• ääni

Bästa schampot?

Det absolut bästa är Redken. Vilken serie beror lite på vad du har för hår. Jag har återfettande hårbotten men torra längder. Jag föredrar All Soft-serien. Schampot är suveränt. Inpackningen och balsamet är också bra och jag använder dessa framförallt på längderna.

• ääni
    vinterlärka skrev 2009-12-06 23:34:50 följande:
    Tack, vad snälla ni är! ääni Trodde inte All soft fungerade på fett hår, men det tvättar verkligen rent alltså? Saftflickan Jag var helt såld på Lush innan, speciellt deras schampokakor, men så slutade de fungera på mig. Jag har extremt besvärligt hår
    Oj, förlåt, jag missade att du skulle ha för fett hår! Jag vet inte, jag har knäppt hår, typ fet hårbåtten men torra längder och för mig är All Soft suveränt men någon annan av Redkens serier kanske passar dig bättre?

Har du mycket fett och oljigt hår så kanske detta passar: www.bangerhead.se/sv/artiklar/schampo/schampo-fett-har/redken-scalp-oil-detox-shampoo.html

Men kolla alla serierna och vilken beskrivning som passar bäst på ditt hår: www.bangerhead.se/sv/varumarken/redken.html

Eller fråga din frisör

Redken är dyrt men det är ju mest Schampo och inpackning som går åt. Balsam behövs inte så mycket... är min åsikt

Sen vill jag bara säga att Matrix är skit. När jag testade det fick jag precis samma effekt som du beskriver så det mesta är nog bra i jämförelse.
  • ääni

Eller du kanske inte är intresserad av Redken? Är det Noo Poo du inte vill ha eller varken Redken eller Noo Poo?

• ääni
    timalillah skrev 2009-12-06 23:53:12 följande:
    Asså jag har aldrig fattat det där med olika shampon, tycker att allt jag testat tvättar rent. Men snackar vi om balsam och inpackning då märker jag en enorm skillnad.
    Inpackningen är det som gör susen
  • ääni
    timalillah skrev 2009-12-07 00:00:28 följande:
    Men visst är det schampo som schampo liksom .
    Nja, det tycker jag inte men... inpackningarna är det ännu större skillnad mellan och de är nästan viktigast att ha bra.
  • ääni

vinterlärka: Om du tycker att vissa av Matrix är ok så kan du ju använda upp det först i alla fall. Tråkigt att slänga ju. Jag har inget perfekt balsam men massor som är hyfsat och tänker använda upp det innan jag köper nytt.

Just nu använder jag inte Redken. Men jag har för mig att det löddrade, dock inte lika mycket som billigt schampo. Det beror nog på hur rent ens hår är också. All Soft är ju i första hand för torrt hår och sånt schampo löddrar kanske mindre?

• ääni

mm m skrev 2009-12-12 13:13:27 följande:

redken är inte så bra som alla säger (eller inte för mig iaf då) lite bättre men ingen större skillnad mot vanliga. det bästa jag hittat är kerastase, men det verkar inte heller funka på alla. var köper och hur gör man med torrschampo?
    Jag tyckte redken var bra men det beror säkert på vad man har för hår, vad man vill åstadkomma för effekt osv.

Min frisör säger att inpackningen är viktigast så jag har investerat i Redken All Soft treatment. Däremot använder jag inte alltid det schampot, jag är student och det blir rätt så dyrt att alltid ha det, även om jag skulle vilja...

Men det finns säkert andra bra produkter också!
  • ääni
    vinterlärka skrev 2009-12-07 10:58:52 följande:
    FTvättade om håret med pojkvännens schampo och balsam. Heavenly från Tigi. Kan ha blivit lite bättre, vet inte.
    Tigi har jag hört mycket gott om men aldrig testat! Finns så många märken!
  • ääni
    vinterlärka skrev 2009-12-13 15:25:51 följande:
    Ja, Tigis fungerar okej, men vill ha ett schampo som är superbra! Balsamet är ju viktigt också. Mitt hår blir supertorrt om jag har både schampo och balsam med proteiner. Skulle så gärna vilja testa Redken någon gång och eftersom det finns billigt så ska jag nog göra det. Får se vilket jag väljer bara Nu måste jag dock ge mina produkter jag har hemma lite fler chanser.
    Jag har en massa balsam att använda upp men det är helt ok

Nu ska jag titta på lookfantastic.com som du tipsade om.
  • ääni
    Achillea skrev 2009-12-14 18:56:46 följande:
    Har inge råd på bra schampo tyvärr, gör mitt eget tvålschampo på ekologiska oljor ect då jag är allergisk mot alla tillsattser i schampoo.
    Blir det bra då?
  • ääni

High Heel Bitch skrev 2009-12-15 19:35:27 följande:

Tresemme klart BÄST
    Var köper man det?
  • ääni
    vinterlärka skrev 2010-01-03 17:31:06 följande:
    Måste bara skriva om hur det blev för mig. Testade Redken-schampot. För det första löddrade det ingenting och för det andra blev det sådär "klistrigt" igen, som sockervadd. Har även upptäckt att mitt hår suger åt sig fukt som en svamp, helt sjukt är det! När jag tvättar håret behöver jag inte ens vrida ur vattnet innan jag går upp ur duschen. Fick panik på håret och gick därför till en frisör och bad om råd. Hon tipsade då om Loreal intense repair schampo och Loreal absolute repair inpackning som jag skulle ha i varje gång istället för balsam. Testade det idag (hade i inpackning i några timmar) och äntligen blev det skillnad på håret. Det är naturligtvis inte perfekt, (kan det ju inte bli med en gång) men mycket, mycket bättre! Allt handlar om att mitt hår är så otroligt slitet efter permanent, blekning och färgning. Så nu är det slut med plattång och volumaster på ett tag.
     Vad tråkigt att Redkenschampot inte passade dig men kul att det andra funkar bra! Härligt!
Svar på tråden Bästa schampot?