• Anonym (Killens tjej)

Killen håller på att bli skallig och det är så avtändande :S

Det här är lite pinsamt och inte riktigt okej att säga. Min kille (vi har varit ihop ett tag) har börjat tappa hår. Vi är under 30 båda två så han verkar vara en sådan som förlorar håret tidigt. När vi blev ihop hade han dock allt sitt hår kvar.

Men nu är han nästan skallig fram på huvudet och det är så fult och avtändande. I början försökte jag intala mig om att detta inte skulle vara något problem.

Men jag har alltid tyckt att skalliga män varit oattraktiva och nu börjar min egen kille bli det.

Att man med åren blir skalligare (framförallt som man) kan jag kanske acceptera men inte att han förlorat håret nu innan han fyllt 30. Det känns inte heller okej att ha dom här känslorna. Men jag kan ju inte hjälpa att jag tycker det är så oattraktivt.

Nån mer som känner igen dom här känslorna kring mäns skallighet? Eller har någon positivt att säga.

• Svar på tråden Killen håller på att bli skallig och det är så avtändande :S
  • PrettyGirl

Anonym (Emma) skrev 2009-12-06 20:37:17 följande:

Tillåt dig att sörja, gråt och var ledsen. Se sedan till så han rakar sig på huvudet! DET är såååå himmla sexigt! Men, tillåt dig själv att sörja - och var inte rädd för att du gör det. Du är mänsklig.
    Hahahaha!
  • freshroses

Jag tycker det är sexigt med rakade skallar. Jag har dock svårt för fetma, och min partner har gått upp 30 kg pgav en idrottskada som gör att han inte kan sporta längre + dålig ämnesomsättnig. Ja, vad gör man...

• anzita

Det är svårt när man inser att vissa sidor hos ens älskade inte längre är så tändande. Bearbeta, acceptera det man inte kan ändra. Vill killen göra operation för att få mer hår är det hans sak. TS kan knappast påverka hans val.

• LillaZ

Har bara läst TS:

Min sambo är 24 och flintis på huvudet, men hårig som en apa på resten av kroppen. Överviktig har han också blivit sen vi träffades.

Killar med kroppsbehåring var ett big nono för mig innan jag träffade honom. Killar som var flintis var fula. Däremot skulle killarna inte vara vältränade (som han var då), utan ha lite hull. Han var raka motsatsen till mitt ideal. Men det jag hade svårast att vänja mig vid var att han inte hade något hår (eftersom han kör rakat som en annan pensionär). Men nu tycker jag bara det är charmigt när håret har växt ut någon millimeter och det är en liten kal yta kvar. Han har även lite skägg på hakan och jag tyckte det var så himla fult från början, men även det har jag vant mig vid. Det är liksom hans look.

Så TS, man kan vänja sig vid allt om man bara vill.

• Anonym

Förändringar kan vara lite för jobbiga ibland. Jag tror att jag skulle reagera ungefär som du om det hände med min kille. Det är jobbigt för er båda i början men förhoppningsvis vänjer ni er.

Försök prata om det så ni tillsammans kan ta er igenom det på bästa sätt med stöd av varandra.

• Anonym

min kille har så och han rakar sig,skitmånga som kollar på honom.

• Anonym

Jag tycker inte det är speciellt sexigt med skalligt men min man rakar av sig och det tycker jag är snyggt..

Alla blir vi ju äldre lixom inget man kan ändra på

Du kanske oxå blir skallig eller rynkig

• Anonym (men oj!)

Min kille har börjat tappa håret så att fästet gått tillbaka väldigt mycket vilket hände redan i början av 20-årsåldern!

Men jag tycker fan han är det sexigaste som går på denna jord!!!!!!!!!!

Är du själv "all that"?

För det är jag.

• SuzR

Anonym (men oj!) skrev 2009-12-07 13:26:10 följande:

Min kille har börjat tappa håret så att fästet gått tillbaka väldigt mycket vilket hände redan i början av 20-årsåldern!Men jag tycker fan han är det sexigaste som går på denna jord!!!!!!!!!!Är du själv "all that"?För det är jag.
    min kille med..han tappade håret i 20 års ålders och sen rakade av sig allt. först när jag träffade honom tyckte jag det såg konstigt ut men nu här han ju värdens finaste!! man 'ser' ju inte det skalliga längre.
  • Anonym

Gud så skönt att ha så små problem med sin partner! :D Vilken tur att han inte dött eller fått nån allvarlig sjukdom, hur mycket skulle man tända på honom då?
    Nej tack och lov för min halvskalliga, skäggiga man med gråa tinningar, gud vet hur snygg man är själv om tio år!

Svar på tråden Killen håller på att bli skallig och det är så avtändande :S