Inlägg från: Anonym (Svensson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svensson)

Pappa ger tonårsdottern raffset i present?

Jag måste höra vad ni tycker om det här..

En bekant till mig berättade något hon tyckte var lite lustigt. Dottern hade fyllt år och pappan hade varit och köpt ett raffset till dottern. (16 år)

I den här familjen är dom lite humoristiska och har inget problem att prata sex och samlevnad så själva grejen i sig tycker jag inte är särskilt anmärkningsvärd när det gäller familjen. Men jag kan inte låta bli att reagera ändå.

Tycker man verkligen att det är lämpligt att köpa ett raffset till sin egen tonårsdotter när hon fyller år? och nej, det var ingen ploj-grej att det var nån form av skämtpryl eller så utan det var ett äkta raffset inköpt i en riktig underklädesbutik.

Jag känner mig lite kymig efter att min bekant berättade det här. Jag kan inte låta bli att se på familjen med andra ögon, vad är det som försiggår egentligen? Visst, jag lägger inga värderingar på så sätt i bara den här händelsen men JAG tycker inte det signalerar något bra att ens pappa köper raffset till tonårsdottern.

Skulle min man köpa sånt till dottern här hemma skulle jag allvarligt fundera på vad som är fel...
    Att köpa ett 3-pack trosor i julklapp är inga problem men att köpa utstuderat just ett raffset.... no no...

Vad dottern tyckte om presenten förtäljer tyvärr inte histiorien eftersom jag började argumentera med min bekant om det hon berättade så det blev en diskussion av det hela.

Er åsikt??

Vill behålla mig anonym med tanke på familjen det handlar om.

• Svar på tråden Pappa ger tonårsdottern raffset i present?
  • Anonym (Svensson)
    SaharaSara skrev 2009-12-06 20:04:54 följande:
    Om det var mamman som köpte det, skulle du tycka det var lika olämpligt då? För jag kan tänka mig att många uppfattar detta lite incestigt just för att det är pappan.. Och om dom har öppna konversationer om sex så kanske det var nåt hon berättat att hon önskat sig? Jag skulle skämmas ihjäl om mina föräldrar pratade raffset och sånt med mig, just eftersom vi aldrig har såna samtal
    Ja för mig skulle det vara lika olämpligt att mamman köpte underkläderna.

Det var just själva raffsetet i sig jag reagerade på. Varför väljer man att köpa porriga underkläder till sitt barn?

Likaså tycker jag att det är BIG no-no att köpa dildos o sånt till sina barn. Har man inte åldern inne för att själv handla sånt så finns ju den gränsen av en anledning... Onanera är helt okej men att syssla med avancerad onani i så unga år, nej tack.

Så vitt jag vet var det inget dottern hade önskat sig utan det var en ide som pappan själv hade kommit på i brist på annat.
  • Anonym (Svensson)
    LyckligtSlut skrev 2009-12-06 20:09:42 följande:
    Konstigt ja, men kan vara någon knäpp slags humor de har bara. Internskämt osv.
    jag hade nog trott samma såvida jag inte faktiskt vet att raffsetet var av modell exlusiv och har kostat massa pengar.

Ska man skämta om sånt köper man väl ett för någon hundring ur typ Hobbex-katalogen eller liknande?
  • Anonym (Svensson)

Anonym (vad äre!) skrev 2009-12-07 16:12:38 följande:

Men vad spelar det för roll om han köper det till henne? Hon ska ju knappast använda det med honom!Och nu är det ju så att vissa familjer är så, som min tex. Min pappa är stel och har ingen humor iofs, men min mamma, jag och min syster.. Förra året fick jag en dildo i julklapp tex. (var då 15) Men det är något vi skrattar lite åt, eftersom att vi har en ÖPPEN familj.
    fast även om man är en öppen familj tycker jag väl att det ska/bör finnas gränser , och allra helst när det handlar om privatlivet.

