Inlägg från: Cliffan |Visa alla inlägg
  • Cliffan

mjölkstockning OFTA

Är det någon mer än jag som haft mjölkstockning mer än 1 gång?

har ett barn sen tidigare som jag ammade i 1 år. Hade inte mjölkstockning en enda gång. Nu har jag mitt andra barn som jag ammat (å ammar än)i 7 mån å nu har jag stockning för 5:e gången. Ringde min barnmorska som svarar: du är en ovanlig kvinna, jag har aldrig hört talas om att man kan ha det så ofta.. (hon är dessutom erfaren... tyckte det lät lite skumt... )så jag ringde vårdguiden å dom skickade mig vidare till amningshjälpen... som skickade mig vidare till amningshjälp på BB på sjukhus... som nu ska ta in mig för odling...

Vill bara höra om jag verkligen e så ovanlig.. låter inte klokt tycker jag.. lite mjölkstockning kan jag väl inte vara ensam om? :)

• Svar på tråden mjölkstockning OFTA
  • Cliffan

ja, jag kör ju med flingorna, men det verkade ju inte fungera till denna gången. har ju ändrat ställning, ingen åtsittande bh osv... tycker jag testat det mesta. Det värsta e ju att man känner sig så himla utslagen. Får alltid 39 graders feber under ett dygn, sen har jag ont 2 dygn, sen e det som bortblåst. Får det oxå alltid på samma bröst å på samma ställe, så det känns som att det är samma kanal som drabbas.. men va vet jag..

det jag kan tänka mig som utlöser det är att jag vet att jag inte har samma tid att amma lika länge som jag hade med mitt första barn för nu kräver ju liksom han uppmärksamhet när jag ammar lillan.

Svar på tråden mjölkstockning OFTA