annat som ska pratas om så sex finns inte på listan.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (svårt) skrev 2010-01-28 16:05:30 följande:
    Vad vi gör som inte hinner ha sex... Båda jobbar skift, bor trångt i en trea med fyra barn varav två är tvillingar på 1 år som delar sovrum med oss, ett av barnen är så stort så hon lägger sig senare eller är vaken sent och på mornarna så är tvillingarna vakna. Stora barnet har ett handikapp som gör att hon inte kan passa sina mindre syskon som rör sig mycket. Har inga barnvakter. Kan någon sno ihop det så vi kan ha sex så är jag tacksam.
    Jösses, förstår verkligen att orken tryter. Men se det såhär. Om ni lyckats skaffa barn i tre omgångar så hittar ni förmodligen tillbaka så småningom! Sex är ju verkligen inte allt här i livet!!!
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (svårt) skrev 2010-01-28 16:05:30 följande:
    Vad vi gör som inte hinner ha sex... Båda jobbar skift, bor trångt i en trea med fyra barn varav två är tvillingar på 1 år som delar sovrum med oss, ett av barnen är så stort så hon lägger sig senare eller är vaken sent och på mornarna så är tvillingarna vakna. Stora barnet har ett handikapp som gör att hon inte kan passa sina mindre syskon som rör sig mycket. Har inga barnvakter. Kan någon sno ihop det så vi kan ha sex så är jag tacksam.
    har ni aldrig funderat på att få något större att bo i?
  • Anonym (svårt)
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-01-28 16:12:14 följande:
    Jo, varje dag.
  • Anonym (Lisa)

Vi har en unge som sover jätte bra, bor i stort hus ute på landet.....men vi hade inte tid eller ork för det. Jag tror att det är just småbarnsträsket oavsett.

• redneck girl

alla barn sover någon gång.men om man inte kan/vill när man har chansen så är det ju så bara.det väljer ni ju själva.många har väl sex fast de har sovandes barn i sovrummet.vi har åtta barn och hinner ha sex.det går om man vill.

• Anonym (det kan funka...)

Om man har tid o ork för det eller inte beror mycket på hur man mår.

En bra förutsättning för att kunna ha ett bra samliv är att se till att barnen har rutiner så de sover på samma tider varje dag/natt tex.. o att de sover i egen säng o eget rum. Då har man i alla fall ramar inom vilka det kan fungera.

MEN - att ha fungerande ramar är inte nån garanti för att lusten ska finnas där. Det kan ta lång tid efter en förlossning innan man ens är sugen igen.
    Vi har börjat ha sex igen ca 2mån efter förlossningen varje gång. Men tillbaka "som innan" med 2-4ggr i veckan har vi inte varit förrän ca 1,5 år efter förlossningen.

Vi har tre barn mellan 2 o 5 år o väntar fjärde barnet nu... o just nu är samlivet på topp skulle jag säga. Så visst kan man ha ett bra samliv även om man är småbarnsförälder.

• Anonym (förslag)

Ett par som jag känner hade sex i duschen, därför deras tonåringar hade ngn naiv föreställning att inget kunde hända i badrummet. Så fort de var i sovrummet gjorde sig tonåringarna en massa ärenden dit. Föräldrarna brukade i vanliga fall inte lägga sig samtidigt.

Bada ihop när tvillingarna lagt sig, då får ni även tillfälle att prata med varandra.

• Anonym (En som vet)

Ni kommer att vara för trötta de första tre åren.... men sedan lossnar det ordentligt!!!

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (En som vet) skrev 2010-01-29 18:42:22 följande:
    Ni kommer att vara för trötta de första tre åren.... men sedan lossnar det ordentligt!!!
    trött blir man när barnen är stora och vill ha skjuts hit och dit mitt i nätterna.små barn,små bekymmer.stora barn,stora bekymmer;)
  • Anonym (hm)

om ert barn är 1år kanske det är dags att låta barnet börja sova i eget rum?
    vi tar tillfällen i akt då vår son sover i sin säng, dock i vårt rum.. man får ju vara tyst då men det går ändå! :)

dessutom är jag gravid igen och vår son är dryga 9mån..
    vi har ju inte sex varje vecka, men kanske varannan var tredje..
    mycket för att jag har sån sjuk foglossning, vi "mös" inatt och efteråt kunde jag knappt gå upp och gå på toaletten (vi hade vanligt sex ska påpekas!)
    så här kommer det nog bli stiltje de närmaste månaderna..

Men iaf, ts jag tror inte ni är ensamma om problemet.
    kom bara ihåg att lust föder lust... dvs att det kanske kommer att kännas motigt iaf för en av er? de första gången men när man hållt på några ggr så får man ju mersmak liksom!:)

Svar på tråden Fast i småbarns träsket