• PennyD

Hjälp mig hitta mig själv!

Snälla FL:are hjälp mig med mitt livs stora dilemman. Vilken frisyr ska jag ha? Jag har provat allt, och kan liksom inte komma på vad som känns mest rätt.

Ni som inte känner mig kan ju utgå från vad jag utseendemässigt passar bäst i. Ni andra kan räkna in min personlighet i valet.

I mitt fotoalbum finns en del av alternativen repsenterade, övriga får ni använda er fantasi för att bedöma.

Om ni orkar så kommentera gärna varför ni tycker som ni gör, om det är en viss nyans av färgen ni föredrar, och om ni gillar mig bäst i lockigt eller rakt hår.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 08:24
    Just det, tycker ni att jag ska ha lugg?

...eller borde jag rent av ge upp allt vad kvinnlighet heter och bli en visuell man?

Ett mandomsprov finns tillgängligt i galleriet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 20:25
    Saken är den, att jag har blek hy, fräknar, bruna ögon, avlångt ansikte och litet huvud (handlar mössor på barnavdelningen).

Jag har alltså relativt varma färger men riskerar att se blek ut i en röd ton.

Jag vill skapa volym på hjässan vilket innebär att håret inte kan vara för långt.

Vill att ansiktet ska breddas till exempel med hjälp av en bred lugg och kort page men riskerar då att se tantig ut.

Har lockigt hår vilket kanske passar bäst till en längre frisyr.

I en väldigt mörk färg ser jag blek ut.

I en ljus kall hårfärg försvinner resten av mina färger.

Moment 22?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig hitta mig själv!
  • barn09

jättekort rött passar dig för du har blek hy och ditt ansikte kommer fram fint i en kort frisyr

• siamusen

Kort rött eller kort brunt. Av samma skäl som här ovan.

• Twilight

Men herregud människa, du var då ombytlig av dig

Då tänker jag säga precis tvärtemot de andra. Jag tycker du ska ha lite längre hår och en mildare färg. Hoppas det är okej att jag lägger in mina favoriter här i tråden?

Jag

Jag och Frida

Jag och Frida
    Den här också, fast den var röd

Tycker absolut inte du ska ha jättekort hår, det får dig att se lite hård ut och med för mörk färg blir du jätteblek.

Eftersom du är naturligt lockig (Iaf har jag fått för mig det) så är det finast med lite längd tycker jag, ser ungdomligare ut

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Twilight

Äh, glöm det där med mildare färg, det var ju bara mittenkortet av mina favoriter som hade en mild färg
    Men jag tycker inte kombinationen kort hår och mörk färg passar dig

• PennyD
    Twilight skrev 2009-12-06 02:00:47 följande:
    Men herregud människa, du var då ombytlig av dig Då tänker jag säga precis tvärtemot de andra. Jag tycker du ska ha lite längre hår och en mildare färg. Hoppas det är okej att jag lägger in mina favoriter här i tråden? Den här också, fast den var röd Tycker absolut inte du ska ha jättekort hår, det får dig att se lite hård ut och med för mörk färg blir du jätteblek. Eftersom du är naturligt lockig (Iaf har jag fått för mig det) så är det finast med lite längd tycker jag, ser ungdomligare ut
    Tack för ditt generösa svar!

Det är bara kul att du länkade till dina favoriter, hur gör man det?

Dina preferenser glädjer mig eftersom de går bra ihop med vad jag själv känner, i alla fall just nu. Kanske ett vinnande koncept, lite längre, lockigt och rött.
  • Twilight
    PennyD skrev 2009-12-06 02:59:54 följande:
    Tack för ditt generösa svar! Det är bara kul att du länkade till dina favoriter, hur gör man det? Dina preferenser glädjer mig eftersom de går bra ihop med vad jag själv känner, i alla fall just nu. Kanske ett vinnande koncept, lite längre, lockigt och rött.
    Bara kul!

Man måste ha plus för att lägga in bilder i trådar, har du det så gör du såhär.

I Explorer: Högerklicka på bilden och kopiera, klistra sen in i tråden.
    I Mozilla: Håll in v musknapp och dra musen över bilden, den blir då blå. Ta ctrl+c och klistra in i tråden med ctrl+v

Det tycker jag låter skitsnyggt. Inte för mesig röd bara, så den ser ut som orange
  • PennyD
    Twilight skrev 2009-12-06 03:11:25 följande:
    Bara kul! Man måste ha plus för att lägga in bilder i trådar, har du det så gör du såhär. I Explorer: Högerklicka på bilden och kopiera, klistra sen in i tråden. I Mozilla: Håll in v musknapp och dra musen över bilden, den blir då blå. Ta ctrl+c och klistra in i tråden med ctrl+v Det tycker jag låter skitsnyggt. Inte för mesig röd bara, så den ser ut som orange
    Aha, jag har ju aldrig haft plus. Men som jag förstår det kommer alla att få plus-förmåner från och med januari. Tack för info, nu vet jag hur jag kan göra i framtiden.

Fast just orange-röd tycker jag är hemskt fint. Lyckas tyvärr inte få det, eftersom jag själv egentligen är ganska mörk, så jag får typ blodröd, vilket också är skitsnyggt. Men du ska se mig den dagen jag lyckas, åh vad du kommer smälta! ;)
  • Twilight
    PennyD skrev 2009-12-06 03:16:10 följande:
    Aha, jag har ju aldrig haft plus. Men som jag förstår det kommer alla att få plus-förmåner från och med januari. Tack för info, nu vet jag hur jag kan göra i framtiden. Fast just orange-röd tycker jag är hemskt fint. Lyckas tyvärr inte få det, eftersom jag själv egentligen är ganska mörk, så jag får typ blodröd, vilket också är skitsnyggt. Men du ska se mig den dagen jag lyckas, åh vad du kommer smälta! ;)

Där ser man Men om du bleker håret innan då, funkar inte det?
    Blodrött är asläckert tycker jag!!

Hihi, ser fram emot den dagen
  • babykaboom

Oj så många frisyrer! Och du passar ju i stort sett i allt!

Tycker du är fin i blont, mörkt och rött. Men det berors ju på vilken typ du är... Personligen tycker jag du är coolast i det röda. Men du är jättesöt i det blonda. Eftersom jag själv är mörkhårig brukar jag tycka det är snyggast, men du försvninner lite i mörkt hår...

En sak är säker - jag tycker du ska ha lugg! Helt klart! Jättefin inramning till dina fina ögon.

Det jag gillade minst var den mesblonda vågiga pagen. Det såg mesigast ut.

Så mitt svar är rött eller riktigt blont med lugg. Längden kan du variera! Lycka till!!!!!!

Svar på tråden Hjälp mig hitta mig själv!