• Balooba

Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(

Hjehej!
    Går in i v.27 påtis och vill verkligen kunna börja köpa de första prylarna o kläderna! :)
    MEN, då jag inte vet könet är detta otroligt svårt då de inte har så mycket annat än vitt, som passar både flicka o pojke.
    Så då undrar jag.. Vilka färger passar egentligen till både flicka o pojke?? Blått är ju inte så tjejigt, å rosa inte så pojkigt (vilket det alltid finns mest av!)
    Men alla andra färger, vad har ni köpt för färger då ni inte vetat könet?
    Skriv o berätta o ge mig lite tips! Behöver det verkligen! =)

• Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(
  • Fia86

Jag är i v. 31 och vet inte heller könet på min bebis.. Jag har handlat mycket beige kläder.. Det tycker jag funkar på både flicka och pojke..

• Ellie84

brun svart orange blå grön vit svart grå röd

• LilaRos

Alla färger utan babyrosa oh babyblå..
    Jag tycker att det hänger mer på motiven.
    Grå är ju en färg som passar båda könen. Men en dress vi har som är i "NHL stil" passar inte riktigt på en flicka, tycker jag..

• Odile

jag vet inte heller om vi får en flicka eller pojke. Jag har handlat kläder i gult, vitt o grönt, finns även lite i rött också. Blått funkar ju också.

• Hottentotten

Jag köpte prylar och kläder i grått, orange, grönt, gult, brunt, rött, blått, lila mfl färger.
    Tycker nog mer att det kan vara en nyans eller modellen på grejerna som avgör om det är tjejigt, killigt eller unisex.
    Tycker också att vi är ganska fixerade vid tjejigt och killigt i allmänhet. Varför kan man inte köpa det man tycker är snyggt, helt enkelt.
    Inte för att jag skulle köpa en rosa kjol med "bling bling tryck" på till min son om än jag hade tyckt att den var snygg men byxor och tröjor å sånt köper jag det jag tycker är fint.

• Nyfiken gul

Mönster funkar på båda könen och då behöver man inte hänga upp sig så särskilt mycket på själva färgen..

Jag har inte vetat könet på något av mina tre barn så jag har köpt mycket mönstrat i diverse varianter, gulrandigt, blåprickigt, vit botten med röda hundar på, skotskrutigt osv osv...

men annars är neutrala färger: gult, grönt, lila, turkosblått, klarrött, vitt, beige, brun, svart, grått.

Victor hade en dress på sig hem från bb med vit botten och med familjen barbapappa på i deras diverse färger.

Vinteroverallen hade jag redan köpt när han föddes (juni månad) och då hade jag köpt en multifärgad fleeceoverall i rött, grönt och blått och en tjock overall i beige-randigt.

Föressten - jag har tre pojkar och jag äger inte ett enda plagg i blått....

• snö 81

Grönt, brunt, rött, marinblått... alla såna färger passar ju oavsett kön. Men sen finns det ju vissa fäger som inte passar på grund av ex. hårfärg.

Vi förmodar att vår bebis kommer vara rödhårig och då får man ju tänka på färger med hänsyn till hår mer än kön =)

• sarsparis

Vi köpte allt utom rosa och lila, men det är nog mest för att jag inte gillar de färgerna.

Turkost, brunt, rött och grönt är favvofärgerna.

• Skogen

Är i vecka 38 och vet inte vilket kön det är, sen är jag väldigt emot pojk och flickfärger. men grönt,lila,svart,rött...ja de mesta färger passar väl?
    Även blått på en flicka....rosa därimot lär jag inte ha ett enda klädesplagg av ^^

Svar på tråden Vilka färger passar både flicka o pojke? Handla kläder - vet ej könet! :(