Inlägg från: vanilla deej |Visa alla inlägg
  • vanilla deej

Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(

Vi har handlat mest i vitt, beige, svart, rött, ljust grått, grönt och så har vi en topp som är både turkos och rosa.

Jag kan förstå er som tycker att det inte finns några samband mellan färg på kläderna och könet på barnet. Men, jag vill inte behöva svara på frågan "är det en pojke eller flicka" 700 gånger om dagen och vill därför undvika bla rosa på en pojk. Däremot har jag inte uteslutit rosa för all framtid på en pojke.

Respektera att vi alla är olika och att vissa av oss fortfarande anser att ett kön är ett kön. Vi är fortfarande några som tycker att man ska ha två avdelningar i butikerna, en för pojkar och en för flickor. Därmed inte sagt att jag dömer någon, utan ni gör som ni vill och jag som jag vill.

• vanilla deej
    EmmaOh skrev 2009-12-07 09:56:48 följande:
    vanilla deej skrev 2009-12-07 09:20:16 följande:
    Men vore det inte bättre om alla babykläder hängde ihop och sen fick föräldrarna själva välja vad som är flick- eller pojk-kläder. Varför ska affären/tillverkarna bestämma det?Skulle kunderna bli osäkra och rädda då? kommer de hem och tänker "ånej tänk om jag köper en killtröja till min tös utan att veta om det!?!"
    Jag handlar feminina kläder till mig själv, så jag har inget problem med att det ser likadant ut för små barn. Det är inte kläderna som ger barnet sin identitet. De kommer växa upp och skapa sig identiteten iaf. Att jag vill att min flicka ska se ut som en prinsessa är mitt "problem" sen om du inte har något emot att din pojke ser likadan ut - fine by me...

Men, det här är lite off-topic...
Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(