• vinterlärka

Bästa schampot?

Kan ni tipsa mig om det bästa schampot för färgat och fett hår?
    Matrix colorsmart schampo och balsam fungerade en gång. Sedan har det inte tvättat håren rent överhuvudtaget. Det ligger kvar som en fet hinna över håret när jag fönat det och naturligtvis är jag noga med sköljningen.
    Så tipsa gärna. Rengörande och färgbevarande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 17:47
    Har funderat på Redken och Noo poo är tyvärr inget för mig.

• Svar på tråden Bästa schampot?
  • nirakanna2

Har inte provat det sedan jag färgade håret, men Matrix volymschampo i turkos flaska tycker jag gör håret superrent.

• Joico

Jag använder Kerastase Bain Miroir.. förut fick jag tvätta håret varje dag, men nu räcker varannan. Var tredje i värsta fall

• vinterlärka

Tack för era svar!
    Kerastase gör inte heller mitt hår rent, vilket är jättekonstigt då de allra flesta verkar tycka att den är super.

• ääni

Det absolut bästa är Redken. Vilken serie beror lite på vad du har för hår. Jag har återfettande hårbotten men torra längder. Jag föredrar All Soft-serien. Schampot är suveränt. Inpackningen och balsamet är också bra och jag använder dessa framförallt på längderna.

• vinterlärka

Tack, vad snälla ni är!

ääni
    Trodde inte All soft fungerade på fett hår, men det tvättar verkligen rent alltså?

Saftflickan
    Jag var helt såld på Lush innan, speciellt deras schampokakor, men så slutade de fungera på mig. Jag har extremt besvärligt hår

• ääni
    vinterlärka skrev 2009-12-06 23:34:50 följande:
    Tack, vad snälla ni är! ääni Trodde inte All soft fungerade på fett hår, men det tvättar verkligen rent alltså? Saftflickan Jag var helt såld på Lush innan, speciellt deras schampokakor, men så slutade de fungera på mig. Jag har extremt besvärligt hår
    Oj, förlåt, jag missade att du skulle ha för fett hår! Jag vet inte, jag har knäppt hår, typ fet hårbåtten men torra längder och för mig är All Soft suveränt men någon annan av Redkens serier kanske passar dig bättre?

Har du mycket fett och oljigt hår så kanske detta passar: www.bangerhead.se/sv/artiklar/schampo/schampo-fett-har/redken-scalp-oil-detox-shampoo.html

Men kolla alla serierna och vilken beskrivning som passar bäst på ditt hår: www.bangerhead.se/sv/varumarken/redken.html

Eller fråga din frisör

Redken är dyrt men det är ju mest Schampo och inpackning som går åt. Balsam behövs inte så mycket... är min åsikt

Sen vill jag bara säga att Matrix är skit. När jag testade det fick jag precis samma effekt som du beskriver så det mesta är nog bra i jämförelse.
  • ääni

Eller du kanske inte är intresserad av Redken? Är det Noo Poo du inte vill ha eller varken Redken eller Noo Poo?

• timalillah

Asså jag har aldrig fattat det där med olika shampon, tycker att allt jag testat tvättar rent. Men snackar vi om balsam och inpackning då märker jag en enorm skillnad.

Svar på tråden Bästa schampot?