Inlägg från: Piebald |Visa alla inlägg
  • Piebald

Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?

ElinOlsson skrev 2009-12-07 12:18:09 följande:
    Min dotter på 2,5 ska få en stor säng av tomten. Hon "vet" att den kommer (måste ju förbereda henne lite). Mormor köper täcke/kudde/sänkläger, farmor madrass. Sen får hon andra saker också. Jag brukar passa på att ge saker som de ändå ska få i julklapp. Det hindrar inte att de får leksaker också. På så vis får de ju fler klappar .
    ElinOlsson-tror att hela vår julklappsplan precis ändrades. Vi har våndats över hur vi ska introducera "nya stor säng utan spjälor" på ett attraktivt sätt för lillen. Detta kanske är svaret på alla våra våndor

Min tvååring älskar att få kläder. Han är sååå stolt när han får gå till dagis i ny fin tröja och ska visa den för alla

Så det beror väl på individen, och hur man lägger fram det!

En ny säng med orden, jahapp detta är ju inte så roligt men du får den ändå, är ju knappast attraktivt. Men en säng överlämnad med orden- titta vilken superfin ny säng som du fått. Vad mysigt vi ska ha med den och vad stor du är som kan ha en så stor säng, gärna kombinerat med att lova en extra mysstund i nya sängen på kvällen för att extra öka på det positiva tas knappast emot negativt. Inte av de barn jag känner i alla fall!

Så, klart man kan ge små barn nödvändiga saker. Utnyttja deras fantasi och nyfikenhet så kan ni få vad som helst att bli kul! det är jag övertygad om!
Svar på tråden Inte okej att ge säng/kläder som julklapp!?