• Lilith74

Tips för att bli av med telefonförsäljare

(Obs: jag vet att tfn-försäljarna "bara gör sitt jobb" och jag har själv jobbat som det, så jag har viss sympati för dem)

MEN...
    Hos oss ringer det minst två om dagen och frågar efter "the person who pays the telephone bill" för att få oss att byta teleoperatör. Vi har redan en asbillig och vill inte byta. Ett "nej" hindrar dem inte från att fortsätta tjata, inte heller om man äger att man inte är intresserad, då kommer det: "So you are not interested in saving money?"
    Så nu har jag börjat med olika grejer för att bli av med dem... Här finns inget Nix-register heller.

* Man kan låtsas vara nanny/trädgårdsmästare/kokerska i hushållet och inte ha befogenhet att fatta beslut. Ju ålderdomligare yrke, desto roligare tycker jag. Nästa gång ska jag försöka med "amma" eller "barnjungfru".

* Konspiratoriskt kan man viska: "Vet du, vi betalar inte en spänn. Vi har anslutit oss till grannens telefonlinje så han betalar alla våra samtal"

* Prata på ett obegripligt språk

* Upprepa allt de säger

* Bara vara tyst, förutom att hosta skrällande

Fler tips?

• Svar på tråden Tips för att bli av med telefonförsäljare
  • listo

Det bästa tipset av alla är att gå in på www.nix.nu och registrera sig i NIX-registret.
    Då slipper man nästan alla sådana samtal, och så behöver man inte fundera på vad man ska ljuga ihop när någon försäljare ringer

• sweetpea

Jag hörde om nån som brukade säga att de bara skulle byta telefon, för att sedan lägga på. Kanske inte en långsiktig lösning, men funkar om man inte orkar just då. Annars kan man väl kanske bara säga att man inte är intresserad och lägga på?

• Uet

*asg*

Hit ringer dom bara hela tiden och ska tjata på mig saker jag redan har.
    Senast igår ringde ViaSat och skulle pracka på mig massa tv kanaler och det tog bra lång tid innan mannen ville fatta att jag redan har digital tv från via sat!!!

• Snowgirl

Tycker redan att du har perfekta förslag :D !

• Lilith74

listo: Som sagt, här finns inget Nix-register.

• Snowgirl

Så skulle den se ut (får se om jag lyckas nu då)
  • Lilith74

Snowgirl: men fler, jag måste variera mig innan dagens ringande börjar!

• Mia m Rasmus

Alla kan väl ansluta sig till nix??

• Dino78

Jag brukar säga att jag betalar 0:- som det är och billigare än så kan man inte komma. När dom frågar hur säger jag bara att jag aldrig ringer för jag hatar att prata i telefon Har man rätt tonfall då så får dom sig en känga att man hatar att prata med dom oxå

• SandraJ

bredbandsbolaget ringde hit och ville att vi skulle ringa via dom, han pratade läng och väl innan jag sa att visst! det låter ju jätte bra! Vi har netatonce här går det ändå? Nääääää det gick ju inte... Hmmmm...... hehe, stackars kille....

Svar på tråden Tips för att bli av med telefonförsäljare