Jag har själv en dotter på 15 och hur öppen vi än är i familjen med sexprat och annat skulle varken jag eller maken komma på tanken att köpa porrsaker åt henne. Om det är något hon önskar sig så får hon ordna det själv.

jag tycker definitivt gränsen är nådd när man kan inbilla sig sin egen dotter iklädd ett raffsett som är avsett för avancerat sex...
  • Anonym (Svensson)

Anonym (vad äre!) skrev 2009-12-07 19:51:52 följande:

Anonym (Svensson) skrev 2009-12-07 17:59:06 följande:
    Jamen jag tror att dottern kommer ha lika mycket sex även om han itne köper den?själv så ser jag inte vad som är fel med det.Avancerat sex? sex är väl lika avancerat i missionären som det är i missionären med raffset eller 69:an?
    det handlar inte om att ha sex eller inte - utan det handlar om varför just en pappa måste köpa porriga kläder till sin dotter och dessutom avancerade underkläder för en tusenlapp? Vad har han för fantasier egentligen ?

Sorry men jag kan inte tycka någonstans att det är en lämplig present för en 16-åring och allra helst inte från sin egen pappa.

vill han köpa underkläder till henne fine, men varför måste dom köpas i en porrbutik? Varför hade det inte räckt med ett fint spetslinne och ett par matchande trosor från HM?

Det är just själva porrgrejen jag fastnar för. varför är det okej med porriga saker mellan en pappa och dotter?

hade samma pappa velat köpa matchande trosa och bh/topp till sin 6-åriga dotter hade alla skrikit högt och sagt en massa saker om sexualisering och sånt - men bara för att dottern nu råkade fylla 16 så är det plötsligt okej?
  • Anonym (Svensson)
    Anonym skrev 2009-12-07 23:07:46 följande:
    Anonym (Svensson) skrev 2009-12-07 20:20:51 följande:
    Helt plötsligt har det gått från "raffset i en riktig underklädesbutik" till "avancerade kläder i en porrbutik"...hmmm...Och man vet också att pappan fantiserar om att se sin dotter ha avancerat sex i dessa kläder...hm...Någon som lägger in SINA värderingar i ANDRAS liv kanske???
    inte alls. jag har bara fått mer information vartefter tråden blir uppdaterad med mina inlägg...

JAG trodde att kläderna kom från en underklädesbutik, jag fick det intrycket när jag pratade med min bekant första gången. Men nu har vi pratat mer om det här och då kröp det fram att kläderna var inköpta i en riktig porrbutik, hon vågade inte riktigt säga det från början med tanke på hur jag reagerade på hela historien.

och jag har också fått beskrivning på vilka sorts underkläder det var frågan om och det var verkligen inte bara några söta/fina spetskläder . utan ordet PORR står verkligoen skrivet med stora bokstäver över kläderna. och det gör mig mer illa till mods.

min bekant har erkänt att hon först tyckte det var lite småroligt helt enkelt för att hon inte har vetat hur hon ska reagera. hon skämtar gärna om sex och har öppna samtal med dottern osv, men sånt här har aldrig inträffat tidigare och nu efter att hon själv fått distans till händelsen så tycker hon att det var över gränsen.
  • Anonym (Svensson)
    Men om nu mamman och dottern brukar småskämta lite om sex, vad är det för fel att pappan gör det? Vet du eller mamman om han var helt seriös med presenten? Vad säger dottern då, hon kanske har önskat sig något sånt och pappan kanske missuppfattat det hela.
    pappan får skämta hur mycket han vill om sex, det enda jag reagerar över är varför man köper avancerade porr-underkläder i en porrbutik till sin dotter som en present när hon fyllde år.

Och hade detta ansetts som ett skämt så som jag skrev ovan - då köper man en bunny-kostym på Hobbex för 199 kr i rosa plyshc.. då lägger man inte ut riktigt dyra pengar på ett riktigt snuskigt raffset.... inte i min värld i alla fall.. men det är kanske jag som har konstig humor?

som jag uppfattat det hela så har dottern sagt varken bu eller bä om presenten. varken mamman eller pappan hade fått någon särskild reaktion på presenten. Jag vet inte ens om hon förstod vad hon fått, för det jag vet om dottern är att hon är långt ifrån någon tjej som sysslar med avancerat sex. jag har snarare fått intrycket av att hon är lite blyg och sedesam. Pojkvänner vet jag ingenting om då jag bara träffat dottern ett fåtal ggr och då på besök på arbetsplatsen och då vi tagit någon fika ihop med mamman.
    Och det gör presenten än mer obegriplig... hade det varit en partytjej som varit ute i svängen och har pojkvänner hade presenten kanske varit mer kul än vad jag tycker den är nu.
Svar på tråden Pappa ger tonårsdottern raffset i present?