• Anonym (Killens tjej)

Killen håller på att bli skallig och det är så avtändande :S

Det här är lite pinsamt och inte riktigt okej att säga. Min kille (vi har varit ihop ett tag) har börjat tappa hår. Vi är under 30 båda två så han verkar vara en sådan som förlorar håret tidigt. När vi blev ihop hade han dock allt sitt hår kvar.

Men nu är han nästan skallig fram på huvudet och det är så fult och avtändande. I början försökte jag intala mig om att detta inte skulle vara något problem.

Men jag har alltid tyckt att skalliga män varit oattraktiva och nu börjar min egen kille bli det.

Att man med åren blir skalligare (framförallt som man) kan jag kanske acceptera men inte att han förlorat håret nu innan han fyllt 30. Det känns inte heller okej att ha dom här känslorna. Men jag kan ju inte hjälpa att jag tycker det är så oattraktivt.

Nån mer som känner igen dom här känslorna kring mäns skallighet? Eller har någon positivt att säga.

• Svar på tråden Killen håller på att bli skallig och det är så avtändande :S
  • Majsan70

Känner man så har jag svårt att tro att det är den sanna o rätta kärleken. Sorry, men så tror jag.

Att hänga upp sig så på ett utseende känns inte sunt i min värld.

• Mamsis

Instämmer med föregående skrivare.

• Anonym (förstår)

Då är jag väll en av dom som faktiskt förstår dig. Man tänder på det man tänder på, och vissa saker finner man oattraktivt. Så fungerar alla om man inte förtränger det och kör på ändå.

• Milkina cerka

Kan bara instämma med inl. 1 o. 2.

• Mamsis

Nej, jag fungerar faktiskt inte så. Älskar jag någon så gör jag oavsett hur hans utseende förändras. Det är ju HONOM som person jag älskar, inte hans skal.
    Jag är rätt säker på att även jag kommer att bli rynkig som ett russin en vacker dag och att den man som då är min partner kommer att vara det...

Om hans personlighet ändrades, eller min, så vi 'växer ifrån' varandra är det en sak, men tappar han håret? Nä.

• Anonym

Fast det är väl skillnad på att älska någon och att tända på nåns utseende. Man behöver ju inte sluta älska någon bara för att man inte direkt tycker att tunnhåriga karlar är så snyggt.

• LottaRos

Min man hade tappat väldigt mycket år redan runt 25 och till slut tröttnade han på att det blev tunnare och tunnare och rakade av sig allt istället.
    Det klädde honom mycket bättre!
    Efter en liten tid för att vänja sig så tyckte jag sen att det var riktigt snyggt med rakat huvud, och gillar det fortfarande även på andra män.
    Se bara på Ami James - mmmmm!

• RiNan

Men va? Man kan ju fortfarande älska någon men samtidigt tycka att denne inte är så värst attraktiv. Det kan jag skriva under på. Vet att när min man inte vårdat sig på ett tag vad gäller att han låtit håret börja växa över öronen (han är korthårig), går i slitna kläder för att han inte köpt nya och för att jag tycker att en vuxen man kan handla åt sig själv och när han under semestern knappt känner igen en dusch så är han faktiskt väldigt oattraktiv för mig. Så är det men inte älskar jag honom mindre för det. Är dock mer frustrerad på honom för att han inte bryr sig om att hålla sig fräsch för mig. Oftast är han väldigt fin och hygienisk och när han låter sig själv falla... usch.

Så jag förstår dig ts så ta inte till dig de negativa inläggen om er kärlek.
    Men däremot till skillnad från min man så rår han ju inte för sitt problem. Hur känner han för det själv? Vantrivs han eller är det helt okej? Han kanske kan testa raka av allt som de flesta gör som får högt hårfäste? Vissa unga killar som jag känner som har gjort det har varit väldigt skeptiska (och deras tjejer) men alla har varit nöjda med resultatet. Han kan säkert raka av sig för din skull och vem vet, du kanske finner avrakat läckrare än uppklivet hårfäste? Och vantrivs han med det faktum att mer bara kommer försvinna kanske en transplantation är på plats. Fast då för hans skull och inte din. Annars så får du helt enkelt hitta något annat hos honom som du ser som attraktivt/sexigt och fokusera på det. Efter ett tag kanske du "vänjer" dig vid att din älskling är halvskallig.

• Anonym (Lisen)

Min sambo är också väldigt tunnhårig. han kör dock 2000-talets camover - helrakat huvud. Och DET är sexigt om något.
    Skriver jag som ända tills jag träffade mannen i mitt liv hade en galen hangup på långhåriga män. Visst är det så att det inte sitter i håret, men samtidigt undrar jag hur tänd jag hade varit på min sambo om han inte rakade huvudet, utan istället hade "vanlig" frisyr...

• Anonym

håller med nr 1.

visst om man e singel o inte dras till vissa saker men ens egen partner som man älskar? nää sånt bara försvinner. min kille har börjat få gubbmage o det har jag alltid tyckt vare så fuuult med andra men min sambo är så underbar så jag bryr mig inte.

Svar på tråden Killen håller på att bli skallig och det är så avtändande :S