ääni skrev 2009-12-06 23:46:55 följande:
Oj, förlåt, jag missade att du skulle ha för fett hår! Jag vet inte, jag har knäppt hår, typ fet hårbåtten men torra längder och för mig är All Soft suveränt men någon annan av Redkens serier kanske passar dig bättre? Har du mycket fett och oljigt hår så kanske detta passar:
www.bangerhead.se/sv/artiklar/schampo/schampo...Men kolla alla serierna och vilken beskrivning som passar bäst på ditt hår:
www.bangerhead.se/sv/varumarken/redken.htmlEller fråga din frisör Redken är dyrt men det är ju mest Schampo och inpackning som går åt. Balsam behövs inte så mycket... är min åsikt Sen vill jag bara säga att Matrix är skit. När jag testade det fick jag precis samma effekt som du beskriver så det mesta är nog bra i jämförelse.
Fast då är ditt hår precis som mitt! Fet i hårbotten och torrt i längderna. Förutom nu då schampot gjorde det konstigt så det blev fett överallt. Fast samtidigt torrt i och för sig. fettet satt bara på ytan.
Jag har kollat de olika beskrivningarna, (tack för länkarna iaf) men tycker ändå det är svårt att veta vad som skulle passa mitt hår.
Grejen är att Redken inte är så dyrt utomlands, i alla fall inte i England. På
lookfantastic.com kan man få ett schampo för typ 120 kronor. Galet vilken skillnad!
Jag har aldrig beställt därifrån, men googlade lite på det och det verkar vara populärt att handla därifrån här i Sverige..
Det stämmer att jag har funderat på Redken. Inte lätt att förstå min konstiga formulering, förlåt!
Vet du om alla Redkens schampon är färgbevarande? Tycker du att All Soft löddrar mycket?
Jag lyckas inte få mina schampon att löddra. En del säger att ett schampo är bättre när det inte löddrar, men det stämmer inte på mig då mitt hår aldrig någonsin blivit rent utan löddret.
Även om Redken är billigt utomlands så är det tråkigt att köpa fel. Man borde kunna köpa provförpackningar någonstans. Känns fult att be frisören då jag inte ska köpa det där.
Jag som har en massa Matrix-schampon. Något tyckte jag var okej, men inte superbra. Nu vill ajg inte använda något av dem då jag inte vill förlora färgen.
Tvättade om håret med pojkvännens schampo och balsam. Heavenly från Tigi. Kan ha blivit lite bättre, vet inte.