Inlägg från: biologiskaklockan |Visa alla inlägg
  • biologiskaklockan

vara vaken innan progprov?

hur länge ska man vara vaken innan progesteron prov?

något annat man ska tänka på innan?

man kan väl ha sex, äta osv som vanligt?

• Svar på tråden vara vaken innan progprov?
  • biologiskaklockan

de på provtagningen sa idag att man skulle va vaken på prolaktin inte progesteron. Har du fått annan information?

och min gyn sa att jag skulle va vaken 3 timmar innan prolaktinet

å du har hört 4...Dåligt att alla läkare säger olika..känns ju viktigt att få det rätt liksom

• biologiskaklockan

ok
    har ni fått några svar el hjälp?

• biologiskaklockan

vad jobbigt
    var bor du?

• biologiskaklockan

jag bor på lidingö utanför sthlm. Vilken sida bor du.
    Jag har fått ta blodprov nu en gång bara så hoppas vi kommer få gå vidare så fort som möjligt.
    Jag är rädd att jag har endometrios också el om det är det som spökar, men är så rädd för operation å sånt så drar mig för det plus att gyn inte föreslagit det än. Hoppas de hittar nåt annat som kan hjälpa.
    Min gynekolog är mjuk och så tycker jag , hon har ju tagit tag i detta mblodprov nu vilket är bra, har ju inte kommit så långt så vet ju inte riktigt hur hon är men hon skickar väl vidare om hon inte hittar nåt.
    Vad var det för dåligt m din?
    d jag tycker är bra är att hon ändå vill testa och så, jag fick även gulkroppshormon förut så hon verkar ta tag i saker om d verkar behövas. Dr Ricksten heter hon, hon har en mottagning i en villa på lidingö.
    Annars känns d som sophia hemmet har bra rykte men när jag gick det och hade problem tyckte jag de viftade bort det för de inte hittade nåt. Hade velat att de tog tag i det mer.
    Hur länge har ni försökt?
    lycka till skriv gärna igen kram

• biologiskaklockan

hej åh stackare jag blir arg när jag läser det han gjorde å hur han betedde sig!!!
    Du måste verkligen byta.
    Nä har inte spolat varför gör man det? vad kan det hjälpa mot?
    undra om jag borde göra det..
    Min gyn svarar inte på frågor så mkt som jag skulle vilja får liksom inget svar annars är hon trevlig å så
    har testat progesteronb prov nu som var jättehögt
    126!!!???
    hon visste inte varför
    jag blir orolig
    konstigt att hon inte vet el vill ta reda på mer

vi har försökt i 8 mån typ

hmm jo haft en bra helg firat mormor 81 år och julhandlat. Du då?
    kram

• biologiskaklockan

Hej igen
    ja härligt m snö och sol idag , förutom att min kille har en 740 utan vinterdäck som fungerar
    Vad mysigt m hus ! Jag längtar till den dagen.
    Kanske är d bra att släppa bebisverkstaden och bara mysa m din kille å fira jul och vara i erat nya hus, det andra kommer i sin tid.
    Min gyn ville inte utreda värdet och tyckte inte jag skulle oroa mig. Hon sa att d var bra för d visa ju att jag haft äl.
    nu ska vi vänta i 3 mån för att komma till sophiahemmet
    vet inte varför vi ska dit vad ska mer kollas? kan inte hon kolla det?
    killen ska ju kollas iof men undra om han kan gå nån annan stanns för att snabba på?
    ja skulle vilja ställa mig i ivf kön så länge på huddinge den inom landstinget för d är 1,5 års väntetid..
    varför ska d va så svårt?
    vill bara veta att allt är bra på oss båda så man kan slappna av lite å inte va så stressad

hur gammal är du?
    jag är 30.
    Berätta lite mer om dej å din kille om du vill.
    Jag jobbar på fritids deltid och som barnflicka 2 dar i v. Min kille jobbar på ICA.
    han är 27.
    kram

Svar på tråden vara vaken innan progprov?