Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

Undersköterska NTI Distans

kalmar brud skrev 2010-02-17 14:00:17 följande:
    Det krävs minst 75 % rätt svar för att få godkänt på Delprov. Om man räknar frågor hur många fel får man då ha för att få IG
    ja det är 75 procent av hur många frågor som finns
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:18:58 följande:
    Ja men det spelar väl ingen roll... Jag frågade inte vad det är för frågor jag frågade hur det går till om det är kryssfrågor eller om man ska skriva som ett word dokument... Men är det någon som har gjort dom proven så vet ju dom hur det går till... Det är ju inget som avslöjar vad det är för frågor när man säger om det är kryss eller word dokument... --------
    Jo faktiskt tycker jag att det spelar roll.ring din lärare och fråga.annars är jag säker på att det står i din plan exakt vad det innebär.
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-19 13:27:49 följande:
    Hur länge brukar det ta innan man ser sitt resultat på elevsidan?
    Olika beroende på lärare,tyvärr är många slöa.
  • WhiteAngels
    I morrn väntar första delprovet för mig i social omsorg,kan inte vara sp svårt ,men får kanske repetera kapitlena en ¨gång..
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-23 13:22:56 följande:
    När ni ska öva till det stora provet det som sträcker sig över hela kursen... Hur gör ni då????Läser ni hela boken och skriver anteckningar igen. Eller läser ni bara och tar nytta av era anteckningar som ni redan har?
    Läser faktiskt aldrig,går bäst så .
  • WhiteAngels
    Nyss gjort prov i social omsorg.gick som en dans,känns super.Nästan lite för enkla frågor....så nu samlar jag krafter till nästa veckas arbete på inlämningsuppgift nummer 2...
    Dock en aning lat lärare ,2 veckor sedan jag skickade in inlämningsuppgift nummer 1 ....
  • WhiteAngels
    JolinesMamma skrev 2010-02-24 08:52:39 följande:
    Frågan om bästa behandlingen för torr hud (alla alternativ kändes rätt...) och frågan vilket som är det främsta skyddet mot karies och tandlossning. Även där kändes alla alternativ vettiga. Men resultatet känns OK.
    Den där tandfrågan vet jag att jag hade problem med oxå,för jag tänkte på ett sätt och dom på ett annat.
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 16:44:33 följande:
    när jag läste en interntkurs för usk så gjorde jag en heldag (mellan ca10-15, tror jag) HLR kurs via Röda Korset. Gick igenom allt från olyckstillfälle till vad man skulle göra.
    Okej jag har bara lyckats bpka gratis med defribillering,men just nu har jag ingen lust att sitta sammanlagt 6,5 timme för att få ett intyg som kan göras på max 2 timmar.dessutom till sent på kvällen...
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 17:00:09 följande:
    jag gjorde utan deff, bara vanlig HLR. Har däremot gjort S-HLR (med deff) samt B-HLR (barn HLR) nu inder ssk studierna är det inte bara vanlig HLR du ska göra?
    Jo ..men dom på Röda korset säger att den med def är den enda man kan göra gratis här nere som privat person.så jag får väl stå ut..ska gå 18.30 till 21.45 två måndagar i rad..men har mejlat en tjej jag vet som är ambulans ssk som oxå utbildar inom HLR,så får jag se vad hon skriver tillbaka
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 17:10:07 följande:
    Ok. Är nog lite olika, jag gjorde den vanliga HLR via röda korset utan kostnad med det var under 2004, så det var ett tag sedan. Men tänk på att när du väl är klar och ev börjar jobba på sjukhus så får du genom gång av deffen (den är superenkel att lära sig ). Tror nästa du har nera nytta av att göra vanliga HLR, eftersom du kan använda den även som privatperson. Har inte skolan någon kontakt på Röda Korset eller liknande som gör HLR-kurser?
    Ja själva deffen fick jag höra av en kompis att den var lika enkel att använda som en telefon för den säger till en precis hur  manska göra.Och det är ju sjukhus som är mitt mål som arbetsplats.
    Jag får själv fixa allt eftersom jag studerar på distans och Röda Korset var dom som dom gav som råd.
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 17:18:59 följande:
    oki... jo deffen är superlätt guidar precis hur man ska göra. Mina 11-åringar skulle lätt kunna använda den
    Bara så jäkla nervös dock...
  • WhiteAngels
    Sent i går plöjde jag mig igenom 60 sidor i boken och antecknade..så i dag kan jag ta det lite lugnt.I kväll är det date med mini-Anne..nervöst!
  • WhiteAngels
    6 timmar senare har jag just skickat iväg inlämningsuppgift 2 i social omsorg,och det känns så jäkla najs att ha fixat det på en och samma dag !
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-03-08 09:57:54 följande:
    När brukar man få reda på sina praktik platser???Idag är det 2 veckor tills vi ska ut på praktik inom vård och omsorgsarbete... Skolan skulle fixa åt oss
    Konstigt ,här fixar man det själv.Så det får du npg kolla upp och få tummarna loss snabbt!
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-03-08 12:07:29 följande:
    Här sa hon att dom fixar. Det sa dom redan på info möet
    Okej alla jag känner som läser genom NTI fixar själv.Det kan ju inte lixom vara lätt för dom med tanke på hur många elever dom har som bor på olika ställen i landet.Ofta vill man ju gärna vara på ett ställe som man är intresserad av oxå och som kanske ligger nära ens hem
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-03-08 14:20:39 följande:
    Ja nej men nu skulle dom skaffa åt oss. Fråga mig inte varför
    Tror jag faktiskt inte att dom gör när det är distansstudier,och för det andra är detr ju svårt för oss här att kunna svara när du får reda på sånt.vi har inte hand om det
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans