• Mallaco

Sanningen om tandtråd...

Min tandläkare "tjötar" om tandtråd , men är det verkligen så att "folk" gör detta?

Så kom igen nu alla glada, med eller utan friskt tandkött!
    Jag vill veta era kvällsrutiner i badrummet, med eller utan tandtråd

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sanningen om tandtråd...
  • dysleskikern

Ja, dagligen. Avskyr att gå till tandläkaren så jag gör vad jag kan hemma för att slippa. Dessutom blir det en vana som man inte vill bryta.

• Stårschan

Jag använder tandtråd varje kväll i ca två veckor efter ett tandläkarbesök. Sedan blir det alltmer sällan, och så blir det paniskt varje kväll igen efter att jag fått nästa kallelse.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Mallaco
    Stårschan skrev 2009-12-03 16:44:48 följande:
    Jag använder tandtråd varje kväll i ca två veckor efter ett tandläkarbesök. Sedan blir det alltmer sällan, och så blir det paniskt varje kväll igen efter att jag fått nästa kallelse.
    Hehe känner jag igen
  • Ruggugglan

Använder tandtråd ofta eftersom jag det inte känns rent i munnen annars! Sen efter det så blir det Listerine!

BF 24 januari.
  • Stårschan
    Mallaco skrev 2009-12-03 16:51:07 följande:
    Hehe känner jag igen
    Det var ju sanningen du ville åt, eller hur?
    Fragile Flower skrev 2009-12-03 16:52:47 följande:
    Använder tandtråd ofta eftersom jag det inte känns rent i munnen annars! Sen efter det så blir det Listerine!
    Funkar Listerine för dig? Jag använde det tillräckligt länge för att bli beroende av smärtkicken, innan min tandläkare sa åt mig att sluta eftersom mina tänder hade blivit kraftigt missfärgade på bara några månader... Och jag som tyckte att jag var så duktig.{#lang_emotions_undecided}
    Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • Mallaco
    Stårschan skrev 2009-12-03 16:56:02 följande:
    Det var ju sanningen du ville åt, eller hur?
    Absolut *asg*
  • Cremo

Använder tandtråd varje morgon och varje kväll, annars känns inte munnen ren. Sköljer med fluor nån gång i veckan.

Skulle aldrig få för mig att använda någon av de antibakteriella fluorsköljningssorterna, de sabbar på sikt ekobalansen i avlopp, sjöar och vattendrag samt gör troligen att resistenta bakterier ökar.

• Taggtroden

Använder plackers varje kväll.

• Stårschan
    Cremo skrev 2009-12-03 16:57:58 följande:
    Använder tandtråd varje morgon och varje kväll, annars känns inte munnen ren. Sköljer med fluor nån gång i veckan.Skulle aldrig få för mig att använda någon av de antibakteriella fluorsköljningssorterna, de sabbar på sikt ekobalansen i avlopp, sjöar och vattendrag samt gör troligen att resistenta bakterier ökar.
    Stor poäng där.
  • Ruggugglan
    Stårschan skrev 2009-12-03 16:56:02 följande:
    Funkar Listerine för dig? Jag använde det tillräckligt länge för att bli beroende av smärtkicken, innan min tandläkare sa åt mig att sluta eftersom mina tänder hade blivit kraftigt missfärgade på bara några månader... Och jag som tyckte att jag var så duktig.
    Jag använder det då och då. Men precis som du så är jag ute efter den där "smärtkicken". Känns som att det fräter bort skiten om inget annat! Haha.

Blev dina tänder missfärgade av Listerine?
    BF 24 januari.
Svar på tråden Sanningen om tandtråd...