Varför är man vegetarian?
Jag tycker det är lite underligt att du inte kan förstå att det finns personer som inte vill tillföra andra individer lidande och död. För det är ju just det köttätande handlar om. Vi människor föder upp, stänger inne och dödar djur för egen njutnings skull.
Idag finns det stor samlad kunskap om att det är bra för människan att äta en vegetariskt kost och kunskap om mat bör man ha oavsett om man är köttätare eller vegetarian. Vi är många som är vegetarianer idag, eller som äter mycket vegetarisk mat, och det har handeln också insett. Därför finns det en stor mängd med vegetarisk, lättlagad mat som tex qourn, om man nu inte vill äta så mycket bönor, linser osv. Det kräver alltså inte särskilt mycket tid att vara vegetarian idag.
Sedan kan jag absolut inte förstå hur du kan tro att du gör djuren en tjänst när du äter dem. Tror du på fullaste allvar att du gör en god gärning???
Jag anser att djur har rätt till sina egna liv..det ligger inte i deras intresse att bli utnyttjade och dödade av människor.
Jag är helt säker på att får, grisar, kor mfl inte skulle bli utrotade för att vi slutade äta kött eftersom att det finns människor som har ett intresse i att de lever vidare...alla tänker inte på egen ekonomisk vinning.