• Persican

Ärr efter kejsarsnitt??

Hej

Jag har idag fått besked att det enda som fungerar för min del är kejsarsnitt. De har inte lyckats vända bebisen rätt. Jag är så besviken. Jag ville verkligen gå igenom en vanlig förlossning och det kan låte tramsigt men jag vill inte ha det där ärret på magen. Ni som har gjort kejsarsnitt eller vet något om det hur pass stort blir ärret och kan man få bort det sedan hos något plastikkirurgi mottagning.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ärr efter kejsarsnitt??
  • Pallas

Ett planerat snitt görs så gott som alltid med bikinisnitt, dvs ett horisontellt snitt i höjd med blygdbenet. Mitt ärr (har gjort två snitt) sitter ca 2 cm nedanför hårkanten och är ca 15 cm långt. Det går säkert att få bort med plastikkirurgi, men i de flesta fall läker det så fint att det nästan inte syns. Jag har kasst läkkött och mitt är väl inte jättesnyggt, men eftersom det sitter i busken gör det inget alls.

• Antigone

Jag har snittats tre ggr och i mars blir det fjärde! Snitten syns överhuvudtaget inte om man inte stirarr ordentligt.
    Då är ärret efter plastikkirurgin större....gjorde en bukreduktion jan 2001 inom landstinget pga av överhäng då jag gick ner mkt i vikt...........
    Oroa dig inte!

• Andrés mamma

Det där ärret du får kommer knappt synas alls! Jag är snittad 2 gånger och det är absolut inget som stör. Det ligger så till att det dessutom döljs helt under trosan.
    Försök att låta bli att fundera över det - jag lovar - det syns bara om du kollar efter det!

• Missboss

De brukar väl försöka göra ett bikinisnitt. Att ärret inte syns när man har trosor på sig.

Skulle gissa på att det gör ingen skillnad om du går till en plastikkirurg sedan för ett ärr är ett ärr. Han kan inte minska det på något sätt.

Det kommer att gå jättebra, det är jag helt övertygad om. Lycka till!!!

• Jillsan7003

Mitt är är jättefint! Smalt och runt 15 cm långt. Det syns knappt såhär 18 månader efteråt. Du behöver inte oroa dig.

• Adeliha

Ingen av dom som varit i dom regionerna har nånsin lagt märke till det själv,utan jag har själv berättat att jag blivit snittad.

• Persican

TAcks å jätte mycket för era svar!! Jag förväntade mig att få påhopp som ungefär hallå det viktigaste är väl barnet och inte ärret. Ett plus är ju ändå att ärret inte syns!!! Mest besviken är jag nog för jag har varit så rädd för förlossningen gått på samtal och såg faktiskt fram emot att få klara av det. Det är mycket det också. JAg blev nyfiken till slut och kände en enorm kraft. Är nu i vecka 37. Hoppas på att jag i såfall får en vanlig förlossning till nästa barn. Än finns det förståss hopp. Han kan kanske vända sig!!
    Kram

• Masha

Hej.
    Jag gjorde akut K-snitt för 2,5 år sedan. Nu syns den knappt verkligen, den är sk bikinilinjen k-snitt. Men det klart, det var lite fullt första veckorna/ läs månader i det området. Dessutom så hade sutit några trådar i den som irriterade, stack ut, och jag gick till sjuksköterska som inte kunde se ngt, jag fick visa henne var trådet satt... Till slut fick jag klippa denne själv m sax.
    Sorry. Hoppas att det går bra för dig! Inga konstigheter, och fin planerad snitt, det är ju bra. Även och jag tycker som du, att jag vill helst föda normallt. Men tänk att det är bättre för ditt barn, så alla tveksamheter försvinner, eller hur? Hade!
    Kram!

• Lola Jämtland

I mitt galleri, under Starka bilder, finns 2 bilder på mitt snitt. Korten är tagna 2 dygn efter snittet...
    Numer, 5 år senare, är snittet bara som ett smalt streck på magen. Längst nere där hårbeklädnaden på du-vet-vad börjar...

Hur ofta visar du ärret? Jo, när du är helt naken. Annars om du har lågt skurna jeans tex så syns det inte.....

• wozzgirl

Jag har en bild på mitt ärr i galleriet.
    Jag har ett väldigt fint ärr o det stör mig inte det minsta.

Svar på tråden Ärr efter kejsarsnitt??