• PennyD

Hjälp mig hitta mig själv!

Snälla FL:are hjälp mig med mitt livs stora dilemman. Vilken frisyr ska jag ha? Jag har provat allt, och kan liksom inte komma på vad som känns mest rätt.

Ni som inte känner mig kan ju utgå från vad jag utseendemässigt passar bäst i. Ni andra kan räkna in min personlighet i valet.

I mitt fotoalbum finns en del av alternativen repsenterade, övriga får ni använda er fantasi för att bedöma.

Om ni orkar så kommentera gärna varför ni tycker som ni gör, om det är en viss nyans av färgen ni föredrar, och om ni gillar mig bäst i lockigt eller rakt hår.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 08:24
    Just det, tycker ni att jag ska ha lugg?

...eller borde jag rent av ge upp allt vad kvinnlighet heter och bli en visuell man?

Ett mandomsprov finns tillgängligt i galleriet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 20:25
    Saken är den, att jag har blek hy, fräknar, bruna ögon, avlångt ansikte och litet huvud (handlar mössor på barnavdelningen).

Jag har alltså relativt varma färger men riskerar att se blek ut i en röd ton.

Jag vill skapa volym på hjässan vilket innebär att håret inte kan vara för långt.

Vill att ansiktet ska breddas till exempel med hjälp av en bred lugg och kort page men riskerar då att se tantig ut.

Har lockigt hår vilket kanske passar bäst till en längre frisyr.

I en väldigt mörk färg ser jag blek ut.

I en ljus kall hårfärg försvinner resten av mina färger.

Moment 22?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig hitta mig själv!
  • Darla

Du var såååå fin på bilden med din sambo (?) i röd t-shirt. Rätt långt, lockigt och fin färg. Frisyren framhävde verkligen dina ögon och ansiktsdrag. Kör på den!

• PennyD

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-07 20:11:41 följande:

Nope. Kort, lockigt hår på avlånga ansikten skapar ofta ett tantigt utseende, och det vore inte så fint på dig tror jag. ;) Ingvar Karlsson hade ju kort hår! ;) Långt hår som syns ger ansiktet bredd och inramning, så det motverkar faktiskt den avlånga känslan. :)
    Kul att jag har en expert till min hjälp. Hur vet du så mycket om sånt här? Du är möjligtvis inte stylist, frisör eller bög?
  • PennyD
    Darla skrev 2009-12-07 20:13:15 följande:
    Du var såååå fin på bilden med din sambo (?) i röd t-shirt. Rätt långt, lockigt och fin färg. Frisyren framhävde verkligen dina ögon och ansiktsdrag. Kör på den!
    Tack, vad jätte kul att höra. Jag trivdes själv bra i den färgen och i frisyren. Funderar dock på om jag borde behålla luggen, det blir ju lättare att skapa små förändringar då, vilket jag är lite beroende av att kunna göra.
  • Dorian Ertymexx
    PennyD skrev 2009-12-07 20:14:25 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-07 20:11:41 följande:
    Kul att jag har en expert till min hjälp. Hur vet du så mycket om sånt här? Du är möjligtvis inte stylist, frisör eller bög?
    *Skrattar* Ingetdera, bara väldigt estetisk av mig. :)
  • Darla
    PennyD skrev 2009-12-07 20:16:08 följande:
    Tack, vad jätte kul att höra. Jag trivdes själv bra i den färgen och i frisyren. Funderar dock på om jag borde behålla luggen, det blir ju lättare att skapa små förändringar då, vilket jag är lite beroende av att kunna göra.
    Det blir nog fint med lugg med, sen växer ju hår så fort så om du lessnar har du ju sparat ut den på 3 månader och kan variera så med. Alltid roligt att kunna fixa lite olika frisyrer...
  • PennyD

Ingen som "röstar" för att jag ska bli man?

• Dorian Ertymexx
    PennyD skrev 2009-12-07 23:45:19 följande:
    Ingen som "röstar" för att jag ska bli man?
    Din man blir kanske inte så glad om du byter kön... eller..? :P
  • PennyD

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-07 23:50:10 följande:

Din man blir kanske inte så glad om du byter kön... eller..? :P
    Vem vet?
  • Dorian Ertymexx
    PennyD skrev 2009-12-07 23:55:53 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-07 23:50:10 följande:
    Vem vet?
    Kan vara smart att fråga först... Det kan bli en överraskning han inte hämtar sig ifrån annars... någonsin... ;)
  • enola
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-07 19:57:24 följande:
    Långt rött. Det verkar passa dig bäst, det kontrasterar din ljusa hy och ramar in ditt avlånga ansikte. Definitivt inte kort, skulle jag säga, det ger dig ett mer tantigt utseende än du förtjänar. Möjligen kort om det är en rak page då.
    Ha, nu måste jag lägga mig i igen. Till ett avlångt ansikte passar kort hår bättre än långt, eftersom långt hår förstärker det avlånga intrycket. Möjligen om håret är stort och lockigt.
    Helt kort är inte heller bra, det ger dig, som någon tidigare sagt, ett hårt utseende.
    Inte heller rak page funkar, enligt mig (Japp, tokdissar dina åsikter, Dorian {#lang_emotions_wink}) av samma anledning. Du behöver en mjuk frisyr som ramar in ansiktet, gärna med lugg och lite flikar i kindbenshöjd.

Men jag måste säga att jag är avundsjuk på hur bra du passar i flera typer av frisyrer! Har ungefär samma huvudform som du, och litet huvud och jag skulle inte se klok ut i många av de frisyrer du kommer undan med. Men det är bara för att du är mycket sötare {#lang_emotions_frown}
Svar på tråden Hjälp mig hitta mig själv!